Tracy - E
Parametry
Výrobce: Svor
Rozpětí: 2000 mm
Délka: 1082 mm
Váha: 800 g
Plocha křídla: 46.84 dm2
Vrtule: Aeronaut CAM 10x7 - sklopná
Motor: TR2217/20 860kv
Elektronika: Turnigy 30A blue
Serva: 2x Eco-16
Baterie: 3s 1300
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Tracy - E jsem koupil bazarovou bez elektroniky.
Vybíral jsem motor zde na rcalbu a zvolil TR2217/20 860kv. Poté co dorazil jsem řešil jeho uchycení, jelikož přepážka byla stavěna na přední montáž a motor neumožňuje otočit osu motoru, musel jsem použít nástavec a zakoupit 5mm kleštinu. Bohužel díky tomuto je vrtule značně předsazena, ale snad bude motor lépe chlazen. Roztáčí ho Turnigy 30A Blueseries a 3 článková baterie 1300mA. Jelikož motor už něco váží, baterie je kvůli těžišti na výšku.
Motor roztáčí již osvědčenou sklopku aeronaut cam 10x7.
Původní majitel měl osazena serva HS-300, proto jsem volil rozměrově nejbližší a zvolil ECO-16. Ačkoliv páky ECO-16 jsou o nějaký mm delší než u HS-300, je model celkem líný na směrovku a při zatáčení ve větru se mu někdy moc nechce. Pravděpodobně vyměním páku za jinou větší, která se ještě vejde nebo si možná zvyknu a upravim spíš expa.
Potažen je modelspanem. Zvrchu křídla jsou potisky. To je trochu alespoň pro mě problém, jelikož je model kvůli nevýrazné "hnědé" barvě špatně čitelný. Stojím tedy před rozhodnutím co s tím. Jelikož nemám zkušenosti s konstrukčním modlem, přemýšlím, zda-li křídlo ze spodu stříknout nějakou barvou nebo znovu potáhnout. Bydlím v paneláku a na smradlavé nitro laky a podobně moc nejsem, tak bych šel asi cestou žehličky a příslušného potahu s vyhlídkou možného dalšího pokroku a případné opravy potahu.
Poradí někdo zkušenější?
Letové vlastnosti mě jinak překvapili. Čekal jsem, že na tuto váhu a rozpětí bude potřeba větši termika, tak Tracy létá krásně pohodově a při letu proti větru letí krásně krokem a v poklidu při dobré termice stoupá. Jediné co mi vadí, že s tímto pohodem se už hodně vzpíná. Motor jsem vyosil co to šlo. Trochu se to zlepšilo, ale i tak je nutné dost potlačovat výškovku. Při záletu proběhly 2 minuty motorovýho letu na 24 minut celkového.
Trimy jsou v nule.
Model je můj první konstrukční. Celkově čtvrtý.
Komentáře
Díky za opravu u serv. Už se mi to za tu dobu asi popletlo. Opravil jsem v popisu. Já nejdřív plánoval taky nechat jen čistě jako větroně, ale nakonec jsem plány pozměnil a omotorizoval. Za 3 týdny jedu do Nízkých Tater, tak jsem na něj zvědavej.
Jako stavitel a ndávno i majitel tohoto modelu jsem moc rád, že opět brázdí oblohu. U mě v posledních letech jen strádal na skříni a nebyl využíván. Jen doplním, že jsem tento model stavěl někdy v šestnácti letech a nebyl prvotně vůbec motorizován, střílel jsem ho z gumicuku a měl raodst když jsem udělal dvě kolečka. Osazen byl servy 2x HS300. Dokonce jsem na pylonu používal motor Junior 2,0cm3 a ovládal ohnutým bovdenem karburátor taktéž HS300 to už bylo třetí standartní servo v modelu, letělo to, ale váhově to bylo na model už celkem dost.
Děkuju. Taky Ti přeju mnoho šťastných přistání. Věřím, že Ti Tracy tvoje přání splní, jak už píše kolega Milano55, že při termice je problém ji dostat dolů a tomu věřím. Sám jsem musel před přistáním udělat několik koleček, protože se jí nechtělo vůbec dolů.
Oceňuju mj. i řádně vyplněné údaje a popis. Tak přeju hodně krásných letových zážitků a žádné kraksny. Já doufám, že s Tracy-E konečně zažiju přistání "protože chci", ne, protože musím :)
Díky a tip s tou barvou. Zkusím to. Ta čitelnost je opravdu špatná. Pokud je modrá obloha a model nad hlavou, tak je to v poklidu, ale když s letadlem poodlítnu trochu dál a výš, tak ztrácím orientaci.
S přepážkou mi to bylo hned jasný, že nejlepší cesta by byla vybourat současnou a udělat od znovu, ale jak jsem psal, zatím jsem konstrukční nestavěl, tak jsem osadil tak jak je, bylo to pro mě snažší. Asi k tomu dříve nebo později dojde (ta vzpínavost je otravná) , ale zatím se nabažím nového letadla a pak až emoce ustanou, rozeberu a předělám.
IMHO nebylo nutné dávat tam ten motor takhle zbytečně složitě, stačilo pouze vybourat přepážku a vyrobit novou přímo pro tento motor. Právě dokončuji taky Tracy-E a dávám tam totožný motor (jen 1050kv), na origo přepážku nepasoval, tak jsem vyrobil novou, při zalepení vyosil a motor teď jde krásně přimontovat přímo na přepážku čtyřmi šroubky...
S tou viditelností, radím stříknout (alespoň zespoda) nějaké pruhy nitrocelulózovým lakem ve spreji (je to za 20 min suché a můžeš to stříknout před barákem). Ideálně nějakou výraznou barvu a z obou stran ohraničenou černou. Je to pěkně viditelné, viz můj stylus: http://rcalbum.com/index.php?action=dtl&amode=&id=7754
Na tracy budu stříkat fluorescenční červenou od fy. Colorlak. Ta by měla být vidět dobře.
Tracy-E jsem dostavěl v zimě, už má nalétáno pár hodin. Ta moje je o 100 g těžší (potah Oracover), létá skvěle, s aku 3s 1800 mAh létám bez termiky v pohodě přes hodinu. Dávej si pozor na silnější termiku, únik z ní je docela problém, dvakrát jsem to zažil a už jsem se s érem loučil, nakonec to dobře dopadlo, ale od té doby si dávám velký pozor. Přeji spoustu hodin pohodového létání.