Pokud máte na mysli tříkolku pod padák z prodejny Lidl, tak její letová váha činí 820 gramů.
http://www.broe.cz/category/rc-modelarina/rc-paragliding/
Článek o problémech se zalétáváním padáku firmy HobbyKing vyšel v modelářském měsíčníku RC revue 3/2013 na stranách 36 a 37.
Padák z HobbyKingu dostal výstižnou přezdívku „hyena skvrnitá.“ V původním stavu to zkrátka neletí a úprava do letuschopného stavu je jednak náročná na čas a vyžaduje trpělivost, hlavně se ale neúměrně prodraží. Výrobce totiž použil na vyvázání vrchlíku levné chemlonové nitě, které jsou kroucené a tak se snadno zamotávají. Jednotlivé spoje jsou navíc pojištěné kapkou lepidla a to působí další problémy, protože se tyto spoje o sebe navzájem zachytávají.
Jediným řešením je tady nové vyvázání pletenou šňůrou. Vyžaduje to ale značnou trpělivost a také zkušenost. Nezanedbatelná je také cena, která v tomto případě přesáhne tři sta korun českých.
Mnohem horší je to, že vrchlík tohoto padáku má nevhodný profil, který nevytváří dostatečný vztlak. O to větší pak vytváří odpor. Padák se tak za letu jeví jako přebržděný. Zkrácení předních šňůr je jen nouzové řešení, protože tříkolka bude při zvýšení otáček motoru stále předbíhat vrchlík a ten létající aparát bude v letu nestabilní. Jakýkoliv pokus o ostřejší zatáčku pak skončí tím, že tento motorový paraglajd jde ve spirále až do země.
Vše vyzkoušeno osobně přímo v reálu. Ona ta zkušenost našich předků, která praví „Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci,“ platí dnes snad ještě víc než tehdy.
Omlouvám se za delší povídání.