FunJet
Parametry
Výrobce: Multiplex
Rozpětí: 795 mm
Délka: 730 mm
Váha: 620 g
Vrtule: APC 6 x 5.5
Motor: Mega 16/15/4
Elektronika: RX: Hitec HFD-08 RO, Regl: Dualsky 40A
Serva: 2x HS-65 HB
Baterie: 4x LiPol Dualsky 1600 mAh (30C)
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Stavba tohoto éra je hračka. Multiplex to má opravdu dobře promyšlené a pokud má člověk všechnu elektroniku přiravenou, je možné letadlo smontovat za jeden večer.
Kvůli lepší viditelnosti jsem Fun Jeta nastříkal reflexní oranžovou barvou, což se v praxi velmi osvědčilo. Bohužel použítý spray na elaporu velmi mizerně drží a strašně se olupuje. Nepomohlo ani přestříkání bezbarvým lakem. Obávám se, že za chvilku bude většina barvy dole. Možná to chtělo před nastříkem zdrsnit jinak hladký povrch. Nevím.
[13.09.2009]
Dnes proběhl zálet a musím říci, že Fun Jet mě nadchnul. Létá naprosto skvěle. Umí vyrazit solidně rychle a naopak bez motoru dovede letět téměř krokem a přitom nemá tendence nikam padat. Neuvěřitelné! Foukal poměrně silný vítr (odhadem 5 - 7 m/sec), ale s tím Fun Jet neměl žádný problém.
Letový zážitek je podobný jako se Stingerem, ale je to o něco více v klidu. Adrenalinu je tak akorát, žádný stres, pohoda. Zatím jsem nadšen.
Pro pohon byly zvoleny baterie 4s A123 1100 mAh. Odběr na zemi jsem s vrtulí APC 7x5 jsem naměřil 32 A, což je poněkud hodně - až mě překvapilo, že to tyhle baterky daly. Na plný plyn jsem proto létal jen pár vteřin a pak let proložil chvilkou bez motoru. Vrtuli jsem při jednom z přistání zlomil, takže příště zkusím APC 6 x 5,5 se kterou by mohl být menší odběr a přitom ještě vyšší rychlost. Bohužel kapacita baterek je docela malá a je to tak max na 4 minuty motorového letu. Ale při jednom z letů, když jsem se snažil pózovat pro fotoaparát a často jsem vypínal motor, jsem byl ve vzduchu 12 minut, což není tak zlé. Ale i tak zvažuju o osazení Lipolkami s kapacitou 2200 mAh, ještě uvidím.
Bylo potřeba nastavit diferenciaci křidélek, bez které nebyly výkruty v ose. Každopádně výkruty dovede Fun Jet metat docela solidně rychle.
Letadlo vřele doporučuji pro začínající vyhledavače adrenalinu. Fun Jet nabídne zážitek z rychlosti i napětí s orientací malého letadla na oblaze a přitom je s ním možné letět naprosto pomalu bez jakýchkoliv záludností.
[xx.04.2010]
Funjet je nově provozován s 4 článkem LiPol Dualsky 1600 mAh (30 C) a s vrtulí APC 6 x 5.5. Na zemi změřen odběr cca 40A a příkon 600 W, což dává téměř 1 kW na 1kg. A je to znát! FunJet teď létá opravdu slušně rychle. Kolmo vzhůru a ve vteřině už skoro není vidět. Zatím jsem rád, že jakž takž zvládám loopingy přes celou oblohu, ďábelsky rychlé výkruty a sem tam se odvážím o nízký průlet pod plynem. Stačí pár minut a mám dost.
Blahopřeju si za reflexní nástřik - ale i bez něj občas znejistím, jak model zrovna je. Naštěstí Funjet krásně drží i při minimální rychlosti, takže se člověk většinou může zorientovat a vydýchat při vypnutém motoru. Rozsah rychlostí je až neuvěčitelný.
Ještě to bude chtít namixovat motor -> křidélka, aby se korigoval točivý moment vrtule, který je celkem znát.
Komentáře
Funjet s touhle Megou je výborná kombinace, mám jí taky. Gratuluju k záletu, s tímhle se dá lítat snad i ve vichřici Jen zkus dát vrtuli Grupner Cam speed prop, jsou mnohem lepší než APC. Na 3lipo 6x6 nebo 5,5 x 5,5. odběry do 30A. Nebo 4lipo vrtule 4,7x4,7, pak je to uz skoro pylonak.
Vigo: Vsak nekdy dojed na Trnak a sfouknem dve mouchy jednou ranou. Ty omrknes Fun Jeta a ja nafotim tve stroje.
Zajímavé barevné provedení. Docela bych na to mrknul. Fota kvalitní jako obvykle. Docela bych někdy uvítal kdyby mé stroje někdo nafotil takhle.
Ahoj.Já jsem měl ve funjetovi oběžku Ray 3530-10 s vrtulí 6x4 a výkon byl myslím také dostačující.Z letu skoro na pádovce při přidání plynu začal stoupat velmi rychle.
jj, foto no.6 je dobré :-) !
Ja jsem taky v klidu :-))
A jsem rad, ze aspon nektere z tech letovych fotek se podarily (a treba u fotky cislo 6 jsem byl rad, ze jsem nedostal tim cumakem do obliceje, jeste ze to ma aspon vrtuli vzadu).
To mě samozřejmě neštve!!!já jsem v klidu a opravdu se mi ty fotky líbí!!!:-)
to Vzd. - existuji i vysokootackove obezky, dela se to vetsinou tak, ze nemaji 12 magnetu ale jen 6 - a razem je z toho sestipol (jako tvoje Mega) a kv je dvojnasobne.
to Raj - 3700 a 4.1x4.1 vypada zajimave, tak pak poinformuj jak to svisti.
je to heli motor, tak proto tolik kv, chci to zatim dat na stihacku od freeairu, ale stejne toho funjeta asi poridim :-)
Rajny: Uf! Tak ty parametry jsem přehlédl. Nějak jsem žil v domění, že oběžky nemívají takto vysoké kV. Pak je vše v pořádku :o)
Vzduchoplavec: 3700kv je malo? :-) 4,1x4,1 je velka vrtule? :-)
Abu: Jojo, spodni 4 fotky jsou tvoje práce. Díkes. Právě o 4 článku začínám silně uvažovat. Ještě uvidím, jak to pofrčí s tou vrtulí 6 x 5,5 a když to bude málo tak pořídím 4 článek.
Rajny: Jak psal RayBan - teoreticky tam tu oběžku dát můžeš - asi se vejde, ale tohle éro chce spíše pořádné otáčky a taky to poškození velké vrtule je dost pravděpodobné. Už takhle jsem vrtuli asi při 3. přistání (pravda pěkně debilním) zlomil.
" Ondra CHládek (13.09.2009 - 21:53) Nádhera a jako vždy krásne fotografie "
Dekuji za uznani, polovinu jsem jich totiz fotil ja :-)) Samozrejme skvelym Jirkovym fotakem.
Jinak to lita opravdu velice pekne, pomalu i rychle, obratne to je,.... Jen jsem pri odjezdu zachytil Vzduchoplavcuv povzdech "mohlo by to byt jeste trosku rychlejsi"... neni to brzo, poprvnim dni na letisti? Nebude to v budoucnu chtit misto triclanku lipolek dat rovnou 4s ??
chtel bych tam dat Turnigy 2836 3700kv a vrtuli 4,1x4,1, aby to byla poradna stihacka :-)
Místa je tam dost i pro motor 35-xx, ale velká vrtule ti při přistáních dřív nebo později model poškodí ( konec trupu nebo osička motoru )
Dalo by se to ale řešit sklopkou, už jsem to tady někde viděl i na Easy Staru.
je mozny do funjeta namontovat obezku??
Nádhera a jako vždy krásne fotografie