madman napsal:Takto bude tužší konstrukce lépe odolávat dlouhodobému namáhání a přepravě - velmi oceňuji.
jo jo... "Důkazem "jsou především spojky křídel malého průměru , umístěné do neutrální osy křídla a kotvené do balsových žeber. Od přímé vazby na hlavní nosník křídla, který přenáší ohyb, bylo zřejmě upuštěno ve snaze zmenšit zatížení na smrkových tyčkách ,že?
Počet nosníků nevadí , nevýhodou však je že narostla hmotnost, bez znatelného nárustu pevnosti a tuhosti. Ten přední nosníček bych bral . Je na tlakové straně a mimo jné může fungovat jako přirozený turbulátor. Otázkou je,zda jako turbulátor není příliš daleko od náběžné hrany.
Použít pomocný nosník v zadní části křídla a nevyužít ho k zavěšení křidélek je minimálně zvláštní. Křidélko, které končí 10cm od konce křídla je sice částečně chráněno před poškozením při dotyku křídla se zemí ( nebo futry dveří), ale "trošku" ztrácí na účinnosi.(je však možné, že to byl umysl) .
Zjímavé však je, že celkové uspořádaní dřevěných prvků konstrukce křídla ponecháva přenos zatížení od krutu foliovému potahu.K čemu to smrkové dřevo v tom křídle je,když maximální ohybový moment svěříme balsovým ( překližkovým) žebírkům a krut zase igelitu?
V každém případě je však nuto ocenit snahu konstrukéra , popasovat s návrhem a realizací zajímavého letadla.
veka1