La-5 FN
Parametry
Výrobce: samodomo z výřezů od kámoše
Rozpětí: 750 mm
Délka: 850 mm
Váha: 390 g
Vrtule: GWS 8x4/3 listy
Motor: Turnigy 2826-6 300W
Elektronika: regl supersimple 40 A+RX 5 kan. MZK Twin
Serva: Turnigy 5 gr-kř.+výšk.2 ks.
Baterie: Zippy 3s lipol 1000 mah
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Tk jsem si splnil další sen, Lavočku...Výřezy co delá pan Jurík z Přerova, jsou z EPP řezány klasicky odp.pilou-křídla, vop a sop.Trup je řezán jako plochá šablona v kusu v rozvinutém tvaru.(geniálně jednoduché).Vnitřní přepážky rovněž EPP, jen motorová kruhová je překližka 1 mm. Kbina vakuovaná na kopytě, motorový kryt je petka 2 litry spodek...(sedí i maketově.)Kužel vrtule je z dětského vajíčka z dinoparku v němž je nějaký dinosaurus. Lvočka je jeden z mnoha uvažovaných modelů p.Juríka jež hodlá řezat na souboje kombatů s pentlemi. Jelikož se mi sestavený model nelíbil jako bílý bitevní polotovar nastříkaný halabala lihovkami s chlupatým povrchem, probudila se ve mě opět kitařská minulost a jal jsem se ji zdokonalit. Doplnil jsem detaily, jako přechody křídel vepředu a vzadu do trupu, tak i lapač vzduchu na motoru, kryty zbraní před kebinou a výfukové klapky na bocích trupu. Potom jsem vše požehlil matnou folií a nabarvil štětcem fasádními akrylátkami i s povrchovou patinou a plátováním.
Letový projev je famozní. Start z ruky bez hodu na plný plyn pod úhlem 45 st. a model vystřelí pod nezměněným úhlem do mraků....Maximálku odhaduji tak na 80-100 km/h. Ovšem minimálka je úctyhodná kolem 15-20 Km/h.bez výrazného natahování. Let na fotbalovém hřiští, či v prostoru za přítomnosti okolních překážek není problém, díky obratnosti a účinnosti kormidel. Na použitou baterii 1000 mah vydrží létat při pohodovém plynu v jedné třetině cca 8 min, což na event. souboje bude stačit. No dělá mi holka (i ta vevnitř) radost. K vidění bude první víkend v září ( v sobotu ráno od cca 9 hod) na věhlasném leteckém dnu v Chropyni pořádaném LMK Racek Chropyně-Viz jejich stejnomenné stránky...
Komentáře
Zálet byl úspěšný. Stoupavost kolmo vzhůru-do ztracena...Maximálka cca 80, minimálka 12-20 km/h s běžícím motorem...Klouzavost tak 1:5 (díky nízké váze a odporu draku). Takže na přistání neustále alespoň tři zoubky plynu, podrovnat a vypnout. Při větru už od 2 m/s sedá jak Harrier...:-))Je to miláček..
Pěkný kousek!
Lavočky jsou vcelku hodné a poslušné letadla, pokud se někde něco nezanedbá..
Ať se nadále jen daří!!
Vypadá jak z II. světový. Za 5
Jó pěkná Lavočka. Snad brzo dodělám tu svojí sedmičku z výřezů Milana Nováčka.
Za 5/5 :-)