Parametry
Výrobce: Multiplex
Rozpětí: 1380 mm
Délka: 910 mm
Váha: 1070 g
Plocha křídla: 19.4 dm2
Motor: EPF MotoTurbine 640 - 4700KV
Elektronika: ESC HiModel Fly60ASB, RX Frsky V8R7 ACCST
Serva: 4x PowerHD 1581HB
Baterie: Turnigy Nanotech 2200mAh 3S
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
20.2.2012 - Model prodán novému majiteli
Tenhle projekt mel původně v plánu kamarád Tomáš Kupčík, ale z nedostaku času sestavením zaúkoloval mě. Musím říct "klobouk dolů před Mupltiplexem", protože veškeré díly do sebe perfektně pasují a upravovat nebylo potřeba nic. Manuál je velice podrobný, sestavení by zvládla i cvičená opice. Materiál je velmi tuhý a o poznání těžší než jiné "bublinky", které jsem měl doposud v ruce. Křídlo je po slepení tuhé jako deska, hádám bych s ním umlátil velrybu.
Oproti klasice Tomáš plánoval dmychadlo, které se před časem objevilo na HobbyCity. Celokovové dmychadlo s 5-listým rotorem o průměru 64mm, s motorem 4700KV a dynamicky vyvažovaným rotorem. Při statické zkoušce dosáhlo 39 400RPM, při příkonu 543W - odhadovaný statický tah cca 750g.
V modelu doposud není doosazeno veškeré vybavení, hlavně přijímač je pořád ještě na cestě z Číny. Předběžně ale těžiště vycháýzí tam, kde by podle manuálu mělo být. Přijímač s regulátorem bude osazen na destičku a ta bude vsunuta do prostoru pod křídlo. Naopak baterie bude vsunuta úplně do špičky trupu. V případě že by se pohon dmychadlem neosvědčil, tak přestavba na klasický vrtulový pohon nebude vůbec žádný problém.
Po záletu doplním dalši informace a doufám že i letové video.
http://nakadah.rajce.idnes.cz/Multiplex_Blizzard_s_EDF_MotoTurbine_640/ - galerie fotografií během stavby
A ještě pár slov ke stavbě. Držák pohonu je z finské překližky - boky tl.3mm, spodní díly pak z tl.4mm. Prvotní tvar jsem si nakreslil v AutoCADu, vytiskl, vystrihnul z papiru a nalepil na balzu. Následně jsem si vyrobil prototyp a overil ze to bude sedět. Finální držák potom dostal nátěr 1x nitrolak, přebroušen a stříknut autolakem barvou "sněhová bílá".Celé letadlo jsem slepil pomocí CA lepidla středně husté konzistence, celkem ho padlo 25g. Na křídla jsem použil originální výztuhy ze skelné tyče, protože uhlíkové tyče nešly do takových obloučků ohnout. Na trup už jsem pak použil uhlíkové tyčky. Držák pohonu se šroubuje společně s křídlem k trupu pomocí dvou nylonových šroubů M5.