MIG-29 A
Parametry
Výrobce: Já
Rozpětí: 880 mm
Délka: 1200 mm
Váha: 1340 g
Vrtule: 2 x EDF 64
Motor: 2 x LD2810D-4300Kv
Elektronika: 2 x Maytech MT 40A
Serva: 3x MTAS003M
Baterie: tříčlánek LiPo Power X6 4200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Tento letoun je od jakživa moje srdeční záležitost, neboť jsem na tomto stroji v letech 1990 až konec 1993 dělal leteckého technika na již zrušeném vojenském letišti v Žatci. Před cca 14 lety jsem si jej v menším měřítku postavil na tlačný motor, ale díky použitému pohonu to nebylo to pravé ořechové. S rozvojem Lipo baterií a hlavně střídavých motorů jsem si jej mohl po letech postavit jako dosti věrnou polomaketu svého kdysi svěřeného stroje ( trupové číslo 5515 ) a jako pohon tentokráte použít dvě dmychadla. S konstrukcí jsem si trochu vyhrál, neboť se v mém případě jedna v podstatě o prototyp, ale celkový výsledek předčil má očekávání. Model vypadá velice pěkně i přes použitý materiál, neboť s EPP nelze dělat až takové zázraky, jako třeba s balsou. V podstatě až na kormidla a křidélka je celý model postaven právě z již zmíněného EPP a upraven jemným broušením a tvarováním do požadovaného tvaru. Na některé věci, jako jsou výtokové trysky atd. jsem použil 3mm Depron. Model má ovládány současně oba dva motory, křidélka a plovoucí výškovku. Zálet jsem provedl minulou sobotu, kdy bylo venku ještě obstojně a k mému údivu a počáteční nervozitě model po vypuštění z ruky opravdu letěl. Ten, kdo občas zkonstruuje nějaké to vlastní letadlo jistě ví, jak se člověk cítí a co prožívá ve chvíli, kdy model po vypuštění z ruky stoupá vzhůru do oblak. Po prvotní šoku z toho, že to opravdu letí jsem po chvilce začal model trimovat, neboť byl dosti tupý na řízení a neustále měl tendenci klesat. Byl zkrátka moc těžký na hlavu, ale i přes tento handicap nedělal své skutečné předloze ostudu. Po bezpečném přistání a vyhodnocení letu jsem se rozhodl v dalším letu nepokračovat a raději v klidu domova ho trochu poladit. Hlavně upravit těžiště posunutím baterie dozadu. Letoun je v tuto chvíli připraven k dalšímu letu a až se trochu zlepší počasí stane se z něj jistě, jako kdysi z jeho velkého bratra superšíp na českém nebi.
Komentáře
Po menším seřízení má tento stroj za sebou již několik startů a tak jako kdysi jeho větší předloha v současné době brázdí k nemalému údivu přihlížejících České nebe.
Ahoj. Díky za hodnocení. Na to, že je to až na kormidla celé z EPP se to docela povedlo. I mě to po dokončení příjemně překvapilo. Jo, na MIG-29 UB 4402 si moc dobře pamatuji.To byly tenkrát časy. Možná by stálo za to si ho trochu zvětšit a udělat v této variantě. No, uvidíme.
Čus. Moc pěkná práce. Můj stroj, který mne živil 1989-1993 byl Mig 29UB 4402 :-)