Praga-211
Parametry
Výrobce: Vlastní
Rozpětí: 1250 mm
Délka: 850 mm
Váha: 943 g
Vrtule: 6x4
Motor: 2 x 400 MIG
Serva: S-V-K
Baterie: Turnigy 1600
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Tak další z mé letky Praga-211 z depronu nebo jak někteří z oblibou říkají houbolet :)
Co se týče stavby byla poměrně snadná a bez větších potíži až na pár věcí které jsem v plánech postrádal a to vzepětí, negativy, vyosení motoru , SOP a to směrovku zda ji udělat funkční nebo ponechat řízeni na křidélkách ??. Po delší úvaze teda zvítězila sice složitější ale o to funkční přepakování řízení směrovky schovaná VOP, foto bohužel nemám .
Plány jsem vyštrachal kdesi u taťky, které mu zaslal známy ale byli celkem neúplné a na můj vkus trochu strohé :(
Volba materiálu padla opět na polystyren, depron který má pro mě docela zásadní výhody a hlavě docela dobře se mi sní pracuje.
K záletu tak jako vždy u mě se neobešel bez pádu a děr v zemi, ale dostatečně prověřil konstrukci a tuhost modelu a nespornou výhodu EPP kdy většinu nárazu celkem slušně absorboval :)
Za to některé konstrukční řešení musel být radikálně pozměněny , to se týče podvozku a přepážky na baterie které byli původně vkládány do modelu ze zpod za přední nápravou což se ukázalo jako sice pohodlná leč nevhodná varianta, při přistávání kdy podvozek potřebuje značnou tuhost .
Takže přepážka byla zaslepena a baterie se vkládají z hora po odejmutí křídel.
Nicméně na svou robustnost má i na dvě 400 výkonu více než dos, let je stabilní a dají se sním dělat různé vylomeniny.
Řízení i na malé výchylky je celkem citlivé.
Komentáře
tak to je pecka,nádherný kousek,jasně že za plnou
No vycházel jsem často z výsledků pokus omyl a nejlepší výsledky byli po použití kombinace Taposa tekutá 1l a Metylan Special smícháním do jakési přijatelně čiré hmoty, vzoreček nemám pač ne vždy je to stejný :)
Krásna práce .Chci se zeptat čím lepíš modelspan na polystyrén?
Krásný, neotřelý model.... Zasloužená
5
Tak jak jsem k tomu přišel veškeré informace ze kterých vycházím beru z časopisu Model Hobby z roku 2004 kde se o tomto letounu zmiňují.
A rovněš jsem došel k závěru že prototypu bylo víc ale pokaždé po jednom maximálně dvou kusech ?!?!
No a volba materiálu tak abych to uvedl na pravou míru.Křídla jsou vyřezány z klasického polystyrénu potažen Modelspanem no a trup je taková směsice základní konstrukce je z Extrudovaného, potah Depron a EPP je převážně čumák a opět celé potaženo Modelspanem.
Nádherný model, jen trošku tápu jaký jsi vlastně zvolil stavební materiál - na začátku píšeš o polystyrenu a depronu, potom ale zmiňuješ EPP. Na EPP mi to přijde až moc krásné, viděl bych to na XPS nabo EPS zatmelený šlehaným tmelem a případně křídla, VOP, SOP z depronu ... tak jak ?
Dík rozhodně si vašich komentářů vážím :)
Jo jo kabina byla po motorových přepážkách ta nejsložitější.
No a letadlo samo o sobě bylo postaveno jako prototyp a to jen jeden kus.
Krásná a neobvyklá předloha, pěkná stavba!
Naprostá paráda.
Krásné a zajímavé letadlo a to ve všech směrech.
Opravdu krásná práce-u mne rozhodně za 5!
Letu ZDAR!
"5", "5" a ešte raz "5" . Nádhera.
za bura :) , praga 211 to vidim poprve, 3 směrovky asi taky... kabina pekne vylisovana...
Dík :)
Přidal jsem foto nějak mi to na začátku nešlo .
Krasny model, opravdu nadhera!