První varianty tohoto skutečného projektu kombinovaly kluzák DFS 230 s cvičným Ki 35, ale i další varianty jako DFS 230 a Bf 109E-4, kdy se především ověřoval samotný koncept řiditelnosti konstrukce dvou letadel. Po dokončení zkoušek obdržel svoje bojové jméno Mistel alias "Beethoven Gerät".
Řídící letoun byl upevněn na hřbetě řízeného letounu pomocí konstrukce obráceného písmene V, spojujíce tak letouny na křídlech a pomocným nosníkem na koncích trupů u ocasních ploch. Letouny tak byly mezi sebou uchyceny třemi body. Stíhač pro tyto účely byl dodatečně vybaven kotevními body a připevňoval se k nosnému letounu pomocí výbušných nýtů, které zajišťovaly jeho odpoutání během letu. Stíhač byl také vybaven spojeným řízením nosného letounu s možným přepnutím pro udržení přímého letu.
Jak již to u mě bývá zvykem, krásné letadlo, zajímavé letadlo, zajímavý projekt, různorodé tvary, zajímavý popis nebo zvláštní až šílený stroj, to jsou moje výzvy...
No a tohle byla výzva pro mě!
Zajímavý projekt, zajímavá kombinace a elegantní vzhled:
http://forum.valka.cz/attachments/65/VAL0756.jpg
Tak jsem si dal za úkol, že sestrojím Mistela tak, jako ve skutečnosti.. Tedy, aby spolu vzlétly, vystoupaly do výšky a tam teprve došlo k jejich odpojení.
Tím začal boj vzájemných protichůdných myšlenek a nápadů v mojí hlavě..
Nakonec jednoduchost zvítězila. Přílišné překombinovávání je jen zdrojem možných poruch..
Nejprve bylo třeba nakreslit plán a vymyslet úpravy na křídle a ocase trupu DFS-230 pro montáž nosného zařízení, s ohledem na možnosti po úpravách Bf-109E s nosným zařízením..
Teď již je asi všem jasný můj prvopočáteční úmysl - ne odhoz bomb, ale projekt MISTEL. Nakonec zvítězilo vymyšlené zařízení starší více než 70 let, tak jsem tedy okopíroval původní originální nosné zařízení, což bylo nakonec to nejlepší a nejrychlejší řešení.. K tomu jsem však dospěl po určitém čase zkoumání.
Tak jsem tedy začal provádět úpravy na trupu DFS. Messerschmitt Bf-109E již s tímto mým záměrem počítal, tak zde bylo vše již nachystané při tzv. odhazovacím zařízení bomb..
Mistel je hotový již 2 měsíce a čeká na zálet..
Více na mých stránkách:
http://www.wwii-rcmodely.mypage.cz/
Později dodám info a video jak to všechno dopadlo..
Přes to však plánuji dalšího mistela, který skončil předčasně před dokončením jen na plánech.. Tedy
FW-190A a Focke-Wulf Ta-154