Skimmer
Parametry
Výrobce: Jáá
Rozpětí: 1500 mm
Délka: 970 mm
Váha: 560 g
Plocha křídla: 28.4 dm2
Vrtule: -
Motor: Letadlo Minimag, gumicuk, jáá
Elektronika: Přijímač Twin5 2,4GHz, reg. napětí HXT UBEC 5/6v
Serva: 4x HXT900
Baterie: Rhino 610mAh 2s 20C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Ero je moje vlastní konstrukce, sám jsem ho navrhl v programu Autodesk Inventor Pro 2010, a asi za 3 měsíce následně postavil, protože na něj nebyl pořád nějak čas.... Model je navržen na lítání na svahu, a hlavně aby byla taky možnost ho vystřelit na gumicuku, nebo vytáhnout aerovlekem (to můžete vidět na videu). Stavba proběhla relativně bez problému, protoze jsem celý model odzkoušel na pc v 3D simulaci. Pro stavbu jsem si také vytvořil nutné výkresy v měřítku 1:1, které mi vytiskl můj dobrý kamarád. Teď něco o konstrukci.........
Křídlo je klasické nosníkové konstrukce, tvořené dvěma smrkovými nosníky (7x2) a stojinu z balzy do C-profilu. U větších modelů je C-profil nepříliš vhodný z hlediska ohybu a zkrutu, ale u této velikosti a hmotnosti modelu by to nemělo vadit. Křídlo má dvojité vzpětí s křidělky, bez pevného balzového potahu. Potažené je fuorescenční nažehlovací fólií oracover. Do trupu se připevňuje kolíky v přední části, a vzadu dvěma šrouby.
Trup je laminátový s uhlíkovou ocasní trubkou, který jsem si opět sám navrhl a postavil. Je vyroben z klasického laminátu na drobné opravy aut (lamit). Postup výroby: Nejprve jsem si vytvořil kopyto trupu z xps, následně z něj udělal negativní sádrovou formu. Na formu jsem pak priložil asi 7 vrstev prosycené skelné tkaniny ( 35g/m2 a priložené u laminovací soupravy, takže asi něco kolem 200g/m2). Poté jsem tkaninu do formy vtlačil kopytem trupu z xps, a nechal několik hodin. Tento postup jsem dělal dvakrát, protože jsem formu rozdělil na dvě poloviny. Nakonec jsem obě dvě poloviny slepil dohromady, přebrousil a nastříkal :-).
Do trupu jsem pak vyřezal otvor pro křídla a kabinu, zalepil uhlíkovou ocasní trubku, na cnc vyřezané vnitřní příčky, vypínací háčky a nakonec elektroniku.
Ocasní plochy jsou z balzových lišt o celkové tloušťce 5mm, ovládaná je pouze výškovka. Táhlo k výškovce vede ocasní trubkou. K trupu jsou připevněny pomocí olaminovaného balzového špalíčku a epodixu. Potah je jako na křídle fuorescenční nažehlovací fólie oracover.
Zálet proběhl 5.9.2010 na letišti aeroklubu Břeclav. Létá to suprově, éro je naprosto nezáludné a zvládá i nějakou tu akrobačku! Musím říct, že se mě to éro fakt povedlo!! :-) :-). Jakmile jsem si éro "osahal" házením, tak jsme se s kamarádem pustili do prvních aerovleků. Zezačátku bylo pár pádů při startu, ale pak jsme se to naučili a byla to paráda!. Vlečnou mi dělal model Minimag pilotovaný Honzou (Honzek), kterému za to dekuji :-). Jestli budete mít jakékoliv dotazy, tak pište :-) rád odpovím.
Tady je první video s tímto modelem: http://www.youtube.com/watch?v=vXHjLpmBDNg
(30.1.2011) Další video, tentokrát na sněhu: http://www.youtube.com/watch?v=PHmI2lOnhAg&feature=feedu
Komentáře
Tak ten se ti povedl Libore..... 5
dik, no dovazoval sem cumak o 15g, hlavni zatez tam dela baterka, regulator a vypinaci hacek
máš to hezký. klobouk dolu před vlastní výrobou laminátové gondoly. Musel si dovažovat? nebo ti na vyvážení stačila el. výbava.
Diky vsem :-), cumak je vpohode.. takove to potaceni delal opravdu silny vitr v kterem jsme leteli, vahali jsme jestli vubec letet
Krásný model, ale není moc lehký na čumák ? Chvilkami jsem měl pocit, že se ve vzduchu potácí na pádovce. Ale stavba za 5 a estetický dojem model také.
Podle první foky v přehledu jsem si myslel, že je to celokompozit. Ruční "dřevozpracující" práci nelze ocenit jinak, než 5. Velmi pěkné éro!
Podle první foky v přehledu jsem si myslel, že je to celokompozit. Ruční "dřevozpracující" práci nelze ocenit jinak, než 5. Velmi pěkné éro!
Moc hezké éro, hezké foto i video....5
u mě dobrý:) fakt pěkná stavba jako v rusku za 5