Hledal jsem využití pro můj první model Stylus, se kterým jsem už nelítal. Napadlo mě udělat z něj elektrovětroň vhodný pro létání i v horších podmínkách - pole apod. Postavil jsem mu tedy nový trup vlastní konstrukce s T ocasem a elektromotorem. Bočnice jsou z balsy 2 mm, polobočnice z balsy 3mm, břicho, záda a ocasní plochy také. Ty jsou ještě vyztuženy 1,5mm uhlíkovými trubkami, protože neměly žádnou tuhost v ohybu a krutu, prostě měkotina. Hmotnost je sice ukrutná, ale je třeba zvážit fakt, že 3S 1,5Ah už něco hmotí, motor+sklopka+regl taky a navíc jenom samotné křídlo má skoro 300g - jednak proto, že jsem jako naprostý začátečník vůbec neuměl šetřit hmotností, spoustu částí jsem zbytečně předimenzovával apod. Krom toho jsem tehdy čerstvě objevil kategorii F3K a bláhově jsem si myslel, že (původního bezmotorového) Styluse budu taky házet kruhově, pročež jsem pořádně vyztužil konce křídel a Stylus přibýval a přibýval. Každopádně, nosná plocha 23dm^2 je na metrový model celkem neobvykle dost, takže to není tragédie, ale kdyby ta plocha tak velká nebyla, tak se na to vykašlu zrovna.
22.12.2013 proběhl zálet. Neměl dlouhého trvání, protože místy foukalo až 5m/s a to Stylus nesnáší - má vysoký profil křídla a nemá tedy dobrou pronikavost proti větru. Takže dva hody bez motoru a tři motorové starty, celkem tak 10 minut letového času (maximálně). Zatím jsem spokojený, když chvilkami vítr utichl, kluz byl moc hezký. Nebylo třeba ani trimovat nebo hýbat s těžištěm. Ale v bezvětří provedu dive test, o kterém jsem před rokem, tedy v době záletu původní bezmotorové verze, neměl ani tušení a pokusím se kluz modelu maximalizovat.
Jen tak mimochodem, zajímalo by mě, podle čeho výrobci stanovují doporučenou hmotnost modelu pro daný motor. K použitému RCtimeru BC2208/12 jsem našel údaje "maximální hmotnost modelu 300-500g". Už teď mám motor dost výrazně vyosen dolů a doprava a Stylus už na půl plynu stoupá pod úhlem dobrých 30°. Na plný céres jede nahoru jak ve výtahu.
Držte mi palce, ať má delší život než Tracy-E, která mi spadla už po 19. startu. Letu a klasické stavbě zdar!
Nějaké fotky ze stavby
EDIT 11.1.2014: Dnes jsem poprvé pořádně zalétal elektro Styluse a musím říct, že to bylo zatím nejlepší létání, jaké jsem zažil. 1,5 hodiny letového času bez termiky (3S/1,5Ah - 1 komplet vybitá, v druhé zbylo 70%). Také jsem upravil vyosení motoru a v dnešním bezvětří Stylus jel éterem jak po kolejích - krásný, stabilní bezmotorový let a stíhačka na plný plyn! Do vývrtky jsem jej nedostal, model na minimálce jenom prosedne a mírně se nakloní na křídlo. Podle divetestu by to chtělo posunout těžiště trochu vzad, což možná zkusím, ale moc se mi to toho nechce, protože bych model musel dost tlačit. Zkoušel jsem ho dostat na záda z vodorovného letu jakoby obráceným přemetem, což se nepovedlo, dostal jsem ho jen do letu střemhlav, což způsobilo rozjezd na kosmickou rychlost a při prudkém vybírání se oddělila polovina jedné V-vzpěry výškovky od balsy. Také jsem dnes poprvé řídil novým rádiem - Hitec Optic 6, a musím říct, že je to jiná písnička, když si člověk může nastavit expa. Na reglu jsem ještě napípal brzdu a softstart a s klidným svědomím můžu říct, že víc z tohoto modelu už asi nedostanu. Každopádně mu postavím nové křídlo s rozpětím tak 1,5m, flaperony a především rychlejším profilem - možná E387 nebo novější SD7037. Získám tím univerzální elektru - obratnou, s velkým rozsahem rychlostí a pro mě ideální velikostí.