MiniCorado - prodáno
Parametry
Výrobce: MV Model
Rozpětí: 1500 mm
Délka: 920 mm
Váha: 960 g
Plocha křídla: 24.8 dm2
Vrtule: RFM 16x17, kužel 36mm, 5°
Motor: SNeu 1110/1Y/6,7
Elektronika: Super brain turnigy60,DuplexR8,S-Bec2s850mAh
Serva: 2xAtlas DS09SCD,4xHs-65
Baterie: 4 s 1800mAh Nanotech, 3s 2200mAh Himodel
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Ježíšek mi letos(2010) nadělil MiniCorado, to bylo ale překvapení.
Letadlo je v celouhlíkovém provedení se vztlakovými klapkami.
Osazení jsem nijak složitě nevymýšlel,ale sáhl po osvědčené a vyzkoušené variantě. V křídle 4x Hs-65, do ocasu 2x Hyperion Atlas HSCD09.
Pohon obstarává motor SNeu 1110/1Y/6,7 , který mi zůstal po prodeji Lynxe, takže jsem tušil co s takhle malým letadlem bude provádět,obzvlášť když jsem už rovnou plánoval použití Lipo 4s 1800mAh Nanotech.
Na napájení přijímače a serv je použit S-Bec napájený 2s Li-po 850mAh. Regulátor Super Brain Turnigy 60 jsem použil abych vyzkoušel možnosti záznamu dat z letu. Záznam je celkem slušný, bohužel regulátor má velmi omezené možnosti nastavení. Hlavně brzda je moc tvrdá.
O stavbě nemá smysl moc psát, to už napsali jiní.
AE 15x13 4s 1800 Nanotech 82A 12,6V 1080W 5780ot/m stat.tah 2,15 Kg
Zálet proběhl ještě s vrtulí AE 15x13 na začátku ledna v mínus7 st. Ale za krásného počasí.
Čekal jsem velkej mazec a nebyl jsem zklamán. Podle Jeti varia je stoupání 48m/s. Nastavení které jsem doma nastavil dle rad výrobce potřebovalo jen lehce doladit. Po dvou bateriích jsem měl dost a byl jsem nabažen úžasným letem i ovladatelností.
Když mi dorazila vrtule RFM 16x17 a kužel, tak jsem ji hned vyzkoušel a hle rychlost stoupání poskočila na 56m/s. S touhle vrtulí jsem už statické měření nedělal. Podle grafu z reglu je max odber 106A po odhozu klesá na 80A.
Už jsem ho byl vyzkoušet i na skále v Bohnicích, má druhá návštěva na svahu.
Takže prozatím mám jen vynikající zážitky.
Komentáře
23.1.2011 11:58 -------------
Martin123> Ano to je trefný dotaz. Na 4s opravdu při odhozu má letadlo opravdu velkou tendenci se otáčet proti vrtuli, takže musím rovnat směr letu křidélky. Za větší rychlosti už ten reakční moment není znát.
Were> Kdyby ti to nevadilo rád bych se někdy přidal až pojedete na nějaký svah.
22.1.2011 15:19 -------------
maly dotaz: toči se vrtule nebo se toči letadlo a vrtule stoji?
21.1.2011 11:05 -------------
Jeje, tak to MC predbehlo i meho oblibeneho Symphonica :o) Ale je to fakt skvele univerzalni ero, taky jsem strasne rad ze ho mam, sice ve verzi bez klapek, ale zato s motorovym i vetronovym trupem
20.1.2011 23:10 -------------
Gratuluji k nákupu a úspěšnému záletu. MC si nemůžu vynachválit, je prostě dokonalé, už ani na letiště nevozím jiná éra, MC je dokonale zastoupí, v mém případě je to 3 v 1 - termický větroň, akrobat i "hotliner". Na mém vysílači obsadil čestnou první paměť.
Do těch tří volných pozic by se hodilo letové foto ;-)
20.1.2011 19:07 -------------
sumpi > ja si prave udelal z XPS blok o rozmerech 1,8 4s nanotechu, ale vyslo to fakt pitome, pod sroub kridla a buhvi, jak by vyslo teziste.
20.1.2011 15:00 -------------
I pres tu váhu lítá úžasně. Jsem rád že jsem už taky v MC klubu.
Holda > fotku ti pošlu večer nebo zítra, ten pack4s 1800 je jen o kousíček tlustší než 3s 2200, váhově jsou na tom stejně. On ten jeden článek navíc je hodně znát, ale i na 3s je výborný polítání.
20.1.2011 14:49 -------------
Hezky, tohle ero nejde nemilovat :)
Ja mam stejnou verzi co ty, jen na 3s (860 g), jak si tam dostal ten ctyrclanek? Mohl bys mi prosim poslat fotku vnitrku na holda29reklamy@gmail.com? Ja se tam s Axikem 2820 a 1,8 3s nejak porad nemuzu uspokojive vejit.
20.1.2011 14:14 -------------
Ja jsem na tu termiku, takze ho mam osazene minimalistickym pohonem a vaha je 724g - mam i bezmotorovy trup a muzu rict ze rozdil mezi nimi pak uz skoro neni poznat. Ale i kilove MC bude urcite v termice v pohode a navic podle motorizace asi neni ta termika tak uplne priorita :o)
20.1.2011 08:53 -------------
Tak vítej do klubu MC :) Jsem s ním spokojený a ať jsi na tom stejně. Bohužel koncem sezony jsem sním seknul a praskl trup. Mám již doma nový a tak jen to znovu osadit a poletí.
No já to mám o 30g těžší a i v termice si krásně zalítá
20.1.2011 08:20 -------------
Gratuluji k záletu mám podobného http://www.rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=4266 jen trochu línější.
Časem táké uvažuji o uhlíkovém Coradu s pořádným pohonem.
20.1.2011 00:36 -------------
Já vím,že to má výrobce v pořádku...:):) Jen je to řádně naložené agregátem... V létě to bude trhat trávu při nízkých průletech....
20.1.2011 00:06 -------------
Né výrobce to vyrobil správně. To jen já neumím postavit lehké letadlo. Ona ta váha není tak hrozná, plošné zatížení vychází nižší než mám na Eaglovi(49g/dm).
19.1.2011 23:58 -------------
A nebude ta váha tím,že výrobce to nestavěl jako Hotlinera? Je v tom brutální pohon. To bude raketa. Když jsem se díval na video výrobce,tak mi to přišlo spíš jako RCEJ nebo něco takového. Ale podle popsaných zkušeností to bude super mazec rychlý model..:):). Jejich Spitfire je taky pěkný...