Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Modelář od:2004

Bydliště:Praha-Východ

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Unique (Prodáno)

Parametry

Výrobce: MS Composit
Kategorie: Akrobat - F3A
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 940 mm
Délka: 865 mm
Váha: 490 g
Plocha křídla: 21.6 dm2
Vrtule: Graupner SF 11x5
Motor: Turnigy 2213/20
Elektronika: Turnigy, Assan
Serva: Waypoint, GWS, Futaba
Baterie: 3sA123 1100mAh

Hodnocení

6
z 10 | 5 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Vyšší hmotnost pro létání venku mi nevadí. Letadlo letí i tak krásně pomalu. Zvolený pohon má přes 200W ale mám to stažené na cca 160W kvůli výdrži baterek. Letový čas do 7 minut. Hlavním důvodem koupě tohoto letadla bylo otestování provozu s malými A123. Lipol už nechci vidět. Letadlo si mě získalo ladnými tvary. Není to 3D ale akrobatí hezky. Časem uvidím co vlastně umí. Vyztuženo je uhlíkovými pásnicemi 4 a 3mm.

Na stránkách výrobce je doporučená hmotnost 300-360g a v tištěném návodu do 450g. Nevím co je správně ale 300g to venku asi bude jen do bezvětří. Rád bych se na takové někdy podíval a posoudil rozdíl.

Baterie nalepená na boku trupu je sice praktická kvůli těžišti, ale za letu byla v obratech trochu cítit. Stačilo dovážit křídlo pouhé 3g a vše je OK. Také jsem olepil náběžku depronové VOP lepenkou se skelným vláknem. Hmotnost stoupla celkem o 8g na 479g.

Takže po montáži vhodného motoru Turnigy 2213/20 klesl při stejném tahu odběr o 4A na 14A. Hmotnost nového motoru je o 8g nižší. Po sedmi minutách jsem dobíjel 730mAh což je o 200mAh méně než s původním motorem. O vysoké účinosti pohonu svědčí i to že je motor po akrobatockém letu sotva vlažný. Mohu vřele doporučit do podobných sestav. Unique je zatím nejlepší EPP co jsem vlastnil. Hmotnost 480g

EDIT 9.7.08: Pro zvýšení výkonu při stoupavých obratech jsem namontoval vrtuli Graupner SF 11x5. Je už to docela lopata, ale letadlo s ní létá výborně. Maximální odběr stoupl na 17A.

EDIT 10.8.08: Baterie přesunuty pod křídlo. Odstraněno závaží na konci křídla. Letadlo se díky posunu těžiště dolů chová více jako středoplošník. V noži už není třeba tolik řídit.

EDIT 2.3.09: Křídlo vyříznuto a posunuto o 2cm výš pro zlepšení akrobatických vlastností. Letadlo se chová lépe než předtím. Chování je neutrálnější.

Komentáře

zkus axi 2808-20 staci regl 18a kratkodobe prezije 30 A vrtule 10-6budes spokojenej,vim o cem mluvim nehledej cinskou nahradu,neni zas az tak drahej.
8.6.2008 21:49 Vigo
Zrovna jsem přišel z létání. Létá to opravdu moc hezky. V noži se musí dát dost plynu a hodně směrovky, ale bez problémů. Mám z něho vážně radost. Na zádech letí úplně samo. Motor mám naprosto nevhodný 1600ot/V co mi ležel doma. Nemám ani plyn naplno protože by proud šel přes 22A. Kolmo nahoru to letí ale chtělo by větší vrtuli. Vybírám nový motor ale bojim se že 1100ot bude na A123 málo.
8.6.2008 17:18 Martin_Pepin
300 g je nesmysl.Za totace meli taxikari oblibenou jednu hlasku-vis jak mi jezdi volha za 6 litru ? lžu.navic vaha 400-550 g mi na blbnuti venku prijde nejlepsi.kolik ti toci ten motor na volt,ja nikdy s vrtulema pod 10-4 nebyl spokojenej v teto vaze-10-6 akrobacka-3d omezene a 10-11-4.7 3d.motory 1100 na volt.do tohodle era pujdu,pasu po nem uz od zacatku vyroby,cekam ale vic akrobata nez 3d.
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek