Dvoumotorák-2 DE
Parametry
Výrobce: Vlastní konstrukce
Rozpětí: 1550 mm
Délka: 1120 mm
Váha: 1300 g
Plocha křídla: 28.68 dm2
Vrtule: 3-listá GWS 9x7" (9x5" L/R)
Motor: 2 x Jamara Pro 480 + MP Jet 3:1
Elektronika: Hitech HFS-04MI+, MD30DCRS
Serva: 2xGS-90, 1xHS-81
Baterie: 2250 mAh Li-Pol 2s, E-TECH, 16C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Vlastní konstrukce, předlohou Do-217. Výkony motorů jsou k dané hmotnosti na hranici. Letá jako plně naložený bombardér ale velice realisticky. Připraven na zálet s vrtulemi GWS 9x5" protiběžnými, odběr se snížil ze 15A na 11A,což může být výkonový problém.
Po výměně vrtulí v září 07 za GWS 11x4,7 (větší už se nevejdou) je odběr 16,57A a příkon 122,4W. Subjektivně je takto statický tah podstatně lepší.
Protože jsem nebyl spokojen s výkonem motorů, došlo ještě jendou na přestavbu a nyní je to "to pravé ořechové", maketový let jen na 1/3 plynu. Pohon je BEL 2xP100D s accu Hyperion LVX 2000mAh/3S, vrtule 3-listá L+R GWS 8"x4", příkon 241W při 23,21A, při letové hmotnosti 1270g je příkonová konstanta 190W/kg.
Po havárii loni na podzim došlo na GO. Nyní osazeno GWS 8x6" (ty třílisty hrozně házely a bez dokonalého vyvážení nedoporučuji), a při hmotnosti 1330 gramů s 2600 Li-Pol 3s je Ip=26,26A a Pp=306,7W. Už se těším na první lety po opravě. Také rádio doznalo změnu nyní 2,4GHz, Futaba, křidélková serva na samostatném kanále pro možnost nastavení mírného negativu.
Duben 2012 - tak koukám, že éru bude brzo 5 let. Změny skorá žádné, jen nová LI-Polka, a protože se příďové kolo stále protáčelo, je nyní říditelné (servo Vigor-12, kovové převody). Je to rozdíl, když si můžu na asfaltu na Sobínce narolovat ke startu kam chci a po přistání se vrátit k noze. Naví při rozjezdu to velice pomáhá při absenci řízení směrovek.
Komentáře