Po shlédnutí několika obrázků jsem se rozhodl pro stavbu tohoto elegantního kluzáku.
Tentokrát klasickou metodou s použitím překližky, smrkových lišt, balsy a dyhy.
Plán jsem měl zanedlouho hotový a stavbu kostry kupodivu také.. Nedal jsem si v zápalu stavby pozor na správný výběr páru spodních bočních lišt ( jedna tvrdá a hustá a druhá měkká a řidší )
Což ve finále při lepení způsobovalo vychylování prního žebra ( nosu ) více vpravo, díky menší poddajnosti tvrdší lišty..
Nakonec jsem pro tento nedostatek musel zvolit jiný potah, než byl původně naplánovaný.
Ocasní kormidla jsem zhotovil pomocí balsy, uhlíku a depronu zvyklou metodou, což se mi nakonec vcelku i vyplatilo.
Kostru trupu a spodní boky pod křídly jsem odspodu polepil dyhou pro větší pevnost potahu při budoucích odhozech.
Přes přepážky trupu jsem vlepil bovdeny, pro výškovku raději dvojitě.
Z dřevěné lišty, kterou jsem povařil ve vodě, natvaroval a nechal vyschnout jsem zhotovil přistávací lyžinu. Ze zbytku XPS jsem vytvořil polystyrenovou kabinu a "sádrovou" metodou jsem ji zkopíroval a vytvořil sádrový pozitiv.Ten jsem nechal důkladně proschnout a vytvořil metodou "pečení" kabinu.
Zhotovil jsem si též pilota a kokpit, do kterého jsem jej vlepil, vše ponatíral, nalepil přední část kabinky napevno a dohotovil otevírací kabinu. Vše jsem sestavil, pozapojoval a odzkoušel na sucho. Baterií, olůvkem v nose a elektronikou dovážil do typnutého těžiště, čímž bylo vše připraveno k prvnímu letu - klouzání.
Kluzák jsem několikrát prudčeji odhodil z mírného kopce ručmo, správně jsem ho dovážil do těžiště aby klouzal, ale chtělo by to gumicuk nebo .....
Pokud by jste chtěli více, tak na mých stránkách:
http://www.wwii-rcmodely.mypage.cz
Zálet, respektive zákluz DFS i s prvními nezdary:
http://www.youtube.com/watch?v=uY3dsWLwOPM
DFS 230 byl nákladní kluzák německé Luftwaffe druhé světové války. Vyvinut a vyráběn byl Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug (DFS - Německý výzkumný ústav bezmotorového létání). V leteckém závodě Českomoravských strojíren v Praze-Karlíně bylo za války vyrobeno dle různých zdrojů 450 - 500 ks těchto kluzáků. Na svou dobu měl výbornou klouzavost 1:18.
DFS 230 byl konstruován pro útočné výsadkové operace, při kterých mohl převážet až tunu vybavení nebo osm výsadkářů (+ pilota). Mezi nejslavnější akce patřilo obsazení belgické pevnosti Eben-Emael, invaze na Krétu, operace v severní Africe a osvobození italského diktátora Mussoliniho německým komandem.