P-51D Mustang
Parametry
Výrobce: ŠAD + R. Matiášek
Rozpětí: 1100 mm
Délka: 930 mm
Váha: 1022 g
Plocha křídla: 27.59 dm2
Vrtule: 10x7
Motor: AXI 2808/12
Elektronika: regl Jeti Advance 40A, UBec Turnigy 5A
Serva: 4x eFlite 75, 2x Turnigy, 1x HS 82 MG
Baterie: Flightmax 3S 2200
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Model je postavený na výřezech od p. Šplíchala, má ale dodělané vztlakové klapky a zatahovací podvozek. Trup je tvarově upravený, aby se více podobal předloze a pod křídly jsou napevno přidělané přídavné nádrže vyřezané na CNC. Kamufláž je variace na klasický "Checkertail Clan", je převzatá z MS Flight Simulatoru, ale myslím, že neodpovídá žádnému reálnému stroji. Id na směrovce je tuším nějaký Warhawk.
Co se týče osazení, vzhledem k tomu, že v éru je 7 serv, jsou napájená přes UBEC od Turnigy. Jako podvozkové servo je použité HS82 MG, čímž si nejsem úplně jistý, ale vyhledem k tomu že ostruhové kolo není řízené, tak snad na podvozek nebude ze stran moc velký nápor, alespoň při záletu bylo všechno ok.
Co se týče letových vlastností, tak věřím, že Mustang od ŠADu, když je osazený jak má tak určitě líta moc hezky, ale tohle už je docela potvora. Sice stejně jako Mustang kterého mám na spalovák lítá přesně jako pravá stíhačka, ale na rozdíl od něj při přistání vůbec není hodný a ma nestále tendenci sesypat se po křídle. O nějakém dojení před dosednutím nemůže být ani řeč. Klapky výrazně pomáhají, přesto na epp éro téhle velikosti je minimálka poměrně vysoká a tomu odpovídá i dlouhý dojezd, který ale zase podporuje dojem maketovosti. Ve vzduchu éro vypadá jako opravdový plnokrevník, tam větší plošné zatížení není na škodu a pohled na stoupající siluetu se zatahujícím se podvozkem stojí za to.
Díky moc Fidžimu za fotky z prvního letu. Na to, že byly focené za šera s velkým přiblížením tak dopadly myslím uplně skvěle.
Komentáře
Je to jasná srcovka a nelze jinak než za 5 bodíků
S tim mi nezbyva nez naprosto souhlasit :o))) A nejlip se ten adrenalin vychutnava kdyz uz je clovek zpatky na zemi v jednom kuse :o)
Ja myslim, ze tak je to spravne. Clovek nemuze jen litat porad s hodnejma erama co vsechno odpustej. Obcas je potreba prohnat nejakou bestii, pribrousit si reflexy a vyplavit adrenalin. :-))
to Abu: No musim rict ze se mi po zaletu tak klepala ruka ze jsem v ni skoro neudrzel vicko od termosky s cajem :o) Ono na tom parkovisti na Opatove neni moc misto pro chybu, pristani s tezsim erem ktere ma delsi dojezd musi byt hezky presne na zacatek plochy a navic se pristava proti kerum, takze na posledni chvili rusit pristani taky nic moc - a i kdyz jsem si pred pristanim vyzkousel nekolikrat nalitnuti a predtim v dostatecne vysce osahal padovku, tak jsem porad cekal kdy se mi to pri priblizeni sesype k zemi - nastesti mi vyslo dosednuti na tri body presne na okraj plochy, radsi bych ale ted dal par dalsich letu nekde, kde to pristani neni tak na tesno
Plosny zatizeni jeste neni tak hrozny, ja mam na 85cm Mustangovi (EPP od L.M.) dokonce 40g/dm2. Ale je pravda ze na pristani se to NESMI dojit, je to potreba nechat sednout trochu v rychlosti. Nechtel bych na tom mit zatahovak....
K tomu tvaru - SAD verze bohuzel nema jen jinej tvar kridla ale i trupu (hlavne predek), proto se mi nikdy nelibila. Nicmene tenhle je urcite nejlepe upravenej co jsem kdy videl, vsechna cest.
Ten je pěknej! Co kdybychom zítra se jeli podívat na plochu a vzal jsi ho s sebou? Vypadá to na dobrý počásko....
to Honelix: Ja jsem ho nestavel, ja jsem to mel sice v planu, ale tak pekne bych to nesvedl - jak mam psane nahore stavel ho R. Matiášek, ten se ale pak vrhnul na nový projekt, tak jsem ho od nej koupil a jenom dodelal elektroinstalaci a par detailu. Jeste asi dostane jemne naznacenou panelaz. Jinak ja jsem prave chtel neco, co by vypadalo dobre, ale porad to byl snadno opravitelny kus epp, je to prece jen moje prvni ero se zatahovakem a spoustu veci jsem si na nem aspon vyzkousel. S tim tvarem kridla jak pises souhlasim, asi to bude tim - mam jeste jednoho na spalovak, ktery je predloze tvarove mnohem vernejsi a ten je na nizkejch rychlostech pravy opak hohohle. A co vim tak ostatni, treba pan Kapuscinský, taky potvrzuji ze spravne postaveny Mustang je pri letu stihacka a pri pristani trener. Ale verim ze ten od SADu lita pri malym plosnym zatizeni hezky, takhle je to ale hrozna potvora - ale aspon dobra pruprava na nejakou maketu :o)
Oni ty SADacke Mustangy nevypadaji dobre hlavne kdyz si je nekdo koupi nabarvene - cernobile pruhy jsou uplne jinde nez maji byt, nalepky maji spatnou velikost a spatny odstim modre - uplne to bije do oci, pritom by stacilo malo a vypadaly by hned mnohem lip - trochu to nechapu, tvarove to vubec nesedi, ale aspon barevne by to v tom pripade mohlo pripominat vzor
Mas to udelany moc pekne, to se musi nechat, ale prijde mi ze "Mustang" od SADu ma se skutecnym Mustangem spolecny tak akorat jmeno. Tvar kridla je holt uplne jinej, coz je asi dan za dobre letove vlastnosti. No kdyz uz jsi si dal takovou praci, tak ja osobne bych to nacpal do nejakeho maketovejsiho zpracovani. Neber to jako nijakou pomluvu. Jen jsem si to nemohl odpustit.
PS: Kazdopadne tvuj SADacky Mustang vypada bez namitek nejlepe ze vsech co jsem kdy videl.
parádní úpravy,u mě máš za 5,jšn škoda té hmotnosti,ale potvrzuji,že mustang od šadu lítá sqele=)