ŠAD Zlín Z-50
Parametry
Výrobce: Šplíchal
Rozpětí: 1000 mm
Délka: 760 mm
Váha: 580 g
Plocha křídla: 20.25 dm2
Vrtule: Emax 10x4,7 SF
Motor: Emax GT 2215/09
Elektronika: ESC Turnigy Plush 30A
Serva: 2x HXT900, 2x HK MG
Baterie: 3s 1500mAh 20C
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
V pátek přivezl domu a v sobotu na něm mákl, v neděli dodělán a zalétnut.
Stavebnice mě překvapila celkem velkým obsahem přibalených drobností, na druhou stranu jsem ale spoustu věcí upravil dle sebe a z vlastních zásob. Návod dostačující v případě, že jste již někdy něco stavěli a jste aspoň trošku šikovní, jinak uplným nováčkům nedoporučuji. Trošku zádrhel byl motorové lože, v šuplíku vhodné nebylo, tak jsem si hrál s překližkou a epoxidem, ač jsem byl skeptický, tak se to nakonec povedlo jak pevnostně, tak i funknčě. Když přihlédneme k faktu, že materiál je EPP, pak bych i celkem kladně hodnotil povrchovou úpravu. Drobné chyby jsou ale například v samolepkách, které nedrží ani na PET krytu motoru, na EPP jako takové jsem je lepil pomocí vteřiňáku a docela to šlo. Ostruha není ovládaná, sice jsem ji chtěl, ale pak jsem na to zapomněl. Pilota jsem dokoupil, ten ve stavebnici nebyl. Doplnil jsem trošku uhlí do namáhaných míst, po té co se mi na Zeru za letu ulomilo křídlo, tak ho cpu raději všude, kde by mohlo dojít k problému.
Co mě však překvapilo byl zálet, ačkoliv nejsem žádný rozený stavitel a detailista, tak težíště vyšlo naprosto přesně a ani jsem se nedotkl trimů. Je fakt, že docela foukalo, ale nebyl problém a éro se chovalo opravdu poslušně. Motor (cca 250-280W) si s letadlem hraje krásně, silnější bych asi nedával už jen vzhledem k hmotnosti. Podvozek jsem použil z šuplíku, válel se mi tam uhlíkový od PT model. Jak jsem se již zmínil, tak ostruha ovládaná není, ale není to žádná tragédie, ona si s popojížděním poradí docela slušně i směrovka.
Doba letu při záletu byla s použitou aku kolem 8mi minut a vybití bylo pouze z 50%, předpokládám tedy, že za plného provozu a většího vybití by letové časy mohly mít k 10ti minutám.
Teď už jen zbývá čekat na lepší počasí a trošku si to éro osahat a otestovat co dokáže, zatím jsem opravdu velmi mile překvapen.
Komentáře
No toho motorového lože natupo nalepeného bych se teda bál..