Ahoj. Čtyřlist vznikl tak nějak náhodou. Když jsem poškodil (no-jsem přece letec šikulák) původní rotor dvoulist s pádlem a nebyl skladem nový, tak jsem měl na výběr skladem pouze bezpádlovky. Cenově to plus minus bylo vcelku podobné. Taky jsem chtěl zkusit kombinaci bezpádlovky a Flymentora. Zvolil jsem čtyřlist přes to, že jsem si říkal, že to bude trocha uhozené, mít čtyřlist na kobře. Ale zvítězila rada kamaráda - a to, že přece jen akumulátory váží přes 1,5 kg, maketa přes kilo a celý model má přes 5kg. S polosymetrickými listy a čtyřlistou hlavou dosáhnu při stejných otáčkách a odběru motoru až 50% tahu víc. dal jsem na radu a mohu to potvrdit. Pořád mi ale vrtal hlavou vzhled. Přece jen to vypadá na kobře minimálně zvláštně. Ale uklidnila mne skutečnost, když jsem pátral v historii AH1, že byla modelová řada označená Z1 , která má čtyřlistý rotor. Proto je to i v mém značení modelu AH1-Z1. To samozřejmě nic nemění na skutečnosti divného vzhledu. Avšak se to výrazně projevilo na dynamice modelu. Na to, že jde v poměru velikost / hmotnost na dost těžký model, je to opravdu cítit. S Flymentorem je to taková trochu těžkopádná sestava, ale dynamiku má excelentní ve smyslu reakcí na povel. A jelikož nejsem akrobaticky zaměřený, mám raděj klidné a stabilní stroje, tak mi to nijak nevadí.Spíš naopak. Prostě visí ukázkově, jen se momentálně potýkám s držením stopy ve směru, ale postupně to vychytám (snad). A vzhled je opravdu snad až extravagantní, ale zvyknul jsem si a asi bych tam nic jiného již nedal. Uvažuji ještě na doplňkové elektronice pro bezpádlo. Sice s Flymentorem bezpádlo jde v pohodě, ale neměl jsem možnost zkusit létat s bezpádlem s elektronikou na to určenou.