Vega
Parametry
Výrobce: Modela + já
Rozpětí: 2450 mm
Délka: 1115 mm
Váha: 1750 g
Plocha křídla: 49 dm2
Vrtule: sklopka CAM 10x6
Motor: Ray B3656/09
Elektronika: reg. Dualsky 40A , přijímač Graupner R700
Serva: 2x HS-322HD
Baterie: SharkPower Li-pol 4s 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Model jsem dostal od jednoho typka jeste origos zabaleny, ktery si ho koupil asi pred 20ti lety aby se s snim naucil litat ale kdyz videl ze se musi cely sestavit tak se na to vykaslal a jak me pred nedavnem videl litat tak me ho dal abych si ho poskladal. Vega má laminátový trup, ocasni plochy konstrukcni z balzy a kridla jsou z polystyrenu potazene 1mm balzou a nazehlovaci folii.
Trosku jsem vegu upravil...
Ocas: puvodni konstrukce pocitala s plovouci vyskovkou, u tohoto modelu me upevneni pripadalo vcelku chatrne tak jsem ji predelal na klasickou a diky tomu vypada i lip :-). Jeste jsem zvecil smerovku asi o 2cm aby mela veci zaber i pri mensich rychlostech.
Kridlo: Konstrukci kridla jsem skoro neupravoval, pouze upevneni a potah. Jako potah jsem misto papiru zvolil nazehlovaci folii oracover bilou a transp. modrou. Upevneni jsem ponechal s dvema sroubama ale pridal jsem dva vystupky na trupu aby se kridla nerozjizdeli a jeste koliky pro gumove oka aby spevnili upevneni kridla k trupu.
Trup: U tupu jsem upravil ocasni cast a cumak , puvodne byl ocas urcen na tu plovouci vyskovku tak jsem tam prilepil dve balzove listy aby vyskovka k trupu dokonale sedla. Na cumaku jsem urezal spicku a misto ni jsem tam prilepil motorovou prepazku a vyrezal dva chladici otvory protoze motor se bude dost zahrivat. Kabinu jsem vyztužil uhlíkem a k trupu se pripevnuje pomoci super silnych neodymovych magnetu.
S erem jsem jeste neletel protoze sem ho dnes dodelal a jeste me chybi turbokuzel ale ten doufam v tydnu nekde sezenu a dalsi vikend bych mohl jit zalitavat a mozna i natocit nake to video tak sem pak dam na to odkaz. Kdyby ste meli nake dotazy tak piste do komentaru nebo na email (dandik182@seznam.cz ) rad odpovim.
Vega byla vcera 6.2.2010 zalitana a tu je prvni video http://www.youtube.com/watch?v=aOLwykFoICA
15.8.2010- vega ma za sebou 9 letovych hodin, a je to supr stroj! ale na akrobacku neni.... jeden let probehl s gps navigaci a zde jsou vysledky:
max. rychlost 106km/h, výška 305m, vzdálenost od pilota 498m
Komentáře
Zkušební pilot firmy Dr.Oetker a spol. .... :-))
Dandi - hlavne za tú poslednú fotku 5+. Good idea*
Taky o tom konstruknim kridle premyslam... toto je strasne tezke a navic malo pevne (takze zadna akrobacka). Ale asi s ni budu litat do jara a pak si koupim naky DG1000 nebo ASW 28 s rozpetim 2,5-3m :-)
Taky JI ještě mám,ale já zase udělal jiný křídlo - konstrukční,potažený balzou se vzepětím do V s rozpětím 2m . Motor jsem v tom měl VM -24 a 7 článek. Plovoucí výškovka má kromě odolnosti ve vlatru i výhodu,že jde snadno rozložit (nasouvací poloviny). Létal jsem dost dlouho termiku a nebyl problém ani ve svěžím větru.... no ve vzduchu už nebyla 3 roky (překonána jinými stroji na AC motory).