Bristol M1
Parametry
Výrobce: Balsa USA
Rozpětí: 1524 mm
Délka: 1130 mm
Váha: 2300 g
Plocha křídla: 42 dm2
Vrtule: 13x6,5
Motor: AXI 2826/12
Elektronika: Graupner HOTT
Baterie: 4S LiPo
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Model je v nabídce výrobce sice označený jako kit, ale jedná se spíše o short kit. Součástí stavebnice jsou předseknuté balsové a překližkové díly a motorový kryt vylisovaný z plastu, nosníky a dráty na podvozek. Původně je model určený pro pohon spalovacím motorem, nicméně konverze na elektro je celkem jednoduchá. Model postavený tak jak je ve stavebnici působí dost "chudě", proto jsem přidal pár maketových doplňků - výplet, kulomet ze stavebnice William Brothers, maketu hvězdicového motoru od stejného výrobce a některé další drobnosti, jako hrdla nádrží, servisní kryty, nášlapy a pod. Potah modelu je Solartex, to, co je na skutečném letounu plech, tak je na modelu potažené kombinací samolepicí hliníkové fólie, kterou dodává Modelmax, tiskařského plechu a plechu z nápojových plechovek. Náhon ovládání ocasních ploch je lanky, náhon křidélek klasická táhla. Celkem nešťasně je u modelu řešené křídlo - je nedělené a spojené s částí trupu. Díky pevnému potahu střední části křídla není moc možné pohrát si s kabinou. Původně jsem plánoval umístit pohonnou baterii v trupu, ale právě díky řešení křídla to není moc šikovné-při každé výměně baterie je potřeba křídlo sundat a díky výpletu to není úplně snadná operace. Proto jsem udělal pod motorovým krytem jakési plato, na kterém je baterie upevněná. Zálet modelu proběhl s motorem Dualsky XM4250EA-5, tříčlánkem 4000mAh a vrtulí 14x6. S tímto setupem bylo potřeba létat pořád na plný plyn, při ubrání model okamžitě začal klesat. A díky odběru k 50A byl letový čas velmi krátký. Osadil jsem tedy motor AXI 2826/12 se stejnou baterií a vrtulí 14x7. Díky menšímu odběru se sice letový čas o něco prodloužil, pořád ale bylo nutné létat na plný plyn a už při mírném větru se ukazovalo, že model má problém probojovat se kupředu. Plánuji vyměnit baterii za čtyřčlánek 4000mAh (bude potřeba upravit trochu maketu motoru, aby se vešel). Ale s ním asi poletí model až na jaře-stávající počasí nepřeje záletům.
Tak konečně proběhl "druhý zálet", s baterií 4S a vrtulí 13x6, která je doporučená pro tento setup.. Výrazně se prodloužila letová doba, výkonu je dostatek, stačí létat na 1/2 až 3/4 plynu. Větší baterka si vynutila drobné úpravy-nevejde se na "můstek" pod motorovým krytem, takže je uložená v trupu za motorovou přepážkou. Vzhledem k tomu, že to znamená vždycky pro nabíjení sundat křídlo, tak jsem oželel funkční výplet (se kterým stavebnice stejně nepočítala) a lanka jsem nahradil pružnou nití, takže se demontáž křídla značně zjednodušila.
Komentáře