Arcon 1900
Parametry
Výrobce: VA-Models
Rozpětí: 1900 mm
Délka: 1000 mm
Váha: 687 g
Vrtule: CAM FOLDING PROP 23x12 cm
Motor: EMAX CF2822
Elektronika: Regl. Foxy 25A
Serva: 4x GO-09
Baterie: 3S 1000mAh, 3S 1200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Po roční pauze jsem se rozhodl pro další kousek od VA-Models Arcon 1900.
Po skvělých zkušenostech s Pegasusem jsem chtěl zase nějaky větroň tentokrát i s křidélky.
Na první pohled vypadá stavebnice dobře, některé věci docela vychytané jako třeba motorové lože, lože pro serva a střed pro křídla z překližky , vyztužení trupu, pro většinu výztuh již dodané uhlíkové tyčky.
Našlo by se i pár detailů které mi nepříjdou uplně dobře vymyšlené - uzavěr pro baterii, slepenej trup v mistě kde ma byt regl a podle navodu až potom slepit, uchycení kabiny šroubkama do EPP a volné bowdeny pro VOP a SOP což muže dělat problém pro připěvnění křídel.
V brzké době se dám snad do stavby tak potom dodám další info.
Arcon je konečně hotovej.
Stavba obnášela pár záludností a návod nebyl vždy úplně přesný ale v podstatě krom uložení motoru - moc utopený a nutné podložit a umístění kabeláže serv pro křídýlka a kabelů aby se nepletli při zasunutí. Jinak byla stavba ok. Modelu jsem pro jistotu vyztužil VOP, SOP a křidélka.
Těžiště bylo potřeba trochu doladit podle návodu má být 60 - 65mm mě vyházelo 70mm ale stačilo trochu poštelovat uložení baterky 3S 1000mAh a bylo to ok.
Váha udávaná výrobcem 550 - 650g se mi taky úplně nepodařilo trefit, i s baterkou jsem na 687g.
Teď už jen najít volný čas a model zalétnout :-)
Komentáře
Tak už jsem to také postavil, ale asi je to poslední model od valašské firmy VA-Models. Návod je nepřesný a některé věci si člověk musí domyslet. Doporučený motor se musí o více než centimetr vypodložit, aby šla na hřídel vrtule. Špatně zalepené bowdeny pro směrovku ve které je špatně předříznutý výřez pro páku táhla. Kryt kabiny respektive jeho ukotvení na šrouby do PPE také o něčem svědčí. No šetřilo se. To stejné kryt baterií utrhl se ještě než jsem letadlo stihl zalétnout. Ve stavebnici mi chyběli blimp konektory pro táhla. A co mě nejvíce namíchlo je, že jsem se držel doporučeného osazení a vybral shodné komponenty a moje letová hmotnost je 676g a to jsem šetřil lepidlem. Jediné navíc co tam je je malý BEC pro napájení přijímače, ale s tím museli počítat když se v letadle hýbou čtyři serva a občas i současně. Těch úskalí tam byla celá řada a místo jednoho dne jsem to letadlo dělal skoro týden. Vždy se něco muselo dělat jinak než jak to zprvu vypadalo. No jsem rád, že to mám za sebou a vím, že mě nebude m...
Dekl pro baterii mě napadlo zpevnit kusem uhlikoveho pasku a zavirani možna dat nějakou trubičku a tyčku na zasunuti.
když je řeč o loži motoru, možná se mi to zdá ale příjde mi dost utopené, zkusil jsem tam přiložit motor a bojim se jestli vubec nasadim vrtuli.
mám taky :-) ,kabina s uchycením postacuje,jediny co se mi hned urvalo je dekl na baterii,jinak při pouziti jiného motoru jsem musel hodně upravovat loze motoru a prostup na regulator,jinak při bezvetri lita nadherně-jen trup bych ještě vice vyztuzil-kroutí se,pri větru spatne reaguje na kridylka i když jsou plne výchylky-jinak spokojenost -tot muj názor.