KATANA VA-models
Parametry
Výrobce: VA-models
Rozpětí: 1010 mm
Délka: 1020 mm
Váha: 630 g
Vrtule: APC 11x4,7
Motor: Dualsky XM 3530/14
Elektronika: Regl RC Hobbies ESC 40A
Serva: 4x GWS Naro Max 14g
Baterie: Lipo E-Power 11.1V 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Vzhledem k tomu že se mi nedávno podařilo celkem nešikovně zničit pittse s2cx také od VA přemýšlel jsem co dalšího místo něj. Vybíral jsem mezi modely od hackera a zase od VA které se mi libí víc, do oka mi nejvíce padla KATANA kterou jsem navíc měl možnost mít za vyrazně lepší cenu takže jsem ji bez dlouhého váhání vzal.
Co se týká vybavení katana dostane vše co bylo v pittsovi a to nejen elektroniku ale i větší kolečka které se mi na pittsovi osvědčila lépe než ty malé co dodává VA.
25.6.2011 - dnes jsem začal se stavbou modelu, poučen z chyb které jsem udělal i pittse ,diky kterým možná byl také pád a moc vysoká váha, jsem tentokrát stavěl ve stylu co nejvíce váhu šetřit takže už žádné podložky pod serva křidélek z překližky, žádná hlava pilota, pro lepší dovážení nebudou serva OP v ocase ale pujdou do trupu a do zadu budou resp už jsou natežené bowdeny a serva pro ocasní plochy a křidélka jsou umistěna tak aby odpadla nutnost použít prodlužovačky což ušetří další gramy. Výstuhy kříděl a výškovky místo hliníkových drátu budou z uhlíkových tyček - do křídel 2 tyčky 1,5mm a na výškovku 1,2mm. Doufám že se mi podaří dostat se na rozumnou váhu a snadnější vyvážení.
Aktuální stav letadla je taková že už je hotová kapota, křídlo které je vystužené a vlepené do trupu, instalované serva pro křidélka, hotová přepážka motoru, instalovaný motor i s vyosením, instalovaný regulátor, vlepené bowdeny, podvozek připravený na vlepení, přední plastová kapota a kabina komplet připravené na montáž. zbytek zítra :-)
26.6.2011 - do trupu vlepena VOP a SOP kterou jsem ,po přečtení informací že je moc měká a kroutí se, vystužil 1,2mm uhlikovou tyčkou, instalované serva pro ocasní plochy, upraveny bowdeny pro OP a to je vše zítra pokud bude čas letadlo nahrubo dostavím s tím že dovážení a doladění drobností bude koncem týdne potom vložim více foto.
3.7.2011 - Konečně se mi podařilo letadlo dokončit, nakonec byla potřeba vystužit obě části směrovky, aby se nekroutila, vlepením uhlíkové tyčky. Instalace bowdenů asi není ideální ale ve výsledku je pohyb ocasních ploch vyrazně lepší než tomu bylo u montáži do ocasu u pittse S2CX.
Velký problém byl s předním krytem čumáku bohužel jsem musel do něj vyřezat poměrně velkou díru kvůli motoru který o něj dřel, snad to nebue mít vliv na pevnost krytu. Celkévá váha s 1500mAh baterkou je 630g což je trochu víc než bylo v plánu ale zas tak strašné to není. Teď už jenom počkat na počasí aby se mohlo zalétnout.
Komentáře
Ahoj, katana už má odlétáno několik baterek a spokojenost,. Co se týká směrovky vystužení pomohlo dost resp možna to souviselo s umistěním serv a bowdenama ale nevystužená se kroutila celá a misto pohybu samotného kormidla se ohýbala celá, po vystužení neměla takvou snahu ohybat se.
Prvně jsem taky váhal nad servy vzadu měl jsem to tak na Pittsovi S2CX ale kvuli těžišti byla lepší instalace do trupu nemusel jsem tak v podstatě nic dovažovat. každopádně na účinost to nemá žádný vliv naopak mi přijde že se to přes ten bowden chová lépe než když to bylo u Pittse montované v ocase a jako táhla byly dráty. Pravda před dokončením jsem oba bowdeny pořádně rozhýbal a promáznul aby šli hladce což určitě pomohlo. Jinak katana je te´d zazimovaná mám problém s motorem a reglem takže jsem ji uložil k zimnímu spánku a na jaře asi dozná trochu úprav.
Ahoj, už si s ní letěl. Já mám Katanu od Model Hobby z roku 2010, ale nemyslím si, že je směrovka měká a ukroutí se, kdybys viděl, co přežila pádů - můžu povídat. Spíše se kormidla, co vím, vyztužují pro přesnější akrobacii, kde je nutné docílit velkých výkonů, také mě zajímá, jak se ti osvěčily serva v trupu? Vádal jsem nad tím z pohledu vizuálního a je to asi pěknější, ale není pomalejší odezva, nebo problém s účinosti? Přece jen když se podíváš, většina akrobatů má serva v zádi pro rychlou odezvu. Tak ať si spokojen jako já, štastné zalítání
také jsem zvědavej jak to poletí, snad to nerozmaznu hnedka vypada moc dobře je to další povedene letadlo od VA.
Jinak dneska jsem to vážil a zatím jsem na 350g ale ještě tam přijdou 2 serva, podvozek,baterka kryt motoru a vrtule no rad bych se dostal na 600g což by nemuselo byt nerelne.
Tož su na něho zvědavej jak se prolítne po letišti, zatim to vypadá moc fajně tak ať se váha podaří uhlídat a nechť to létá!