Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1992

Modelář od:2003

Bydliště:Lanžhot

Letiště:Břeclav, okolí Brna a Blanska

Web:http://robocnc.9e.cz/

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Velox Revolution II

Parametry

Výrobce: OM + já
Kategorie: 3D akrobat
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 2200 mm
Délka: 2050 mm
Váha: 7700 g
Plocha křídla: 85 dm2
Vrtule: PT model 23x10
Motor: Turnigy RotoMax 50cc
Elektronika: Jeti MAX BEC 2, FASST R6014HS , Jeti SPIN 200A
Serva: 4x Savox 1258TG , 1x Hitec 7956SH
Baterie: nano-tech 2x 2s1500 , 2x 6s6000 25C

Hodnocení

8.46
z 10 | 13 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Myslím, že není třeba model dlouze představovat... Jedná se o Veloxe od OM, kterého jsem zakoupil v rozsypu cca před dvěma roky. Původně létal s benzínovým motorem mvvs, ale kvůli nevhodnému typu (boční sání) musel být atypicky uložen, a to mělo za následek nespolehlivý chod. Proto jsem jej časem vyměnil za elektromotor, se kterým jsem maximálně spokojený.

Co se týče konstrukce...
Při stavbě jsem provedl několik úprav, přičemž ta nejzásadnější byla přesunutí směrovkového serva dozadu, a zabudování výškovkových serv do výškovky. Dále jsem upravil tvar směrovky a řádně vyztužil křídlo uhlíkem.
Po cca jednom roce jsem kvůli výměně motoru na míru vyfrézoval celý nový čumák pro uložení pohonných baterií a regulátoru.
Návrh barevného provedení jsem nechal na odbornících z BILLY BARLOW ( www.billy.cz ) a myslím, že se to velmi povedlo. Následné řezání a nažehlování fólie jsem už prováděl sám.

Letový projev je velice příjemný, model je naprosto hodný a nezáludný, jen "líný" na křidélka.
Naprosto mě překvapil výkon čínského motoru, který je doslova brutální. Na obyčejné poletovaní stačí necelá 1/4 plynu.
Při akrobatickém létání dobíjím po 8 minutách do každé baterie +- 3500mAh z 6000mAh. S vrtulí 23x10 motor točí 6500ot při necelých 120A. Statický tah bohužel nevím, jelikož to nemám jak změřit. Výpočtové programy ale uvádějí okolo 15kg statického tahu, což vzhledem na letový projev modelu ve vertikále bude zhruba odpovídat.


Na závěr přikládám několik letových ukázek:

http://www.youtube.com/watch?v=QFx4upYrB6Y&feature=c4-overview&list=UUI5NAGXFRF_VLELrMHE6gWQ

http://www.youtube.com/watch?v=jk7c1nD8VaU&feature=c4-overview&list=UUI5NAGXFRF_VLELrMHE6gWQ

http://www.youtube.com/watch?v=Azl_WyycibA&feature=c4-overview&list=UUI5NAGXFRF_VLELrMHE6gWQ

Komentáře

Elektrika ? Dobrej nápad, právě Veloxe 2,2 stavím zatím na benzín. Pěkný videa. Dávám za 5 :-)

Můžu se zeptat jak přesně přežehlíš tu spáru u křidélka ? Tom
22.11.2013 18:15 dandik182
Děkuji, no hmotnost je poněkud vyšší než jsem plánoval, ale netuším jak jsem se na ni dostal. Přitom váhový rozdíl elektriky a benzínu je minimální.
K přežehlení spár jsem se zatím nedostal, stejně jako k nástřiku haubny ale mám to v plánu přes zimu. Jeden kolega spáry přežehloval a říkal, že to potom taky nebyla žádná sláva... Každopádně k této úpravě určitě ještě dojde a i za těch 30% navíc budu rád :-)
22.11.2013 16:58 pikus_1
Hezký potah, jen ta hmotnost se mi zdá na elektro pohon nějak vyšší....
K té učinnosti křidélek. Máš "přežehlený" spáry u křidélek? Zvedne se tím účinnost o cca 30%
21.11.2013 17:26 semi
Zdá se, že elektro už jistě vytlačuje benzín z 2.2m 3D
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek