TRIO - V1
Parametry
Výrobce: Vlastní stavba
Rozpětí: 1652 mm
Délka: 1013 mm
Váha: 800 g
Plocha křídla: 33 dm2
Vrtule: Sklopka 10x8''
Motor: MIG400 + převodovka 4:1
Elektronika: Jeti
Serva: 2 x carson
Baterie: 8-čl. Shark 1050mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Potřeboval jsem postavit něco low-cost pro víceméně začátečníka s čím se dá létat i ve větru a na čem se později budu moci naučit létat s křidélky.
Nakonec jsem se rozhodl pro upravený variabilní větroň TRIO podle plánku z RC-revue 6/2006. Trio protože lze volit jedno ze tří křídel. Tato varianta je s křídlem bez kridélek, profil s rovnou spodní hranou.
Úprava spočívala ve zmněně staveního materiálu na depron a izo-floor a v omotorování.
Trup má kostru ze smrkových lišt na překližkových a balzových přepážkách a je potažem 3mm depronem.
Křídlo je dělené, s klasickým I nosníkem, horní pásnice smrková dolní balzová, žebra kromě kořenového z depronu. Potažené zeleným 3mm izo-florem. Po záletu jsem ho ještě potáhl papírem, aby bylo alespoň trošku hladší. Spojky jsou ze 4mm a 3mm ocelového drátu. Na trup se poutá gumou.
VOP a SOP jsou ze 6mm depronu, VOP vyztužená smrkovou lištou, náhony jsou bovdenem.
Letová hmotnost nakonec vyšla i s motorem a pohonným akumulátorem stejná jako původní hmotnost balzového vzoru.
Létá celkem slušně, ale od svahového větroně jsem čekal trochu jiný projev. Než začal trošku slušně klouzat, musel jsem odtokovku podložit skoro o 3mm. Je ovšem pravda, že tato varianta křídla má celkem silný profil. Na motorový let musím dost tlačit, ale s úpravou vyosení motoru počkám až na další křídlo.
Několik ne úplně hladkých přistání mne přesvědčilo, že konstrukce trupu je dostatečně bytelná, takže zkusím postavit i druhé křídlo se štíhlejším vouvypouklým profilem a křidélky. Jen tecnologii výroby změním a vyříznu ho odporovou pilou ze styroduru. Ještě uvidím zda ho potáhlu jen balícím papírem nebo balzou.
Komentáře