X-treme
Parametry
Výrobce: Pelikan
Rozpětí: 2300 mm
Délka: 1160 mm
Váha: 1800 g
Plocha křídla: 39.7 dm2
Vrtule: 14x10"
Motor: Turnigy 35-48-C 800kv
Elektronika: HiModel 70A Opto, Futaba Fasst 2.4 Ghz
Serva: 1x HS-81MG, 5x HS-81
Baterie: 4S A123 2300, NiMH 4,8/2000 Sanyo Enelop
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Model jsem koupil jako 99% ARF od Vzduchoplavce, hlavním důvodem prodeje byl zvlněný potah na křídlech, model částečně sestavil a už mu nezbyl čas na dokončení a zálet.
V sobotu 29.11.2008 se konal zálet, vše dopadlo dle předpokladů, lítá to :-) přistání na klapky nádhera, model se zdá poměrně stabilní, po křídle padne až po brutálním přitažení.
EDIT 6.4.2009 Přechod z vrtule 11x6" na 14x10" zabral, stoupá kolmo nahoru, odběr je příjemných 46A, celkem 2:30 motorového času s rezervou cca 20s na přistávací manévry. Lety kolem 35 minut jsou standardem. Koupil jsem nové vysíladlo (FF10 Fasst) takže je možné plně využít čtyřservové křídlo včetně letových režimů. Poměrně úspěšně se dá honit termika i pronikavost proti větru je perfektní, lítal jsem v 5m/s nárazy kolem 7m/s a bez problémů.
Komentáře
Filipa nemam, ale X-treme je uz zase pohromade, takze neni nic jednodussiho nez to vyzkouset (kdyz se objevis s filipem), trup bude mozna od jednoho vyrobce...
panove... takova skoro az kacirka myslenka.. ty kridla z toho.. budou pasovat na trup filipa600? dle fotek co jsem videl by mohlo... filip lita sice hezky, ale o trochu vetsi rozpeti by mu neuskodilo a klapky k tomu... nezlobil bych se... :-) navic se mi nelibi ty ocasni plochy do krize. Tcko mam radsi
motor provozuju v dávkovém režimu, kdy běží cca 15 vteřin a pak má dlouho na vychladnutí, na hobbycity píšou Current capacity : 55A/60s, je pravda že teplotu jsem nezkoumal...
Vrtule 14x10, 46A??? Já mám tento motor na 3S LiPol s vrtulí Falco 13x8,5 a proud tam je 24A.
Když jsem zkoušel 14x10, tak jsem se dostal snad na 38A, ale motor byl po chvilce rozpálený do "červena".
Můj názor je, že pokud ho budeš trápit takovým proudem (resp. dost nad 30A), tak si brzo budeš vybírat nový.
Nová vrtule bude o víkendu tak uvidíme co to s nim provede :) Snad se dostaví i Jirka s měřáčkem tak budou i čísla a pokud počasí dovolí tak i lepší fotky. Zima je fuj...
Niekedy zas musím zájsť. Bol som deň pred tebou s FW-190 (čo som spomínal, že som ulomil osku motora) a skoro mi prsty umrzli :-) E-xtreme vypadá dobre, som zvedavý.
Ja som dnes dokončil Ocelota, tak snaď ho ešte cez zimu aj zalietnem :-)
Joo super. Už se těším až ho uvidím. Dokončuju SU-31 tak se třeba potkáme na letišti.
Jupí! X-treme žije! To jsem rád. Ale jak psal Abu chce to výrazně přidat. Já jsem tam zamýšlel vrtuli 13 x 8 a odběry přes 50A - tento pohon (MVVS) jsem nakonec měl v Lynxovi a myslím, že v tomto éru by byl tak akorát.
Konecne lita, gratuluju! Nekdy se tam k vam budu zase muset zajet podivat, co mate na severovychode za nove stroje :-)
K te vrtuli - myslim ze nebude problem jit na 12x8 nebo 13x8... odber kolem 22A je u tehle sestavy komicky nizky, chce to pritvrdit !!