Termik
Parametry
Výrobce: Vlastní konstrukce
Rozpětí: 3085 mm
Délka: 1280 mm
Váha: 1300 g
Plocha křídla: 51.7 dm2
Elektronika: Turnigy SBEC, ASSAN X8 R6M 6Ch Micro 2.4GHz
Serva: Tesla ST-1
Baterie: Rhino 750mAh 3S
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
9.5.2011 Stavba započata v roce 1985, inspirovaná větroněm z modeláře, snad Saggita? Půjčil jsem si profil křídla ( snad Eppler 387). Trup laminátový Modela Universal, konstrukční křídla balsa a smrk, potah papír. Křídla spojena ocelovou planžetou vyrobenou z měrky zbroušené na rorměr 10x1 a pletací jehlicí. Výškovka plovoucí. Kvůli vojně byl větroň dokončen až v roce 1988 - 89, provozován se soupravou Modela T4 AM 27. Poslední let někdy v roce 1991-2, kdy mi s ním kamarád říznul při přistání, nakřáplý trup, rozbitá kabina, vyrvané serva.
K modelařině jsem se vrátil cca před dvěmi roky a k opravě tohoto větroně mě nakoply neúspěšné pokusy o tahání kamarádova větrově na špagátu. Beru to taky jako malý trénink na Proximu. Model byl opraven za cca 2 dny, náhradní kabinu jsem si tenkrát naštěstí koupil a epoxidy z HC se zdají že nemají problém s lamitátem z dob soudruha Husáka. Původní serva Tesla ST-1 jedou zdá se bez problémů, vše bude řízeno Futabou FP-9ZAP a Assanem 2,4GHz. Zvažoval jsem i motorizaci, ale asi ho nechám v původním stavu.
Komentáře
Moc pěkné éro. To muselo lítat jedna báseň.
jojo :D pekne sem se nabehal! ja to priste vidim na aerovlek
Tak dnes po 20 letech zálet, první let bez problémů, druhý vlek se moc nevyvedl, model začal hned po startu slně vybočovat doprava a po nouzovém vypnutí následovalo přistání na strom a to zatraceně vysoko, cca 15 metrů. Asi po půl hodině se podařilo přehodit vlečný silon přes strom a větroně setřást, škody nulové. Pak proběhlo ještě pár startů. Létá to krasně pomalu, je to zatraceně líné na směrovku, když se to rozhoupe dá to práci zklidnit. Rozhodně to není do nějaké turbulence či silnějšího větru. Určitě to ještě někdy vytáhnu, jen bude problém s vlekařem, kamoš toho měl dnes celkem plné zuby, vidím to na gumicuk :)
Tenhle trup jsem dostal kdysi od kamaráda, postavil jsem na to křídla skoro podle plánuna sagitu, mělo to 2,5m. Buď jsem to tahal na špagátu, nebo byla na pylonu ASP 2ccm. Bylo to první velké postavené letadlo, sakra to je už dávno :-D
Sagitta mala Eppler 205 tuším. Toto sa mi páči za "5". Dosť nízke plošné zaťaženie, musí to lietať úžasne pomaly.
Nadhera, tohle je presne moje kravni skupina! Jak se s nim vypadava z termiky, bez moznosti brzdeni? Da se dostat treba do ploche vyvrtky? Privest tohohle krasavce v poradku dolu kdyz to zacne nosit pres pul oblohy uz musi byt docela o nervy... a ty ST-1 by mi taky na klidu nepridaly, ja uz je dal ze starsich modelu davno pryc :o) Ale zase takhle je to pravy veteran :o)