Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1960

Modelář od:1968

Bydliště:Hradec Králové

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

HET Me-163 (konverze z elek)

Parametry

Výrobce: Highendrc
Materiál: Jiný materiál
Rozpětí: 920 mm
Délka: 670 mm
Váha: 1000 g
Vrtule: 7/6 8/5
Motor: ASP 2,5ccm RC
Elektronika: RX Optima 6 + SBEC 3A
Serva: GO-13MG Pelikán (13g)
Baterie: Dualsky 2S/ 800mAh

Hodnocení

7.88
z 10 | 17 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Začátkem roku 2012 jsem zakoupil u Hořejšího tento zajímavý model jako stavebnici. Primárně byla (je) určena ve verzi propeller na motory HET 2W, 3W nebo 2W-20 HET nebo TYPHON. I já jsem motorizaci vyřešil nejdříve s HET 2W a pak 2W-20. Napájení s 3S i 4S a vrtule byla použita 4,7x4,7 v drobných niancích pro dosažený max.účinnosti a výkonu. Pokud se model dostal do vzduchu, nemělo to chybu. Řečeno adrenalinová záležitost. Bohužel starty z ruky byly ještě adrenalinovější :-) Nakonec i to jsem "vypiloval". I tak jsem 3x při startu havaroval, ale vše se dalo vždy dohromady. Bohužel s Lipo 4S/2700mAh nebo 3S/2750mAh šlo vždy o max.4 minutové skoky do vzduchu. Po posledním pádu jsem model odstrojil a dal ho na půdu. Tam vydržel skoro jednu sezónu. Vzhledem k tomu, že jsem i v dnešní době příznivcem žhavíků, provedl jsem na podzim roku 2013 konverzi na ASP2,5ccm (modrou verzi) a výsledek je na foto. Tah odpovídá asi 80-90% elektro verze a starty jsou kultivovanější díky větší vrtuli a lepšímu ofukování kormidel, tudíž z mého pohledu žádoucí pro starty z ruky. Nyní spokojenost, na 60ccm paliva (objem nádrže) je letová doba mezi 5-6minutami. Škoda, že se tento model vytratil z CZ trhu.
PS - trup laminátová skořepina, křídla polystyren potažený balsou, spojka křídel uhlík.trubka.

Komentáře

Re: FilipV - to jsem rád, že se někdo ozval se stejnými zkušenostmi. Vzadu jsou baterky pro přijímač. Podle situace řeším 4čl. Enelop 4,8V/800mAh, nebo tam dávám malý UBEC 6V/3A + LiPo 2S/800mA. Obojí vychází hmotnostně stejně cca 50gr. +/- . Ale také mě napadla pyrotechnika (strčit tam malou dýmovničku, nebo pro "akceleraci" raket.motor např.RM D5-6 ap. Ve vzduchu by to bylo efektní :-) )
31.1.2014 21:07 FilipV
Moc pěkný, taky jsem ho vlastnil a zažil to samý :-) Lítal jsem na 4S2200 HET 2W20 4,7 vrtuli. Ve vzduchu nádhera, starty strašný! Taky jsem ho 3x opravoval, potom už jsem na to neměl sílu. Prodal jsem ho za krabičku Camelek. Tahle konverze mě nenapadla. Tam vzadu jsou baterky, nebo nějaká pyrotechnika?
26.1.2014 17:27 ZdenekHoles
Re:Wolf - Jistě máš pravdu a souhlasím s tím na 100%. Jakákoliv stabilizace by to vyřešila. Mám zkušenost s Guardienem 2D/3D jak pozitivní, tak negativní. Jsem však příznivcem "letu in natura". Při tom mám pocit, že jsem u toho. Každopádně stabilizace má v dnešní době svoje místo. Raději obohatím moje tělo trochu více adrenalinem :-)
26.1.2014 17:18 wolf
No pokud je problém se startem , možná by to vyřešila nějaká 3D stabilizace. :-) Jinak za 5 !!!!
26.1.2014 09:59 ZdenekHoles
Re: JindraS - Omlouvám se za první foto, bohužel opakovaně mě tam sled obrázků při úpravě drží pořadí. Souhlasím, že to vypadá blbě. :-(
26.1.2014 07:43 JindraS
Nádherná konverze - kdyby nebyly přiloženy fotky původní elektro, řekl bych, že to byl spalovák přímo z výroby. Sám bych to řešil více baterkama, ale to bude tím, že spalováka domů (zatím) nechci.
to Borsoj: Někdo rád stabilní, někdo pomalejší, někdo rychlejší, někdo elektro a někdo spalováka. To, že to nesedí mně, neznamená, že někdo jiný nebude nadšen. A osobně jsem raději, když na trhu je výrobků více, že jde z čeho vybírat.
to ZdenekHoles: Prehodil bych prvni a druhou fotku - v náhledech se objevuje právě první a to vypadá divně.
24.1.2014 10:46 majla
To letadlo je nádherný, už jsem o něm i dost uvažoval. Sledoval jsem mnoho videí i na stránkách horejsi.cz a to co jsem viděl mě celkem usadilo na zem. Je to opravdu rychlík. Jenže ten motor a baterie, trochu mě to odrazovalo. Nabíjet na letišti pokud jde o stíhačku a let trvá jen okolo 5minut mě nebaví. Oproti žhavíku kdy dotankuju během pár vteřin, letadlo nemusím rozebírat a pak jen drc do vrtule a letí se znovu. Taková konverze, ale otevírá nové obzory! Díky za inspiraci. Možná začnu mnohem více uvažovat o tomto modelu třeba z bazaru, jelikož hořejší ho v nabídce už nemá...
23.1.2014 20:34 vachyshb
Taky že to je Me 163 a letí to jako stíhačka, ale kdo umí, ten umí. Kolega to má v elektroverzi a vyblbne se s tím dost. Na přistání to musí bejt dost svižný, ale letí to :)) Blbě se to hází. S tim ASP to musí bejt pěkná žiletka, nehledě na zvuk :D
23.1.2014 19:37 borsoj
Se dívám,laminát,dost těžký na to rozpětí.Když křídlo,tak klasiku s tlačnou vrtulí. S LiPo 2700mAh , motorem kolem 300W a vrtulí 8X6 " To musí letět jako stíhačka 10 min. ve vzduchu. Je dobře že není na CZ trhu.Tohle bych nedaroval ani největšímu nepříteli.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek