Avia b-135
Parametry
Výrobce: samodomo
Rozpětí: 1000 mm
Délka: 750 mm
Váha: 650 g
Vrtule: 9x6
Motor: emax gt 2215/09
Serva: 9g
Baterie: 3s 2200mah
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Tak abych dodržel,co jsem slíbil(že dám s rusama pro tentokrát pokoj).
Tuhle naši stíhačku jsem stavěl na 3x.Začal jsem loni v zimě jako správný modelář s balsou podle p,Fary.Asi před měsícem jsem jí konečně omotoroval a s tím,že trošku unín lítat jsem jí šel zalítnout.Po odhození mi bylo okamžitě jasné,že ji na zem v celku nedostanu.V první zatáčce šla okamžitě do vývrtky,kterou jsem nějak srovnal,v další šla jak oštěp do matičky země.Asi jsem něco udělal špatně,myslel jsem si.Výsledek trosky na fotce.Druhou,tu s tou figurantkou jsem okamžitě začal strouhat z Xps.Minulé úterý proběhl zálet č.2.Po odhození nastala stejná situace.Připadal jsem si,že řídím vrtulník s pokaženým servem na cyklice a pokaženým gyrem,nebo,jakobych řídil postřelenou kačenu na honu.Když jsem k ní dorazil,asi 200 m,viděl jsem leteckou katastrofu.Křídlo odhozené a zlonené,trup o 3m dál a čumák ještě dál a zrovna přecházel kouř v oheň.Prorazila se batrka,takže baterka,regulátor a motor v čudu.Do třetice jsem použil část trupu,od kabiny dozadu,Vyrobil nový předek.od té čáry před kabinou a nové křídlo,na které jsem použil profil Clark Y.Éro je z XPS,ovládané jsou K,V,M,Dneska proběhl zálet č.3 a dopadl konečně úspěšně.S letovými vlastnostmi i s minimálkou jsem spokojen.Mám vzepětí 40 mm a je trošku vratká,což mi moc nevadí,Možná to bylo větrem.Snad pro větší stabilitu by bylo lepší trušku větší vzepětí.Kamufláž jsem našel na netu a píšou,že je to fiktivní kamufláž k osvobození Prahy.
Pro doplnění,lítá ta co je focená na poli.
Komentáře
Super práce....neokoukané éro....škoda toho prvního kousku...mám tu čest vídat Avii kolegy Martina Tintěry a je to parádní pokoukání....
Pěkný, já zrovna dodělávám Jak 3 a kreslím plán na Mig 3 :-))))
Krásný éro, i za ty pokusy za 5! A ta ruská letadla jsou super. Třeba La-7, Rata, Jak--9 a Mig-3. Co dodat, některým se člověk nezavděčí. Máš to moc pěkný.
za bůra! sem rád, že ti to aspoň do třetice vyšlo :D
Tady je nejaky zakomplexovany chudak, co kazdemu eru okamzite da za jedna, toho si vubec nevsimej :o)
Chlapi já to tady nedal kvůli hlasům,první 2 za 5 a třetí za 1.To mi nevadí.Já jsem chtěl přispět zkušeností a radou těm,co se rozhodnou tohle éro postavit.
Tak vlastně proč to tady píšu,když mi to nevadí????Ale taky bych ocenil,kdyby jste napsali,co je špatně.
Pane Tintera teras už to nechám jak to je .Vaše éra znám a stále mě inspirují ale dík za radu.
Tady jsem našel plánky pro mě do smrti.Pro zájemce: http://www.outerzone.co.uk/latest/plan_thumbs.asp?page=1
Zdravím, jako majitel taky tohoto éra nemůžu než pochválit, dodnes se nemůžu vynadívat na nádhernou siluetu modelu v letu. Pokud zápasíš s letovými vlastnostmi, bude to právě těmi profily. Jestli jsi stavěl podle plánku pana Fary, který je původně jako upoutaná maketa, tak tam profily byly pro RC model úplně nevhodný, režim upoutance je úplně jiný, v podstatě na drátech se silným motorem lítá vechno :-), při vší úctě k modelářům, kteří dosud tuhle kategorii létají. Tohle éro má eliptický křídla, takže velký rozdíl mezi šířkou profilu u kořene a na konci křídla. Jen vzepětí to nezachrání. Já zkusil u kořene NACA 2412 a na konci NACA 4409, na odtokovce negativ 5mm ( ostatně osvědčilo se mi to u všech modelů ) a lítá to fakt jako školní model, mrkni na moje video. Držím palce, tvoje úvodní věty mě pobavily, mě teď na stole leží plán na jednoho Rusa :-)
Pekny ero..a za tu trpelivost pri zaletu nejde jinak nez za 5 :-)