Twist
Parametry
Výrobce: Velkom model
Rozpětí: 1065 mm
Délka: 335 mm
Váha: 745 g
Plocha křídla: 18.9 dm2
Vrtule: Uhlíkové listy Michna 155x100mm
Motor: Turnigy 2836 2350kV
Elektronika: RX Hitec SuperSlim, ESC Mystery 30A
Serva: 2x digital PowerHD 2213MG
Baterie: LiPol 3S Turnigy 1800mAh 30-40C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
7.7.2010 - po nevydarenem odhozu pri startu, jsem rozdrtil konec kridla. Opravovat se mi ho uz nechtelo, takze sem ho odstrojil a daroval znamemu.
Dostal se ke me jako zpraseny zacatek stavby bez smerovky a bez kabinky. Smerovku sem udelal novou jako balzovou preklizku 2+3+2 a nasledne vybrousil, aby presne sedela profilem do trupu. Nasledny potah je SolarFilm. Do kridelek uz nekdo strcil ty hnusne sroubovaci paky a stazenim uz zustaly ty mista zdeformovane. Tak jsem to tak nechal, vyplnovat ty diry to by asi vypadalo jeste hnusneji. Cast stredniho nosniku, ktera jde videt, sem prelaminoval par vrstvami tkaniny abych ji zpevnil (taky se v nem nekdo vrtal). Vybaveni v podstate co dum dal, krom serv a regulatoru. Ty jsem objednal z HobbyCity. Baterii drzi v trupu suchozipove stahovaci pasky, protoze dat ji na suchac tak bych ji ven asi pacil sroubovakem. Vubec tam neni misto.
Vcera probehl zalet, po tom co mi asi mesic visel na zdi a nechtelo se mi s nim nic delat. Na ovladeni je to neskutecne tupe letadlo na male rychlosti. Extra tupe hned pri odhozu, chce to opravdu poradne mrsknout. Cim rychleji pak leti, tim je to lepsi. Teziste mi vyslo asi 8mm za doporucenym a tom i s tim ze baterie je nacpana par milimetru od motoru a pod motorem je nalepenych dalsich 30g olova. Takze za letu trimovano na mirne potlaceno, dalsi olovo uz davat nebudu. Kabinku sem pro nej nesehnal, zkusil sem si vyrabet nejakou formu, ze bych ho pak vyrobil laminovanim, ale nakonec sem to vzdal. Lita to i bez ni.
Ted jeste doporucene nastaveni:
"kridelka" - +8/-4mm (ja to nechal +-8mm a vykruty toci presne i bez diferenciace)
"vyskovka" - +-8mm
teziste - 125 az 140mm od laminatoveho cumaku trupu (vyrobce pise 70mm od nabezne hrany, ale kde je ta nabezna hrana kdyz trup prechazi obloukem do nabezky??), ty hodnoty se ruzni podle toho co sem nasel na internetu. Nekdo pise 125, jiny 135 nekdo dalsi zase 140mm. Ja osobne litam na 148mm a mirne potlaceno.
Nicmene tyhle vychylky jsou pro zacatek, pro lepsi odezvu doporucuji vetsi. Polovicni nez doporucene si na vysilaci ani nenastavujte. Jinak model me nenadchnul ani nezklamal, proste to lita a to je tak vsechno. A nemoznost doladit teziste dal dopredu me pekne nastvala. Bohuzel model je stary XY let a navrzeny pro tezsi stejnosmerny motor s NiCd bateriemi. Turnigy obezka vazi 80g + 30g olova to je 110g a porad je to malo. Ani 125g inrunner by me moc nepomohl a vetsi baterie nez 1800mAh 3S se tam nevejde.
Jeste maly dodatek k pohonu:
22.714 rpm / 27.33A / 11.27V / ~860g / ucinnost 78.7% - pri startu proste hresim na to, ze pohon ma vetsi tah nez je hmotnost modelu.
A par mereni z letu:
padova rychlost IAS 37km/h
maximalni dosazena rychlost IAS 148km/h
otacky na zemi 22.075rpm (25,78A / 11,77V)
otacky za letu pri maximalni rychlosti 24.038rpm (13,72A / 11,42V)
Komentáře
Zaujimave je to odlahcenie pri lete, takmer o polovicu amperov pri sucasnom navyseni otacok...