Jibe2 - F5D
Parametry
Výrobce: Jaroslav Čermák
Rozpětí: 1370 mm
Délka: 776 mm
Váha: 1000 g
Vrtule: Graup. 4,7x4,7 APC 4,1x4,1
Motor: S-Neu 1112 1Y
Elektronika: régl CastleCreations Icelite 100A
Serva: 2xHP-DS09-SCD, 1xHP-DS11-SCB
Baterie: VX G3 Li-pol 4S 2600mAh 35C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Pylonový speciál Jibe2 je pro mě nejrychlejší éro, který budu pilotovat. Zálet plánuji na tuto neděli. Narovinu přiznávám, že z toho éra mám respekt. Pokud by měl někdo zájem vidět, jak tyto éra létají, doporučuji shlédnout pár videí...odkazy zde:
Zde předváděcí video Jibe2 - in flight : http://www.soaringusa.com/products/product.htm?product_id=16840&category_id=265
Takhle to létá na závodech F5D - Cup Rheidt 2009: http://www.youtube.com/watch?v=Z0wy6exAOe4&feature=player_embedded
Zde konkurenční Excite: http://www.youtube.com/watch?v=0U9N0tYqIyY&feature=player_embedded
A zde konkurenční Viper: http://www.youtube.com/watch?v=FXXJe19Z0rI&feature=player_embedded
Jinak hodlám toto éro testovat i s motorem Lehner (při prvním testu mně motor shořel...) a dále pak s uvedenýma vrtulema. Podle toho, jaké hodnoty ukáže instalovaný software v zabudovaném regulátoru CastleCreations Icelite 100A v letu, dám možná vrtuli Graup 4,7x4,7.
Pokud to uřídím a pořádně potrénuju, chtěl bych jet na závody F5D do Mělníka...pokud na to samozřejmě budu mít, protože pilotování F5D je fakt "vostrá sekaná"...
EDIT: Ještě k motoru S-NEU 1112 1Y... Ten motor má napsáno v technickém popisu 3500 ot./V... Jak se později z měření ukázalo, točí 4.000 ot./V...Což mně teda hlava nebere.... Éro by mělo létat okolo 300km/h. Každopádně vrtule co se točí 58.000 ot. vydává krásný zvuk obří zubní vrtačky :-)
EDIT 21.5.2010: Tak tuhle vzteklou bestii už jakš-takš udržín na kniplech. Díky cenným radám od Tomáše Ciniburka a Honzy Sedláčka (RC-factory) se kterými jsem se potkal na Pylon racing cupu 16.5.2010 v Mělníku, mně už éro létá tak jak má. Co mně zatím "morál" nedovoluje je létat 5-10 metrů nad zemí v nožáku 300km rychlostí okolo pylonů. Dokud to nenatrénuju, nemá cenu jezdit na závody. Každopádně jsem z éra naprosto nadšený. Zážitek z každého letu je úžasný. Škoda jen, že se téhle zběsilosti tolik modelářů bojí. Ve dvou lidech by bylo lítat skvělé, hlavně kvůli hlášení chyb na pylonech.
EDIT: 16.8.2010 Díky účasti na prvních závodech "Rychlá trolej" v Mělníku 14.8.2010 a radám Honzy Sedláčka jsem poprvé zažil "opravdový" pocit z plně řízeného letu F5D. Zmenšením výchylek a vykopnutím expa!!! (do té doby bych si myslel, že na tak malé výchylky a bez expa se to nedá uřídit) jsem již schopný éro plně kontrolovat a díky tomu jsem si i troufnul na ostrý závod. Největší problém bych viděl na pylonu č.1. Tam mám strach, že éro není správně v noži a bojím se za to vzít naplno. Kdybych totiž ten nůž přehnal na víc jak na 90st., éro by se kousek za pylonem zavrtalo do země... Jinak stát mezi pylony a lítat okolo sebe rychlostí blížící se 300km/h je úžasný zážitek a každému modeláři doporučuji to alespoň jednou v životě zkusit!!!
Komentáře
Dotaz: kde máš těžiště Jibeny ??? Nemůžu se nikde dopátrat,ale můj TIP je cca 40-45mm ! Díky za echo.....
Jasny, dik za info, zkusim to nastavit podobne (ty brzdy tam uz mam, ale trochu se je bojim pouzivat).
Abu: Samozřejmě přepínám režim. Mám nastavené 3 letové režimy: 1 - Rychlost (malé výchylky bez expa) 2 - let bez motoru (střední výchylky bez expa) 3 - přistání (výchylky maximální, obě křidélka nahoru co to jde, bez expa, zatáčím tím, že jedno křidélko "polevý ze své max. výchylky a jde dolů :-) )
Zkusim ten svuj taky poladit timto smerem. Uz jsem sice zmensoval, ale jeste to trosku chce. Akorat se bojim abych pak na pristani mel dost vychylky na pritazeni. Kdyz to leti pomalu (a bez motoru), tak to na tu vyskovku je dost tupy (pri tech 1mm vychylkach). Nebo nejak prepinas na pristani rezim??
Míra96: Ani nee, lítá to sice opravdu jako střela, ale je velmi důležité, jak máš éro vyladěné, jaké výchylky atd. Pro mě bylo největším překvapením vedle max.výchylek pro let (VOP 1,2 nahoru 0,8mm dolů, křidélka pak cca do 3mm) nutnost nepoužít expo... Prostě to éro lítá tak rychle, že synchronizace ruka s kniplem versus éro musí být 100%. Po té co jsem při svých prvních závodech "Rychlá trolej" v Mělníku na radu Honzy Sedláčka (RCfactory) zmenšil výchylky a vykopnul expa, začal jsem si lítání s F5D opravdu užívat :-)
Není na to potřeba zbroják pro kategorii řízené střely? ;-)
cauves, ani se ti s letistem nedivim, byl sem tam o vikendu na chvilku mrknout a odjizdel sem po hlasce "uz to rozmlat, at muzem litat" .. dlouho sem te nevidel a obcas na tebe rad vzpominam, neni moc pohodaru jako ty :) preju kvalitni zalet a tesim se, az te s nim uvidim litat. martin :)
Teeeda! Ty jsi drsnak!
Ja bez muceni priznavam, ze na neco takovyhle teda fakt nemam - ani oci, ani ruce, ani nervy!
Klobouk dolu. :)
Aha,chapu.A ja myslel,ze bude nove video s poradnym crashem.Samozrejme si delam legraci.
pokemon: Honzo ale já to u nás na letišti zalétávat rozhodně nehodlám. Chci tam být s co nejmenším počtem lidí. Jsou k tomu objektivní důvody :-)
Hlásím se na filmování.V neděli po obědě budu na našem letišti.Už jsem celý nadržený.
Nevím...fakt to nechápu...Byl to motor v ceně přes 200 euro... Běžel 3 sekundy naprázdno, pak se začoudilo... Zajímavé je, že bral od začátku dost A...a naprázdno...to je divný...Jinak tady je odkaz na datalog z réglu...: http://lindbergh.rajce.idnes.cz/Lehner_Castle_Creations/
Ahoj, tak to sem rád že už ho máš i tady, paráda co dodat a krása, taková ale co nahání až hrůzu.
držim palce.
Co že ten motor shořel ? Vadnej kus ?