K výrobě Miga -3 mě dovedla spíš soutěživost se synovcem..
On jej začal stavět dříve, ale potom měl delší pauzu, tak jsem se rozhodl, že si jej postavím taky, zajímalo mě totiž jak bude létat s takovým účkovým a zaobleným křídlem. Tak jsme rozjeli soutěžení, ale pochopitelně vyhrál... Já teprve začal a on jej měl před dokončením a s křidélky.
Kamufláž se mi líbila zimní s rudou šipkou a nápisem "Za vlast".
Model velikosti 1/10,5 o rozpětí: 97,2 cm a délce: 78,6 cm s řízeným motorem, křidélky, výškovkou a směrovkou jsem dokončil asi za měsíc po synovci... Vybavil jsem jej mojí převodovkou a šli jsme ho zkusit..
Letěl!! Byla to nádhera, bílé éro, v dálce v pozadí Čebín...
Zalétali jsme ho, nafotili a jeli domů.. Musím přiznat, že byl trošku pomalejší než ostatní modely, tak jsem špekuloval nad jiným pohonem..
Později jsem sehnal set s velmi pěkným uvedením na trh /motor s regulátorem/, střídavý motor RAY B2835/16 s regulátorem RAY 25A. Jelikož napřímo byl na malou vrtuli, napadlo mě udělat jej /přizpůsobit/ na můj převod 4,2:1..
Podařilo se, ale...
Jakmile se objeví známé ale - je zle....
Mig lítal sice podstatně rychleji a obratněji, ale po sedmi létáních ani jednou nevypnul regulátor ,ač byl nastaven /najumprován/ na LiPol, podbil mi LiPolky v důsledku čehož se nafoukly a byly na nic... Pohon jsem měřil, odebíral necelých 10A a baterie měla v pohodě držet 25A trvale.. No a to jsem koupil ty sety dva /.../. A havárie? Ano, při jednom létání kolegy Libora s mým Migem letěl nízký průlet bez motoru, přidal, ale motor zabral se spožděním, Mig šel do náklonu, Libor kontroval a bác!!!
Po křídle s přemetem a Mig byl napůl!! Do druhého dne jsem jej však opravil,
přetřel šrám, vyměnil střídavého REYe za můj pohon a lítalo se dál...
Pro zájemce postupu práce a podobně, uvádím svoje stránky, kde většinu najdete:
http://www.wwii-rcmodely.mypage.cz/
Video letu Miga-3:
http://www.youtube.com/watch?v=MFGZ7DgyNKc
Havárie Miga kamarádem:
http://www.youtube.com/watch?v=xvx6g-CN474