Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Bydliště:liberec

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

fourstars

Parametry

Výrobce: SIG rozsyp
Kategorie: Cvičný model
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1500 mm
Délka: 1160 mm
Váha: 1950 g
Vrtule: 11x6
Motor: ASP 7,5 2t
Elektronika: hitec
Serva: 3x hitec hs311, 2x hitec hs81
Baterie: 5x AA nimh

Hodnocení

8.25
z 10 | 16 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Komentáře

Máš to moc pěkné super.
21.12.2011 17:44 Stefko
Veľmi pekné lietadlo, tie farby sú bezva, v jednoduchosti je krása. Aj to čítanie je zaujímavé.
19.12.2011 15:19 veka1
Ladino ... ale jen si povídejme, myslím že to je užitečné pro obě strany. Informací nikdy není dostatek.
Neznámé bovdeny do svých stavebnic nikdy nedávam. Mám dohodu s dodavatelem , jakým způsobem je provedené zajištění konce drátu v mosazné koncovce, aby po zamáčknutí koncovky nešel vytáhnout. Názorně je to vidět zde:http://www.vekamodel.cz/nahony-kormidel/
Co se závitu týká, to je právě ten kumšt. Vysokopevnostní mosaz se při obrábění chová trochu jinak, než ocel .Závit je řezaný strojně, nástrojem s garantovanou geometrií. Tím je zabezpečeno, že výběh závitu odpovíddá požadavků na minimalizaci vrubu = je plynulý. Toto při řezání závitu očkem v ruce, nikdy nezabezpečíš, ani když použiješ vodící přípravek. Na staticky zatížené spoje to funguje (pokud ten závit předpětím neurveš) .Když však do toho přijde cyklické zatížení a určité vibrační spektrum , nikdy nevíš...
Pozn. např u větších průměrů bývá řezaný závit často ukončen půlkulatým zápichem.
veka1
19.12.2011 14:52 Ladina
to bychom nemuseli věřit ani bowdenum,ten mě například selhal,dratek se mi vytáhl ze zamáčklého dříku,mužeme se divit že si to dovolí dát na trh.Takže radči volim táhlo, byť i s vyřezaným zavitem.je jasny že se naruší vlákna drátu, a zeslabí se pruměr.Pro velké modely se určitě vyplatí profesionalnější řešení.
PS: a na bovdenu mam pocit neni lisovaný závit ale řezaný.no nic.nechtěl jsem se vam plest do debaty.
18.12.2011 19:52 Ladina
ty bláho to jsou rozbory:-) ale jo proč ne, je to poučný,třeba to řezání závitů, já používám taky drát z kola na jedné staně použiju valcovaný závit a na druhé si ho vyříznu, a nebo použiju nerezový drát na sváření. a tam řežu oba závity, od elekter po spalováky, a nikdy mi to neprasklo.
18.12.2011 19:10 davelbc
je videt ze jses urcite velky profik a odbornik! dekuji ti mnohokrat za rady a nazory, nektere z nich mozna pred zaletem i zohlednim?! ptas sa na nosnik? popravde ani nevim... asi proto, ze ho tam konstrukter firmy s 60 letou zkusenosti vyvoje, stavbou a prodejem modelu nakreslil.http://www.sigmfg.com/cgi-bin/dpsmart.exe/MainMenuFV5.html?E+Sig jine vysvetleni nemam. predpokladam ze tam bude urcite zbytecny. :o)
18.12.2011 16:01 davelbc
za komentar diky! vidis dobre. polohu nytu jsem nijak neresil pravda ani jsem nad tim moc nepremyslel. funguji i tak jen je pravdepodobnost ze se nyt zaryje do preklizkove desky serv a ta se nepatrne uvolni. nemam to zatim ani na vsech sroubech, je sance je jeste otocit. dikes za upozorneni! :o) deska je prilepena dle planu, opet jsem nijak neresil, jen vim ze celkove upevnena deska pri havarii znamena krapet vetsi skody, ma-li toto vubec jeste nejaky vliv na dalsi existenci modelu... :o) nosniky desky maji jeste zespoda trojuhelnikove vyztuhy. pravda je ze jsem stavel na letani a ne na triskani o zem, zadny jiny duvod pro zvolene upevneni desky nemam. ve skole jsem se ucil kam zapichnout ktery drat a jak zaridit aby lidem v kancelarich nebylo vedro ci zima a nanuky v kramech zustavaly zmrzle... :o)
ano diferenciace je resena na vysilaci, proto dve serva. dle planu je servo jen jedno. tycky takto delam vzdy. je to duralova kulatina se zavitem. delam si sam a nedam na toto reseni dopustit. prasknout??? ... plastove vydlicky jsou natolik mekke ze vibrace dostatecne eliminuji + silentbloky serva. nikdy mi nepraskla kulatina spis odejde servo, nebo se vytrhne paka z ovladane plochy a to vzdy pri havarii. pri beznem provozu jsem nikdy nepozoroval. kazdy to resime samozrejme po svem a svemu reseni verime navzdy, nebo do doby kdy sklame, ci nam jej nikdo zkusenejsi vymluvi. nemam k neduvere ke svemu zatim zadny duvod. :o)
18.12.2011 14:45 veka1
...pěkné ,čiste provedeno.
Možná špatně vidím ale,máš prosím nějaké vysvětlení pro to, že duté nýty v siletblocích serv montuješ opačně? Tímto způsobem montáže velice efektne eliminuješ funkci silentbloků.
Proč není deska serv přilepena k bočnícím. Máš strach že by trup v daném místě byl tužší a ddeska se servy by na trupu opravdu držela? Myslím ,že vždy je lepší zatížení lepeného spoje rozvést do větší styčné plochy , než vytvářet bodové spoje. Pokud máš pocit že ne , tak to nějak zdůvodni. Možná jsem ve škole nedával pozor a něco mi uniklo.
Co diferenciace křidélek. Tu si řešil ve vysílači? Pokud bys namontoval jiný typ praporků byla by diferenciace pořešena už vlastní geometrii pák.( díra v praporku u tohoto hliníkové trubky s vlepenými závitovými vložkami? Pokud ano , nebo případně ,že tam máš kus ocelové kulatiny s nařezanými závity, hraješ vabank , kdy dojde vlivem kmitání k uvolnění spoje ,nebo kdy rupne řezaný závit ve výběhu do plného materiálu.
Osobně používám válcované závity ( část vyplétacího drátu do kola) a druhou stranu ohýbám do pravého úhlu. Zajištění proti vypadnutí je nasunutou a zaletovanou mosaznou trubkou 3/2mm.
Druhá použitelná varianta : pro zajištění využít roznýtovanou hlavičku vyplétacího drátu a lehce upravit úhel ohybu v místě hlavičky. Vidličku našrobovat na délkově upravený drát s naválcovaným závitem ( udělají to např v cykloservisu) .
Pozn. pár fotek je např zde v tomto vláknu: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=18&t=43890

veka1
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek