Bellanca Citábria - už není
Parametry
Rozpětí: 1800 mm
Váha: 4000 g
Motor: ASP 10ccm
Serva: Hitec
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Tak toto je muj první motorák, který jsem si postavil celý sám. Puvodně tam byl motor ASP 6,5 ccm. To bylo slabé a tak jsem to předělal na ASP 10ccm. (Na fotkách ještě s motorem 6,5ccm)
22.6. jsem havaroval s tímto modelem. Létal jsem v silnějším větru, ale v takové síle jsem létal již několikrát. Model se choval normálně a nebyl s ním žádný problém. Když jsem, ale dělal rychlý prulet proti větru na plný plyn motor chcípnul. Chtěl jsem to otočit na dráhu, ale model spadl po křídle a na zemi udělal hvězdu. :-( Křídlu nic není, trub je natom hůř. Trup se rozdělil na dvě části za křídlem. Výškovce a směrovce nic není a vybavení naštěstí přežilo!!!!!!!
Komentáře
Tak to je supr že jste letecký mechanik, aspon víte o čem se mluvý :-D a folie na era se spalovákem je nejlepší dá se pěkne umývat od rycinu. Ale to nejspíš víte. Já si myslím že mě to lítalo maketově. Vě větru paráda no a ty prulety....
tak já mám beagla od fary a ten je stejně velkej i těžkej ( s lyžema 3950g (lyže asi 400g - hehe trochu moc..:-)) a když ho zvednu vrtulí nahoru tak na plnej má i snahu viset takže se hmotnosti nebojim. já taky radši obratný a přemotorovaný ale u maket to vypadá blbě (chtěl bych to udělat jako maketu) předimenzovat to dokážu protože jsem letecký mechanik a mam to i v popisu práce... :D potáhnu to folií a udělám klapky ať je sranda... jinak dik
S desítkou to lítalo perfektně i při té váze. Potažené to je potah. papírem a nastříkané sprejem. Ve svavbě jsem více vystužil křídla a bočnice trupu. Ocasní plochy jsou potažené balzou. Ted bych to stavěl už jinak. Když jsem to stavěl, byl to muj první motorák. A také jsem chtěl aby to něco vydrželo i při horším přistání. Problém byl v tom, že to bylo těžký. Na tuto velikost to nevadí, navíc se stím perfektně létalo ve větru. Já spíše mám rád aby model byl obratný s velkou rezervou motoru. Model bych mostavil jako klasickýho motoráka. Při stavbě se zamyšlete kde by to mohlo více namáhavé (při letu a né při havárii) a tak to vyztužte. At se dílo daří.
zdravim a mám dotaz: čtu tady že je to podle zvětšený plánku od fary... jsou nějaký zásadní změny v konstrukci a čim je to potažený? plánek mám a mám i v původní velikosti letadlo a lítá super... a jak to chodilo s tou desítkou... jedna mi tu leží nevyužitá taky asp tak přemejšlim o něčem takovym.dik
Je to postavené podle plánku J.Fary a zvetšené.
mozem sa pytat odkial si zohnal planik ak to nieje tajomstvo inak pekne za 5