26.5.2010 - Model prodan
"Speciálek" pro LamaCup ze stavebnice jiz neexistujici firmy S2G. Provedeni hodnotim znamkou 3-. Spojeni polovin trupu laminovanim je provedeno otresne, sam bych to zmakl lepe. Kridlo velmi subtilni, nic pro velke blazneni. Nicmene aspon vse geometricky sedi, pouze kridlo bylo nutno v ulozeni na trupu malinko podlozit na jedne strane.
Za potazeni kridla patri muj velky dik Tomasi Kupcikovi, bez nej bych byl ztracen. Potah je provedem SolarFilmem. Chybi na spodni stranu doplnit barevne pruhy pro lepsi viditelnost ve vzduchu, vyvest antenu mimo trup a vyresit upevneni krytu kabiny.
Zvoleny motor pracuje na udesne ucinnosti 49,36%. Snad prezije aspon minutu chodu behem LamaCupu. Pozdeji planuji osazeni vetsim motorem, bud Turnigy a nebo DualSky. Banan snese motor az do vahy cca 75g, kdy teziste pujde doladit jen posunem baterie.
Pro zalet ma Banan nastaveny proporcionalni brzdy, pevne klapky cca 8° a plyn na tripolohovem prepinaci (vic muj Flash 5SX nezvladne). Takze uz jen cekam na slusne pocasi, pro prvni let.
Zde jeste udaje z mereni pohonu:
otacky - 11.800ot/min
teoreticky tah pri 11.800ot/min - ~500g
proud - 14,27A
napeti - 11,05V
prikon - ~157W
N100W pro pouzitou vrtuli - 12.815Ot/min. cili ( (11800/12815) ^ 3,08 ) * 100 = 77,55W na hrideli.
Ucinnost - 100/(157/77,55W) = 49,39%
Jeste pro doplneni: profil kridla E205
EDIT: tak dnes 31.3.2009 vecer proveden zalet. Krasne olej, klidny vzduch a sup uz letel na pul plynu svizne vpred a stoupal. S negativy na kridlech pekne autostabilni. Vykrut hodne do sudu, holt dan za vzepeti. Premet bez problemu. Na brzdy reaguje az prilis ochotne, musim mu domixovat vyskovku. Reakce na brzdy je jinak necekana - staci 1/3 a banan hned sklopi cumak a jde dolu. Lital sem necelych 10 minut nez me zahnala zima. Do baterky dobito 604mAh. Vetsinou sem lital bud na 1/2 plynu a nebo zkousel klouzat. Na plny plyn fici kolmo nahoru. Dalsi serizovani jeste bude nasledovat. Jinak sem ho prozatim krom kridelek (a to jen malinko), nemusel vubec trimovat. Letani je naprosta pohodicka, proste relax. Verim ze pri termice polita bez motoru slusny cas.
EDIT2: 1.4.2009 Tak opet dalsi uspecny let je za mnou. K brzdam jsem namixoval vyskovku, takze je ted uzivatelsky prijemnejsi je pouzivat. Bez brzd ma hodne velkou klouzavost, ale s brzdami si staci naletet cca 20m a sednu si krasne k noze. Pevne klapky 8° jsem zrusil, je to prozatim zbytecnost. Casem je zkusim treba v termice a mensi uhel. Celkem s par pristanimi na doserizeni brzd/vyskovky atd. sem nalital 28 minut do vyflakani baterky (omezeni regulatorem). Zpetne dobito 1050mAh. Ted jeste ceka na osazeni prijimacem Schulze Alpha 5.35.
Pokud by nekdo mel zajem, tak dalsi stavebnice se vali v SCZ model v Ostrave.
EDIT3: 11.4.2009 Po havarii se Suckem, jsem z nej vytahl pohon a vymenil "primotop" Axi Silver 2208/26 za DualSkyho 2830-CA10. I kdyz ma mene otacek na volt, tak s vrtuli 7,5x4" dava tah 580g pri odberu do 10A. Dle DualSkyCalc by mel pracovat s ucinnosti cca 77%. Baterku stacilo posunout o 15mm dozadu a teziste krasne sedi. Narust hmotnosti pouhych 9g.
EDIT4: 15.4.2009 Tak, listy 7,5x4" vymeneny za 9x5" a stoupavost z 8m/s stoupla na 12m/s. Odber pri plnem plynu cca 15A, na pul plynu jen krasnych 5A - idealni pro poletovani kolem hlavy. Behem 15-ti minutoveho letu jsem celkem 4x pouzil motor pro vystoupani na prumerne 25s. Spotrebovano 400mAh. Do 300m se banan vysplha za 26s. Vazne relaxacni a pohodovy model. Skoda jen maleho rozpeti, ve vetsi vysce je spatne videt.
EDIT5: 10.5.2009 A jeste mereni aktualniho pohonu - XM2830-CA10 + Graupner Cam Folding 9x5" + DualSky 3S 1300mAh 25C
otacky: 9.749 rpm
proud: 16,89 A
napeti: 10,84 V
prikon: 183,08 W
staticky tah: ~880g
ucinnost: 61,75% (n100W = 9.368 rpm)
Cili se ztratou 70W uz slusne topeni, ale vzhledem k dobe chodu jenom cca 30s je to zanedbatelne.
A jeste video -
http://www.youtube.com/watch?v=CpHN4HLiUhw