Focke Wulf Ta-152
Parametry
Výrobce: Neznám
Rozpětí: 1250 mm
Délka: 930 mm
Váha: 1410 g
Vrtule: APC 10x7, APC 9x7
Motor: Emax GT2812/08 1180KV
Elektronika: ESC DUALSKY 45A
Serva: MEX 85, GO-09
Baterie: 3s FOXY 2600mAh, 3s RAY 2700mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Letoun jsem koupil jako stavebnici přes modelbazar. Bohužel neznám výrobce, tudíž není uveden. Celý letoun je velice pevné konstrukce. Trup i kryt motoru je z laminátu. Křídla jsou polystyrénové potažené dýhou, křidélka po celé délce odtokové hrany každé poloviny. Stabilizátor je z balzy vyztužen smrkovým nosníkem, obě poloviny výškového kormidla jsou spojené drátovou výztuhou. Kýlová plocha je součástí trupu, směrové kormidlo bylo napevno , což jsem změnil a udělal jsem ho řiditelné. Při sestavování modelu bylo potřeba vyrobit lože pro serva, baterii a motor. Vše je lepeno a několikrát přelaminováno skelnou tkaninou za použití L285ky. Křídlo, stabilizátor a výšková kormidla jsou potažena papírem a přelakována polyurexem. Kabinu jsem trochu vybavil a přidal pilota. Poté byly naneseny barvy revell pomocí stříkací pistole.
Zálet neprobíhal úplně ideálně. Letoun byl těžký na ocas čemuž přispěla i změna v podobě řiditelného směrového kormidla. Nakonec bylo potřeba letoun dovážit cca 200 gramy olova do čumáku. Po tomto "vylepšení" model překvapil velmi dobrými letovými vlastnostmi. Let je opravdu jako po kolejích a s osazeným motorem lze létat překvapivou rychlostí 180,5 km/h (měřeno pomocí GPS uložené v trupu). EDIT: Dne 20.10.2019 naměřena maximální rychlost 234,4 km/h s vrtulí APC 10x7E.
Zbarvení je podle předlohy, kterou mi byl letoun Willyho Reschke "zelená 9" na kterém létal v roce 1945.
Za fotografie v letu, děkuji své švagrové Zuzce :-).
Komentáře
Ahoj, moc krásný model. Přiznám se, že jsem zaujatý a dávám plný počet bodů v hodnocení. Taky mam doma. Zakoupen také na modelbazar, již osazen. Čeká na uvedení do provozu. Musím upravit uložení serva výškovky a páku na výškovce. Serva na křidélka GO-09 jsou dostačující? Ovládání VOP a SOP jsou lanovodem nebo táhlem? Posun baterie vpřed v dovážení nepomohl, žes tam dal 200g olova? Děkuji za odpověď.
Tak pro mě je ta 3.firma neznámá! Já lítám Graupnera a mám v něm GPS senzor,takže vidím stoupání a i rychlost v horizontálním letu,ale jak už jsem psal lítám na 1/3 plynu jinak je to červená šmouha :-)
Ahoj...o těchto firmách vím, ale těžko říct kdo vyrobil zrovna tuhle stavebnici. Vím ještě o jedné bandě nadšenců, která tyhle modely vyráběla, ale pak prodali formy. Ještě dělá FW 190 d9 DPMODEL. Jinak tvá motorizace je teda o dost výkonnější. Zkus změřit maximální rychlost vodorovného letu. Já to měřím pomocí hodinek garmin s GPS. Hezky to pak vykreslí dráhu letu a ukáže grafy.
Ahoj... Hele mám ho také,ale v celokompozitu a výrobce býval STEIN a teď to dělá HAVELAIRCRAFT! Já ho šíleně přemotoroval a nacpal do něj velký motor a 90A régl a 6S Li-polku 2200mAh a nedovažoval ani gram! Ale "letovka" je 1750g :-)