Basic
Parametry
Výrobce: Leoš Svoboda
Rozpětí: 1300 mm
Délka: 775 mm
Váha: 776 g
Plocha křídla: 17.3 dm2
Vrtule: Graupner 7x4 (8mm)
Motor: AXI 2217 / 9D
Elektronika: Assan, Dualsky 30A
Serva: HS-81
Baterie: 3sA123
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Rychlé a obratné letadlo, které při silnější termice i hezky plachtí. Zpočátku jsem měl problémy s obrovskou setrvačností modelu. Je schopen proletět 50m v 1m výšce nad letištěm. Křidélka používám jako brzdy vysouvané nahoru. V zatáčce při razantním přitažení má tendenci padat do vývrtky, ale po 360°obratu se mi sám srovnal. Trochu problém jsem měl s těžištěm a tak mi letadlo hyzdí 60g olova vytvarovaného pod trupem.
Momentálně mám objednán nový kužel s vrtulí 8x6. Příkon by měl dosahovat 200W namísto nynějších 150W.
Vrtule 8x6 stále nepodává požadovaný výkon 200W. Objednány listy 9x7, které už by 200W měly dát.
Takže s listy 9x7 a příkonem 200W létá opravdu svižně. Jsem spokojený.
EDIT 9.8.08: Poté co jsem si zalítal s bráchovou Optimou III rozhodl jsem se Basica více zatížit kvůli setrvačnosti v průletech. Abych nevozil olovo přidal jsem třetí článek. Díky těžišti jsem ale musel sundat skoro všechno olovo ze špičky. Hmotnost tedy narostla "jen" o 38g z původních 722g na 760g. Výkonu ale předpokládám zantelně víc. Při takhle malém zvýšení váhy vzroste o zhruba 1/3. Byl jsem ovšem spokojený i spůvodní dynamikou mot. letu. Pokud mě setrvačnost modelu stále neuspokojí nezbyde než přidat olovo do těžiště. Model momentálně čeká na zálet. Vrtule bude asi 7x4 s 8mm kořenem. Z otáček motoru jde opravdu strach.
Motor oměřen s vrtulí Graupner 7x4 32A na čerstvých baterkách. Výkonu nyní tedy odhadem 280W (370W/Kg) při nárůstu hmotnosti o 38g. Uvidíme jak se projeví menší vrtule a vyšší otáčky.
Edit 10.8.08: Létá to parádně. rychlost opravdu parádní :) Po posunu těžiště jsem odstranil závaží z čumáku. Pro zvýšení dynamiky zkušebně přidáno závaží 30g do těžiště. Nalepil jsem tam sucháč takže není problém závaží jakkoli měnit.
Edit 12.1.09: Model prodán. Doufám že novému majitelu bude dobře sloužit.
Komentáře
Závaží na čumáku už není. S tříčlánkem ho není třeba.
Škoda, že nevyšlo to měření rychlsotních sil a místo toho jsi objímal mísu - já jsem totiž včera zjistil, že vrtule 7 x 4 je na Stingerovi nedostatečná - ve vodorovném letu už to pak nechtělo zrychlovat. A to mám 2200 kV a 4 článek (i když malých) A123... Ovšem sklopky Aeronaut už zřejmě menší nedělají, takže jedině pevnou 6 x 5 Aeronaut a nebo 6 x 5,5 APC electro.
To závaží je fakt hrozný. Ta obježka je opravdu v tomto nevýhodná. U rotona jsem závaží zevnitř opřel o motor a bylo. Kup si nalepovací závaží na vyvažování kol od auta. Mají 2 velikosti, kostičky 2,5g a 5g na oboustrané pásce. 60g pásek stojí cca 40Kč. Zkus to nalepit dovnitř, to éro si to zaslouží. Čau
Pokud ti vadi ta vyvrtka pri prudkem pritazeni, tak si trochu zmensi vychylku vyskovky. Ja to u Optimy taky resil a postupne jsem nalezl takovou vychylku, kdy to pri pritazeni nepada a presto je tam dost vychylky na utazene zatacky a premety.