Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených
Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Ariane V6 - hotliner

Parametry

Výrobce: Pavel Tuček
Jak postaveno: Ze stavebnice
Kategorie: Hotliner
Materiál: Celokompozit
Váha: 1350 g
Motor: mega 22/30 s planet. převodovkou
Elektronika: Frsky Taranis / regl. 125A
Serva: corona / slim /
Baterie: 4S 2600mA 60C-120C

Hodnocení

10
z 10 | 1 hlas – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Postavil jsem ještě jednu Arianu. Létá stejně dobře jako ta první. Její motorová sestava by měla být něco přes 1Kw. Letová hmotnost vyšla cca 1350g. Řeším jak zvýšit
její hmotnost. Větší baterie se mi již do trupu nevejde. Váhu chci samozřejmě umístit do těžiště a nebo co nejblíže. Křídlo se mi nechce upravovat a asi by s tím byl problém. Nezbyde než nějakou mrtvou váhu (asi olovo) umístit při stěnách trupu kolem baterie.
Chtěl bych dosáhnout vyšší klouzavosti a větší dynamiky modelu. Někteří majitelé Ariany to potvrdili. Neřešil někdo u Ariany něco podobného a pokud ano , tak jak?

Komentáře

Tak po zalítání a ošahání modelu Ariana stoupá 60 - 65m/s. Je to docela mazec.
Za tři , čtyři vteřiny není již skoro vidět. Problém je ji při plném plynu udržet v přímce například při průletu. Motor ji zvedá. Přistání je stále moc rychlé a i když mám na přistání dobrou rovnou posekanou plochu , vždy trnu aby při té přistávací rychlosti nedostala hodiny, nebo něco podobného.
17.1.2021 20:33 MrMojoRisin
jo jo já ti rozumím,ale mrkni i na tohle přistání (nevydařené) a éro jde bokem a když se ti bude ještě protáčet vrtule,tak se klidně může zabodnout a hrozí ti vytržení křídla z trupu nebo poškození koncovích oblouků a i vytržení motýla !!!
https://www.youtube.com/watch?v=w1O1yLleifo
17.1.2021 19:30 smyk
Ahoj , dík za povídání o Escape. Já to myslím u Ariane s tou vrtulí tak , že přepínačem dám motoru bez ohledu na plynový knipl minimální otáčky a před dosednutím modelu, tím samým přepínačem vypnu motor s minimálníma otáčkama .Vrtule tím pádem nebude v tahu.Vrtule se sklopí buď ještě za letu a nebo po dotyku se zemí..
17.1.2021 13:10 MrMojoRisin
Ahoj... ano u Escape je to paráda ! Lítám Castle régly a tam můžu nastavit brzdu od 1% až po 100% a dlouho jsem laboroval,protože mě neustále při brzdě odcházely vrtulky 4.7x4.7 (vlastně každé druhé přistání byl bez vrtule) a vyřešil to tím,že brzdu na Escape mám 10% a když éro se dotkne "runwaye" tak se může vždy někam pootočit a nepraskne! Pořád mě nešlo na rozum,že i když jí má na dosednutí v horizontu tak ta mrška při 50% brzdě neustále praskala! Ale u Ariany bych si to "nelajz" protože ta vrtule už je velká lopata a ty uhlíkové vrtule jsou prostě drahé a hrozí to,že když u Ariany sedáš s protáčející vrtulí tak éro se může díky ní zakousnout (přetočit nebo jít bokem přes křídlo) a hrozí jeho poškození! Sedal jsem i párkrát bez brzdy(křidélek) a pak je to hodně rychlé a musíš to prostě návést perfekně nad "runway" a délka skluzu je třeba 20-30metrů! Měl cca 300 přistání a nikdy se mi nepodařilo zničit listy vrtule :-) ...
17.1.2021 08:49 smyk
Ahoj, dík za vysvětlení tvého postupu při přistávání. Náhodou to přistání ala Cobra je moc pěkné. Zatím u všech svých modelů (větroňů), se mi vždy dařilo namixovat pro přistání klapky nebo křidélka s výškovkou. Vždy se mi takto podařilo nastavit vhodný uhel pro sestupný let na přistání a pak jsem už jen korigoval výškovkou a směrovkou.
Jak jsem psal u Ariany se mi to nedaří. Asi jsem se na to moc soustředil, namísto
toho abych více používal brzdy a jejich změnu během přistání v kombinaci s kniplem výškovky. Musím to více potrénovat.

Nicméně co říkáš na přistání pomocí vrtule? Jak jsem psal , když jsem měl
yypnutou brzdu, tak s tou autorotací vrtule to byla paráda. Konec konců ten efekt znáš u svého ESCAPE.
16.1.2021 18:40 MrMojoRisin
Takže: motor se mi nikdy neprotáčí a motor.brzdu měl nastavenou jen na 30% (soft) protože při tvrdé (100%) se mi vytrhávala motor.přepážka,měl teda 3.8kW Výkon !!! No a používal vlastně dva přepínače jedním aktivoval brzdy(křidélka nahoru) a druhým výpínal motor! Takže postup na přistání byl takový,že nejdřív vypnul motor a až potom druhým přepínačem aktivoval brzdy(křidélka nahoru na max.100% výchylky) a plyn.knipl musel mít v horní poloze a jakmile se blížil k "runwayi) tak postupným stahováním plynu mi křidélka šla nahoru a tím jsem si i zároveň reguloval jejich výchylky(vše musíš mít v oku a mít i odhad)! No a samo(viz video) při plný výchylce alá brzda vypadal let jako KOBRA a výškovku(motýla) jsem si odtlačoval na kniplu! Ani já jsem nepřišel na ideální polohu mixu brzda versus motýl !!! Jak říkám,vše je na odhadu a po pár lítáních si na to lehce zvykneš!!! měj se
16.1.2021 16:32 smyk
Prosím, tě v tom videu dobře nepoznám, zda se ti při přistání vrtule točí nebo máš motor vypnutý. Já jsem zvyklý přistávat ať už s klapkama nebo s křidélkama pomocí slaidru, takže křidélka jako brzdy mi jdou plynule.Určitě je knipl asi lepší, ale problém je , že mix s vejškovkou mi nenastaví model do plynulého přistání. Zatím se mi to aspoň nedaří.
Jak jsem z textu asi pochopil tak se ti vrtule při přistávání neprotáčí.
No a jak jsem psal , přistání s protáčející vrtulí je perfektní.
16.1.2021 13:16 MrMojoRisin
Ahoj... listy od RF 16x16 nebo alespoň 15x16 na tento motor si zaslouží a uvidíš ten "kalup" ! Brzdy měl na plynovém kniplu a mohl jsi krásně regulovat jejich výchylky! Samo že když jsem stáhl knipl plynu k sobě tak byly největšší,tak jak to lítají větroňáři! A motor měl přiřezenej na vypínač,takže jsem ho mohl kdykoliv vypnout a tím pádem používat knipl plynu jako brzdu aniž by hrozilo jeho spuštění! Éro i při letovce 1600g jde prostě samo na přistání aniž by hrozilo poškození eroplánu ! Viz video: https://www.youtube.com/watch?v=oj_j1JiwMVQ
16.1.2021 07:03 smyk
Ahoj, tak vrtule je Aeronaut 14x13. Spletl jsem se ohledně motoru. Mám tam Mega 22/30 s KV 2800 a převodovku 5:1, takže to točí asi kolem 8500 ot. Napadlo mne udělat pro baterii kovové pouzdro, pro zvýšení váhy ,ale to olovo kolem baterie bude asi efektivnější.

Taky řeším problém s přistáváním. Když není protivítr tak je to dlouhé a rychlé. I když namixuji křidélka jako brzdy , tak to moc nepomáhá. Při výchylkách do cca
do 15mm tak se nezpomalí a když přidávám více začne se zvedat. Když přimixuji potlačení výškovky opět se velmi zrychlí. Neumím to vychytat.

Budu se pokoušet vychytat přistání za pomocí motoru. Když vypnu brzdu tak se krásně Ariana zpomalí pomocí autorotace sklopné vrtule. To však v normálním režimu nejde. Tak teď budu laborovat s minimálníma otáčkama motoru s ovládáním na vhodný přepínač. Pákou plynu pouze na pocit nevím,nevím. Drbnu do plynu těsně nad zemí a bude malér.U přepínače chci nastavit minimální konstantní otáčky a těsně před dosednutím vypnout.
...
16.1.2021 00:24 MrMojoRisin
Ahoj... viz moje bývalá: https://www.rcalbum.cz/model/10157-ariane-v6-3-8kw.html
3x servo = 60g , Li-polka 6S měla 365g , motor 270g , ESC 130g, BEC 30g+ 2S Li-polka 650mAh 45g + kužel,vrtule,RX,GPS a zesílení trupu cca 120g a výsledek byl 1600g !!! Jinak ta předchozí https://www.rcalbum.cz/model/9471-ariane-v6.html na 4S měla jen 1425g !!! Jaká je tam vrtule? Na 4S tam měl RF 15x15 slim a výkon 1.5kW !!! Jest-li chceš "přibrat" letovku alespoň na 1500g tak horko-težko to tam budeš cpát a nebo by jsi musel obložit Li-polku olovem! Jo a kolik má tvoje MEGA KV? Že by jsi místo 4S přešel aspoň na 5S ?!?
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek