Je to takovej malej Frankenstein...
Křídlo je z Vigovy Optimy III:
http://galerie.rcserver.cz/index.php?action=dtl&amode=&id=1745
VOP (jediná z draku přežila) a výbava z mé Optimy A123:
http://galerie.rcserver.cz/index.php?action=dtl&amode=&id=2800
Trup je nový jako ND z aktuální produkce Leoše Svobody.
Stavba byla bez problémů, jenom současný trup je stavěn na jiný profil než má starší křídlo. Mezera (místy 2mm) vyplněna pásky balzy, přilepenými na křídlo. Černé pruhy zvoleny, aby zakryly moji oranžovou a Vigovu zelenou :-)
V porovnání s minulou A123 působí míň majestátně, ale obratněji. O 500g menší hmotnost je na stoupání celkem poznat, takže projev je raketovější.
Menší jednodílné křídlo je pevnější, takže tolik nepruží a nechá si více ubližovat.
Řekl bych, že při prudkém přitažení má tendenci se dřív utrhnout než A123.
Překvapilo mne, jak účinně brzdí křidélka vytažená nahoru. Taky mě převapilo, jak se dá při přistání natáhnout, A123 sebou na klapkách pleskla na placato, dokonce bych řekl, že ve větší rychlosti.
ZÁVĚR: Jsem spokojený, zrecykloval jsem výbavu a za pár šlupek mám výkonné, lehce ovladatelné éro na kravení, o které se nemusím bát.
VIDEO:
http://www.youtube.com/watch?v=32AgWhu1mc8
(Omluvte kvalitu létání, je to druhý let - nenastavené diferenciály, těžiště moc vepředu, moc velký mix motor->VOP, příliš velké výchylky VOP s velým expem a pilot, co půl roku nelítal. Ale nemohl jsem riskovat, že se kameramance příště nebude chtít :-))
Co beru jako zajímavost, že pohonná aku je z 9/2009 a až na mírné změknutí nepozoruji, že by se chtěla odporoučet.
Servo HS-81 pro výškovku jsem chtěl zrecyklovat z předchozí Optimy, naštěstí umřelo na servo testeru při jeho instalaci. Zřejmě při havárii mu praskl magnet na statoru, který se při nastavování polohy uloupl a zablokoval rotor.