Toro 900
Parametry
Výrobce: Telink
Rozpětí: 900 mm
Délka: 600 mm
Váha: 440 g
Plocha křídla: 26.2 dm2
Vrtule: Yogurt 8x6", Kovozávody Prostějov 2
Motor: Himodel 2212/10 1400KV
Elektronika: Hitec Electron 6, reg. Himodel 18A, Hitec Optic 6
Serva: Hitec HS-55
Baterie: Li-Po Ray 3S 1600 mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Po 10 ti letech jsem se vrátil k modelařině a protože radši lítám, než stavím, padla volba na Toro, samozřejmě s drobnými úpravymi pro zvýšení odolnosti při očekávaných nehodách a přistáních nikoli do trávy, ale do pole s hroudama:
1) pákování elevonů je shora a utopené v křídle, co to šlo.
2) Originální páky nahrazeny stavitelnými s blimpy MP Jet
3) Serva "aerodynamicky" zakrytována deklíky z EPP
4) Baterka se přestěhovala do překližkového kastlíku v křídle (bohužel díky špatnému odhadu vyšla dost vepředu) původní díra pro baterku a čumák slouží jako deformační zóna při tvrdém přistání "na lyži".
5) Vystužení - 2x3mm sklolaminát + 1,5mm překližka centroplán, 0,5x4mm uhlík křídlo, 2mm sklolaminát náběžky, 1,5 mm sklolaminát gondola a elevony, motorové lože přišpendlené sklolaminátem a vteřiňákem do EPP.
6) Exponovaná místa polepena skelnou páskou.
7) Místo omotávání přijímače a příslušenství páskou drží všechno důkladně na dvou suchých zipech a vypadá to trochu jak Ho 229 :o)
8) Regulátor se chladí na hřbetě "trupu" před motorem.
9) Původní setový Yogurt ke tříčlánku moc nesedne a tak ho nahradil vrtulí 200/100 od Kovozávodů z letitých domácích zásob.
S původní vrtulí 8x6 byl statický tah kolem 800g a odběr 22A
S 200/100 aka 8x4 je statický tah 650g při odběru 14,5A, rychlost je celkem dostačující.
Díky laminátu je to trochu těžší, těžiště vyšlo trochu víc dopředu (vyváženo 5g vzadu), ale zase je to svižnější v klesavém letu.
Trochu problém byl se startem, kdy eroplán vrhám do vzduchu jak bumerang za náběžku - mi to moc nesedí.
Protože to při hodu z ruky moc neplachtí (resp. jenom hoodně natažený), celkem úspěšně experimentuju s mixem "Land" a výchylkou elevonů pro start na 90% nahoru.
Jinak letový vlastnosti dobrý, už jsme sekali vrtulí trávu při nízkém průletu.
PS.
Kdo máte Toro, taky vám při rychlajším průletu kolem tak skvěle hvízdá ? :o)
Edit 23.5.2009
Tak dneska testování vrtulí: APC E 8x4 tah staticky 770g - naostro za letu vyzkoušíme dnes,
APC E 7x5 tah staticky 600g - celkově letový dojem žádná sláva, jak zvuk, tak rychlost i stoupavost.
Komentáře
to vandurat - špatně nastavený mixy, nebo kabely ? - to chce napřed pořádně zkontrolovat na zemi.
Postavil jsem ho rovnou s těma úpravama, udělal základní nastavení, zaklouznul do peřin a pak bez vysílačky vyhodil z okna - klouzalo a přistálo, zkrátka Toro lítá samo. Za letu se nic nevlní.
ja mam na Toru naopak letovy rezim ktery jsem pojmenoval "Glid" s hodne natazenou vyskovkou pro klouzani bez motoru - abych to kdyz si jen tak plachtim nemusel porad drzet natazene. pri pruletu mi nehvizda, ale ja plnej plyn stejne litam akorat kolmo nehoru :o)
Fotky právě prolezly, pro začátek je to živý až dost, ale chystaj se pokusy s lepšíma vrtulema.
a fota nikde? btw. mas to docela dost tezky... neni to ve vzduchu liny?