Sova
Parametry
Rozpětí: 2000 mm
Délka: 1160 mm
Váha: 640 g
Plocha křídla: 32.4 dm2
Vrtule: Graupner 7x4
Motor: Ray B 2835/16
Elektronika: Jeti Eco 25
Serva: 1x HXT 900, 2x Robbe 10g, 2x noname 9g
Baterie: Ray 2s 1600
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Vzhledem k tomu ze chystam elektroverzi sveho Jecka a az doted jsem lital jen ciste vetrone, chtel jsem si poridit nejaky mensi model jako zkusebni platformu, na ktere bych si poradne osahal elektropohon. Poohlizel jsem se po necem s plnou mechanizaci kridla, co by na planovanou velikost kolem 2m mohlo mit dospelejsi letovy projev. Nejprve jsem uvazoval koupit Astru V od Topmodelu, ale nemel jsem na ni a pak jsem narazil na inzerat na tohle ero a hned mi padlo do oka. Byl to intenzivne soutezne letany RCEJ stroj a podle toho vypadal. Nez sel do vzduchu bylo na nem docela dost prace, ale to me bavi, ja nerad stavim a jsem dost nesikovny, ale rad opravuju a renovuju, clovek se pri tom taky neco nauci. Nejhorsi byl predek gondoly, motorova prepazka byla uplne oddelena od zbytku a kus trupu zespodu uplne chybel, rozhodl jsem se tedy predek gondoly idelat novy (viz fotky). Vysledek neni uplne dokonaly, ale delal jsem to s tim ze ero mozna neprezije zalet. Dal bylo potreba opravit uchyceni kridel, trubku tvorici trup vyztuzit dvema nalepenymi rowingy (prvni lety ukazaly ze bude potreba jeste treti) a vymenit serva na klapkach.
Pro zacatek jsem tam dal naprosto nevhodny Ray 2835/16, ktery ma tusim 2200kV. Motor se do cumaku vejde opravdu natesno, kabely od obezky by museli jit vnejskem a bouli na cumaku nechci. Nicmene ero leti a stoupa a to je hlavni - stoupani sice neni nic extra, bajvoko tak 3-4m/s, ale je to zatim jenom s dvouclankem, na triclanek cekam az dorazi z HC. Motorovy chod je jen 7 minut. Pokud se mi podari ero rozletat k plne spokojenosti, dostane casem 150W Roton.
Model ma opravdu pomerne dospely letovy projev, aspon zatim skoro kazdy kdo ho videl rikal ze leta hezky a dospele. Dospele ano, ale hezky zatim ne. Teprve ho zalitavam, zatim jen posunuju teziste dozadu. Pri tretim zaletovem letu se mi s nim s odtokovkou v neutrale podarilo tocit stredne silnou termiku, ale jeste to zdaleka neni ono, cekam ze to bude mnohem lepsi - az budu mit teziste a zacnu ladit vychylky na termiku (na rychlost mozna nebudou potreba).
Zezacatku sem se bal, ze budu vozit hodne zateze, prestoze jsem se snazil cumak prodlouzit co to slo, ale teziste, umistene na prvni pokusny hod srabacky trosku za 30% hloubky kridla se ukazalo byt strasne vpredu. Ted uz je mnohem vic vzadu a vypada to, ze s triclankem mozna ani nebude potreba dovazovat, nebo jen minimalne.
Ero jsem pojmenoval podle plysove sovy, ktera se mnou chodi litat a podle ni jsem taky vyrobil potisk kridla.
Zaver - ero melo poslouzit na prvni seznameni se s elektrovetroni, ale hodne sem si ho oblibil. Klouzavost a opadavost jeste nejsou jake by mely byt a letani na svahu ukazalo potrebu jeste vic vyztuzit trup, ale myslim ze to bude dobre ero
Edit - tenhle vikend v Krkonosich jsem ero konecne mohl poradne provetrat, doslo k dalsimu posunu teziste dozadu a naladeni letoveho rezimu na termiku - staci mensi sklopeni odtokovky a dojde k pomerne dramatickemu zlepseni opadani pri malem poklesu rychlosti, dany profil reaguje na klapkovani opravdu dobre. Takze spokojenost
Komentáře
Dik za upresnujici info. Posilat mi to nemusis, uplne mi bude stacit kdyz na to nekdy mrknu v realu. Aspon hned zkouknu i letovy projev, popr porovnam s nekterym ze svych vytvoru podobne velikosti.
jeje, tak to je parada vypatrat neco z historie era, dekuji moc za informaci! jak jsem psal, jeste ho nemam uplne naladene, ale urcite bude litat skvele. To ze je to bez vzepeti a nepada po kridle me taky velice prijemne prekvapilo, cekal jsem ze to bude trochu potvora ale opak je pravdou. Klapkovat zacnu jen co presne doladim teziste.
Ten profil kdyz jsem meril pro Abua tak mi vyslo 10% (17 x 170), ale radsi to jeste premerim.
jeje,to jsou veci .. ty kridla jsou odemne,potazmo od jardy smehly z ostravy, staveli jsme je pro RCEJ, ja s tim rok lital,pak to prodal,a koukam ze uz dorazily k dalsimu majiteli :)
na kridlech je pokud si dobre pamatuju 8% HQ , musi se klapkovat ....
litalo to opravdu super,nato ze to nema vzepeti,vubec to nepadalo po usich .... skoda ze jsem ho prodal :) jedine co asi zustalo jsou ty zelene klapky a kridelka :) muj vytvor :-D dobre to slo videt
Dvakrat jsem ho vzal na svah, bylo to tak cca 5-6m/s a bez problemu, pronikavost ma dobrou, jeste ani zdaleka nezacinal "postolkovat" - akorat jak jsem psal potrebuje na takovy vitr vic vyztuzit trup. Jestli ti to pomuze, tak kdyz ten profil porovnam s SD 3021ktery mam na dvaapulmetrovce, tak tenhle je vepredu mnohem ostrejsi (a celkove min kapkovity) a nejvetsi tloustku ma vic vzadu, vic ti k tomu asi nereknu. Jinak az to poradne zalitam a jakz takz naladim, tak ti ho muzu vzit ukazat treba na Divcaky, zatim bych si ale akorat urizl ostudu :o) Profil ti muzu pro zajimavost obtahnout a poslat, neni problem
10% to je docela tluste, cekal jsem ze tam bude spis nejaky 8% hazedlarsky "zazrak" nebo treba MH32.
Jak to lita za vetru? Pri 6-7m/s to leti dopredu nebo uz to ma problemy? (trochu ted experimentuju s temahle "malejma a lehkejma" vetronema, tak sbiram informace...)
to Abu: to bohuzel nevim - muzu ti rict jenom ze pouzita tloustka je 10%
Pekny ero. Nevis nahodou co je na kridle za profil?
Jsem rad, ze jsem se konecne dozvedel, co je zac ten podivnej bilej plysak, me to porad pripominalo krizence krtka s lednim medvedem... a ono sova :-)