P-51 Mustang
Parametry
Výrobce: ŠAD + já
Rozpětí: 1100 mm
Délka: 930 mm
Váha: 500 g
Vrtule: 9x6 E
Motor: Master Force 3530 - 250 W, 1000 KV
Elektronika: regulátor (Master Force) MC 45A
Serva: 4x 9g
Baterie: Gens ACE TATTU 3S 2300mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Po dlouhé době (cca 17 let) jsem se chtěl vrátit k modelařině. Jelikož jsem nikdy neměl moc nalétáno (občas mi byl do ruky půjčen vysílač u větroně a samokřídla), tak jsem se rozlétal na stařičkém samokřídle a Easy Staru. Po pár letech mi to šlo a já začal pokukovat po nějakém pohodovém pokračovacím éru.
Zvolil jsme tedy P-51 Mustang od ŠADu, který se mi líbil a zároveň jej lidi chválili pro dobré a nezáludné letové vlastnosti.
I přes to, že jsme nikdy takové letadlo nestavěl, tak jsem si objednal EKO verzi. Výřezy byly všechny OK až na 1/2 křídla, kde to úplně nesedělo, ale i s tím jsem si poradil. Stavěl jsem po chvilkách, občas jsme se zasekl u nějakého problému, ale díky internetu a nebo radám od táty coby zkušeného modeláře jsem letadlo dal dohromady.
Lepil jsem primárně purexem a místy využil vteřinové lepidlo. Vyztužil jsem trup uhlíkovým páskem. Barvil jsem vodou ředitelnou barvou Dulux a ModelColor. Kamufláž byla částečně inspirována podle Jesper Joker (nebyl záměr dělat přesnou kamufláž).
Zálet:
Docela jsem se bál záletu, ale kupodivu zbytečně. Letadlo hned na první dobrou letělo téměř bez chyby. Na trim jsem nemusel ani sáhnout. Jediné co jsem musel řešit bylo nedostatečné vyosení motoru, kde letadlo pod plynem stále stoupalo (vyřešeno větším vyosením + mix výškovky do plynu). Při záletu mi to ani tak nevadilo jelikož model byl i tak moc hezky ovladatelný.
Dobu letu mám někde okolo 15 min., když nelétám pořád na plný plyn. Na vysílači mám proporcionální časomíru na plyn, kdy jdu na přistání okolo 10 min. Na článcích mi vždy zbývá cca 3,72 V.
Závěrem:
Pro příště bych už nebral EKO verzi kvůli nepřesnostem pár dílů (pouze u křídla, které jsem musel vylepovat). Bál jsem se, že budu muset kvůli tomu zbytečně dovažovat křídlo, ale bál jsem se zbytečně. Dle mého letadlo snese i dosti nepřesnou stavbu a i tak poletí.
Za letu a nízkých průletech letadlo vypadá parádně. Možná dostane i naznačení paneláže aby mu to ještě lépe slušelo :D
Letadlo splnilo nadmíru má očekávání a je opravdu radost s ním létat
Komentáře
Dobrý den chtěl bych se zeptat kde vám vychází těžiště a co je náběžná hrana křídla je to od začátku křídla nebo od té rovné části křídla děkuji