Bastlík II EVO VI
Parametry
Výrobce: Vlastní stavba
Rozpětí: 1900 mm
Délka: 920 mm
Váha: 568 g
Plocha křídla: 30 dm2
Vrtule: Graupner folding 8x4,5
Motor: CF2812
Elektronika: Assan, BEL
Serva: 2x ECO 8
Baterie: 3xA123 1100mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Tento model jsem postavil z náhlého popudu spotřebovat zbytyky co mi leží doma. Letadlo není moc hezké :) ale bylo postaveno od prvního návrhu až po zálet za cca 17h. Konstrukce je zcela vlastní. Kupodivu i docela slušně létá.
Na sezónu 08 jsem vyrobil nové křídlo s profilem S3021 a menším rozpětím. Také jsem zmenšil a odlehčil trup. Létá to slušně tak uvidíme jak uspěji v Depron cupu :)
Dnes 2.4 jsem předělal ocas na uhlíkovou trubku. Hmotnost se snížila na 690g tedy o cca 40g. Celý zadek je teď ale trochu gumový. Pevnost by měla zůstat dostatečná. Uvidím až úplně doschne lepidlo a přidělám bovdeny pro ovládání. Tyto by celou konstrukci měly také podpořit.
19.4.08: Nejlehčí variantu jsem při záletu zničil kvůli obráceným výchylkám. Na fotografiích je nový Bastlík EvoIII. Trup je kompletně nový z uhlíkové trubky. Křídlo opravené. Hmotnost 711g.
11.9.08: Dnes proběhly testy s upraveným pohonem. Vrtule 11x8 a převodovka s kuličkovým ložiskem 3,5:1. Výkon trochu stoupnul a s výškou dosaženou po 60s letu jsem spokojen. Výš už bych ho bezpečně neviděl. Naopak mě trochu zklamaly výkony v kluzu. Hodnoty 3 a 3,5 minuty za slunečného dne nejsou nic moc. Poupravil jsem tedy těžiště (bylo dost vepředu) a uvidíme při dalších letech. Vzhledem k otmu, že jsem trochu upravoval i ocasní plochy a prostor pod křídlem má tato varianta označení EVO IV.
20.3.09: EVO V doplněno o střídavý motor CF2812 a tříčlánek malých A123 co dosloužily v 3D akrobatu. Bohužel levný regulátor neumí obsluhovat dvojčlánek a tak mám pro soutěže ubranou výchylku na vysílači (100W). Tato verze se dočkala jen jednoho nasazení a i přes lepší výkony se v závodech výrazně neprosadila. Přesto stroj v prvním kole nalétal 10minut v termice, stejně jako ostatní. Hmotnost 630g
15.3.10: EVO VI. Vyrobil jsem kompletně nové křídlo. Je odlehčené s jiným profilem a menším rozpětím. Použity vlastní výřezy se styropuru. S novým křídlem je letová hmotnost 558g a čekám na zálet.
19.3.10: Při záletu se projevila spousta nedostatků. Po dovážení a úprave úhlu seřízení to docela pěkně klouže, ale špatně se řídí. Z toho důvodu jsem doplnil 16cm uši z 4 pronu, zahnuté do profilu. Rozpětí se zvětšilo na 1,9m a plocha na 30dm2. Vzhledem k minimálnímu nárůstu váhy (10g) kleslo i plošné zatížení na 18,9g/dm2. Jak to poletí uvidíme...
22.3.10: Letí opravdu výborně. Provedu už jen drobné úpravy a jsem připraven na závody (poslední a nejlépe létající verze je na foto č2)
Komentáře
Dej tam nejakou rozumnou vrtuli, s tou 9x5 akorat michas vzduch... 11x6 - 11x7 Aeronaut jest muj tip :-)
Koukam ze se z tebe stava vrtulnikar, ten trup s volne zavesenymi soucastmi vybavy na uhlikove trubce :-) No aspon se ti bude dobre chladit motor...
Chceme fotky noveho modelu !! :-)
Já jsem se ti nejprve smál, že toto éro je mimořádně škaredé, ale obávám se, že to je ještě fešák ve srovnání s tím, co teď doma vytvářím já. :o)