Pitts S2CX VA - R.I.P.
Parametry
Výrobce: VA-models
Rozpětí: 1010 mm
Délka: 1010 mm
Váha: 800 g
Vrtule: APC 11x4,7
Motor: BC3536-9 910KV
Elektronika: Regl RC Hobbies ESC 40A
Serva: 4x GWS Naro MAX 14g
Baterie: Lipo E-Power 11.1V 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Jelikož moje cessna 480 je letadýlko spíš na relaxování a neni potřeba velkého páčkování chtěl jsem něco na akrobacii a hlavně si i něco sestavit.
Po výběru mnoha modelů padla volba na dvouplošníky a zbývalo už jen vybrat jaký.
Volba padla na Pitts S2CX od va-models který se objevil na akru za polovíční cenu než běžně stojí sice první dražba mi nevyšla ale člověk co ho vydražil to nakonec nekoupil takže se tam zjevil znovu a tentokrát byl už můj dokonce za cenu o 200 nižší než jsem prvně přihazoval :-D
Osazení letadla:
Motor - BC3536-9 910KV
Regulátor - Regl RC Hobbies ESC 40A
Serva - 4x GWS Naro MAX 14g
Baterie - Lipo E-Power 11.1V 2200mAh
Příjmač - Hitec HFS-06MT
Rádio - Hitec Optic 6 Sport 35Mhz
původní plán byl sestavit letadlo až v zimě až nakoupim osazení hm no nevydržel jsem to a nakoupil to už teď :-D
Bohužel moje nedočkavost kombinovana se 4 denním volnem byla tak silná že jsem se dal do stavby ještě než mi přišel motor, baterka a regl :-D
Po pročtění spousty článků, rad od modelářů a fór jsem jako první věc udělal uhlíkové tyčky místo hliníkových jediné co bude z hliníku bude baldachýn.
Dalším krokem bylo zalepení sklotextilních pásků do VOP, slepení křídel, sestrojení kapoty s uchytem na trupu a podvozek.
Posledním krokem bylo provizorní spíchnutí letadla špednlíkama kvůli rozvržení kde budou serva, v návodu a video manualu je pouze ukázaná montáž pro jedno servo pro křidélka na spodek trupu ale uposlechl jsem rady a rozhodl se dát dvě serva které budou po stranách trupu.
Serva pro VOP a SOP si rozmyslím až bude letadlo skoro sestrojené a podle váhy uvidime kam přijdou zda do trupu nebo do ocasu.
Zbytek věcí udělám až příjde zásilka z číny teď je to zatím vše.
19:11.2010 - Asi před deseti dny dorazil zbytek vybavení takže nic nebránilo stavbě která probíhala po částech ale výsledkem je dnes hotové,funkční a vyvážené letadlo s váhou cca 800g nemám váhu na přesné změření takže se použila improvizace ale šlo to :-D.
Oproti stavebnici jsem udělal změny v tyčkách všechny kromě baldachýnu jsou v uhlíku 2 a 1,2mm.
Další změnou jsou dvě serva pro křidélka každé umístěné z boku trupu, pod obě serva jsem dal podložky z 1,5mm překližky.
Kabina doplněná pilotem ( velikost 1:10 byla malá a 1:6 zas velká a nic mezi tím nebylo takže pilot prošel úpravama :-D ) a olemovaná karbonovou folií.
Antenu jsem vtlačil do trupu a do VOP s tám že asi 3cm kousek visí ze spodní části trpuu.
více foto na http://paczqo.rajce.idnes.cz/Stavba_-_Pitts_S2CX_VA-Models/
Jsou tam nějaké chyby ale je to první letadlo co stavim po skoro 10ti letech navíc první co stavím z EPP takže chyba se může stát :-D
20.11.2010 - Tak asi je mi souzené že při prvním pokusu o zálet se letadlo nedostane ani metr nad zem :-(
Bohužel chyba byla v motoru do pulky plynu to celkem ok foukalo ale jak se přidalo najednou to zesláblo takže jsem pátral po příčině nejdřív jsem myslel že je chyba v unašeči musel se utahovat hodně na krev aby držel byť osa motoru měla byt 5mm a unašeč byl taky 5mm ale nechovalo se to tak.
No po chvilce pátrání byl ale výsledek protáčející se osa motoru a bohužel dva imbus červíky který ji měli držet mají strženej závit takže nejde zajistit.
Ještě bude jeden pokus o opravení ale i tak je pravděpodobnější že misto současného motoru příjde Dualsky XM 3530/14 který má podobné parametry.
Komentáře