Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1978

Modelář od:2007

Bydliště:Ostrava

Letiště:Ostrava

ICQ:245075328

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Daidalos 195

Parametry

Výrobce: YPSI Model
Kategorie: Ostatní
Materiál: EPP, EPS, Depron
Rozpětí: 1950 mm
Délka: 1140 mm
Váha: 563 g
Plocha křídla: 30.6 dm2
Vrtule: Graupner 9x5"
Motor: NTM 2826-1200KV
Elektronika: Turnigy Plush18, SBEC 3A, FrSky V8R7
Serva: 2x DS09SCD, 2x GS045HB, 2x BS306BB
Baterie: Hyperion VX 3S 1100mAh G3

Hodnocení

8.35
z 10 | 17 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Tak jsem si konecne poridil dvoumetrovku (skoro) pro nejake slusne poletani v termice. Tohle ero je rok litany soutezak od p. Malcika, ktery mi ho prenechal za skoro symbolickou cenu. Je to jeden z prvnich vyvojovych Daidalu, gondola je jeste vyrobena z kevlaro-uhlikove tkaniny a kridlo ma trosku jiny profil nez aktualne prodavani Daidalove 180 a 200. V kridle mam osazeny na klapkach Atlasy DS-09SCD, na kridelkach pak Gaui GS-045HB. Na ovladani motyla sem pouzil 6,6g servicka BS-306HB. Jako pohon sem mel k dispozici motor Turnigy XP 2830-1350KV, regulator Turnigy Plush18 a valel se mi doma starsi triclanek LiPol Hyperion 1100mAh. Aktualne mam osazeny listy Graupner 9x5", ale motor odebiral 18-20A coz by mohlo byt pro regulator smrtici (a motor taky neni nic extra). Takze budu muset pravdepodobne pouzit listy 8x5", i tak to ale urcite poleti moc pekne.

V gondole je krute malo mista na vybaveni, vsechno tam vyslo tak akorat. Nebyl sem tam schopen ani narvat MPX konektor pro kridlo, na to bych bohuzel musel myslet od zacatku. Nastesti mi teziste vyslo pekne na hodnotu uvadenou v manualu, bez toho aniz bych musel dovazovat olovem nebo nejak soupat s baterkou.

Pro napajeni palubni elektroniky sem pouzil SBEC Turnigy 3A, protoze 2A linearni BEC v regulatoru by na 3S LiPol pri 6-ti servech byl celkem loterie, kdy to padne k zemi na pretizeny BEC. Letova hmotnost vysla vyssi nez u zavodnich stroju, ale ja to mam jako rekreacni stroj takze mi to nevadi. Pro rizeni pouziju FlySky TH9x do ktere mi celkem dlouho zabralo napipat vsechny funkce:
- pro krouzeni v termice kridelka dolu 3mm
- pro rychlejsi let kridelka nahoru 2mm
- ciste klapky dolu co dovoli mechanika (cca 75-80°) - ovladano pakou plynu
- butterfly mix kridelek a klapek - opet ovladano pakou plynu (mezi jenom klapkami a butterfly se vybira prepinacem GEAR)
- motor na prepinaci 0/100%
- diferenciace kridelek 2/1

Vychylky ridicich ploch jeste musim doladit za letu, ale ted neni ani prilis bezvetrne pocasi a navic sem chytil bacila. Nicmene casu dost. Kazdopadne nedelene kridlo dost ztezuje manipulaci doma a taky na prevoz autem se moc nehodi, ale s tim se uz musim poprat.

EDIT: tak prvni let za mnou a je to boziiii :) Listy 9x5" sem vymenil za 8x4,5". Motor neni tak pretizeny stoupa to svizne kolmo nahoru. Zbyva doladit mixy potlaceni vyskovky pri klapkach a crow mixu. Nicmene vychylky na kridelkach +20/-10mm staci naprosto perfektne. Vychylky na ocasu +-15mm jsou mozna az moc. Opravdu skvele ero, lita krasne a skoro samo.

EDIT: 17.3.2012 Vymena motoru XP 2826 1350KV za NTM 2826 1200KV. Takze sem si dovolil i osadit vetsi listy vrtule, puvodni 8x4,5" nahrazeny 9x5" - Daidalos si to sviha kolmo nahoru. Na celkem 4 minuty motoru neni problem bez termiky odlitat 3/4h plachteni.

Komentáře

Nadhera. Tak tohle bych chtel taky nekdy mit.
19.2.2012 16:14 Milan_Nes
Paráda, konečně máš pořádnej stroj :),, to nebude dobré ale výborné :).
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek