Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1993

Modelář od:2000

Letiště:LZHL

Někdy kolem roku 2000 jsem dal dohromady pár jednoduchých házedel (Spitfire apod.) a gumáčka (Uno od Svoru), 2007-2011 jsem se věnoval především plastikovým kitům a od v r. 2012 jsem začal s RC letadly. Po tom, co jsme začátkem r. 2014 zdědili bedny plné vlaků ještě z NDR, mě znovu začala zajímat železnice a během dvou let jsem postupně postavil malé kolejiště. To jsem pak na podzim 2017 prodal a stavím jiné.
V sezóně 2016 jsem začal létat GLD výcvik a k letectví jsem se oklikou dostal i v zaměstnání - příprava vstupních dat pro ATC výcvikový simulátor i real-time ATC systém, testování apod.

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Stylus-E

Parametry

Výrobce:
Kategorie: Větroň
Materiál: Balza + potah
Rozpětí: 1080 mm
Délka: 950 mm
Váha: 649 g
Plocha křídla: 23 dm2
Vrtule: 8/4 sklopka
Motor: RCTimer BC2208/12
Elektronika: Rx Hitec HFS-06MT, ESC Turnigy Plush 25A
Serva: HXT 500
Baterie: Turnigy Nanotech 3S 1500mAh

Hodnocení

8
z 10 | 12 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Hledal jsem využití pro můj první model Stylus, se kterým jsem už nelítal. Napadlo mě udělat z něj elektrovětroň vhodný pro létání i v horších podmínkách - pole apod. Postavil jsem mu tedy nový trup vlastní konstrukce s T ocasem a elektromotorem. Bočnice jsou z balsy 2 mm, polobočnice z balsy 3mm, břicho, záda a ocasní plochy také. Ty jsou ještě vyztuženy 1,5mm uhlíkovými trubkami, protože neměly žádnou tuhost v ohybu a krutu, prostě měkotina. Hmotnost je sice ukrutná, ale je třeba zvážit fakt, že 3S 1,5Ah už něco hmotí, motor+sklopka+regl taky a navíc jenom samotné křídlo má skoro 300g - jednak proto, že jsem jako naprostý začátečník vůbec neuměl šetřit hmotností, spoustu částí jsem zbytečně předimenzovával apod. Krom toho jsem tehdy čerstvě objevil kategorii F3K a bláhově jsem si myslel, že (původního bezmotorového) Styluse budu taky házet kruhově, pročež jsem pořádně vyztužil konce křídel a Stylus přibýval a přibýval. Každopádně, nosná plocha 23dm^2 je na metrový model celkem neobvykle dost, takže to není tragédie, ale kdyby ta plocha tak velká nebyla, tak se na to vykašlu zrovna.
22.12.2013 proběhl zálet. Neměl dlouhého trvání, protože místy foukalo až 5m/s a to Stylus nesnáší - má vysoký profil křídla a nemá tedy dobrou pronikavost proti větru. Takže dva hody bez motoru a tři motorové starty, celkem tak 10 minut letového času (maximálně). Zatím jsem spokojený, když chvilkami vítr utichl, kluz byl moc hezký. Nebylo třeba ani trimovat nebo hýbat s těžištěm. Ale v bezvětří provedu dive test, o kterém jsem před rokem, tedy v době záletu původní bezmotorové verze, neměl ani tušení a pokusím se kluz modelu maximalizovat.

Jen tak mimochodem, zajímalo by mě, podle čeho výrobci stanovují doporučenou hmotnost modelu pro daný motor. K použitému RCtimeru BC2208/12 jsem našel údaje "maximální hmotnost modelu 300-500g". Už teď mám motor dost výrazně vyosen dolů a doprava a Stylus už na půl plynu stoupá pod úhlem dobrých 30°. Na plný céres jede nahoru jak ve výtahu.

Držte mi palce, ať má delší život než Tracy-E, která mi spadla už po 19. startu. Letu a klasické stavbě zdar!
Nějaké fotky ze stavby

EDIT 11.1.2014: Dnes jsem poprvé pořádně zalétal elektro Styluse a musím říct, že to bylo zatím nejlepší létání, jaké jsem zažil. 1,5 hodiny letového času bez termiky (3S/1,5Ah - 1 komplet vybitá, v druhé zbylo 70%). Také jsem upravil vyosení motoru a v dnešním bezvětří Stylus jel éterem jak po kolejích - krásný, stabilní bezmotorový let a stíhačka na plný plyn! Do vývrtky jsem jej nedostal, model na minimálce jenom prosedne a mírně se nakloní na křídlo. Podle divetestu by to chtělo posunout těžiště trochu vzad, což možná zkusím, ale moc se mi to toho nechce, protože bych model musel dost tlačit. Zkoušel jsem ho dostat na záda z vodorovného letu jakoby obráceným přemetem, což se nepovedlo, dostal jsem ho jen do letu střemhlav, což způsobilo rozjezd na kosmickou rychlost a při prudkém vybírání se oddělila polovina jedné V-vzpěry výškovky od balsy. Také jsem dnes poprvé řídil novým rádiem - Hitec Optic 6, a musím říct, že je to jiná písnička, když si člověk může nastavit expa. Na reglu jsem ještě napípal brzdu a softstart a s klidným svědomím můžu říct, že víc z tohoto modelu už asi nedostanu. Každopádně mu postavím nové křídlo s rozpětím tak 1,5m, flaperony a především rychlejším profilem - možná E387 nebo novější SD7037. Získám tím univerzální elektru - obratnou, s velkým rozsahem rychlostí a pro mě ideální velikostí.

Komentáře

To je fakt, ale kupoval jsem ho v době, kdy jsem si něco takového chtěl postavit (klasická konstrukční stavba) na seznámení s kruhovým hodem a prakticky to vyšlo za cenu materiálu, serv a baterky. Původně mělo 258g, ale opravami a výrobou nové, vetší směrovky to přibralo na 299g.
30.12.2013 11:07 paulo
verim ze ta potesi tvoje DLG, ale je to dost tazke na to aby si ocenil skutocne prednosti klasickeho hadzadla.
26.12.2013 23:05 Rocky_MK
Mimi mě docela láká, ale DLG už mám a zatím mi stačí. V tomto případě jsem jen chtěl využít model a rád bych se teď nějakou dobu ubíral dál elektrovětroni. Možná časem postavím Stylusovi křídlo s mírně větším rozpětím, malým V-vzepětím a křidélky, získal bych tím obratnou, živou elektru s příjemnými vlastnosmi v kroužení. Takto mi občas ta křidélka chybí... a to křídlo by klidně šlo postavit o 100g lehčí, i víc...
26.12.2013 17:43 paulo
Pekne, ale ked hadzadlo, tak odporucam skusit nieco ako Mimi
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek