Parametry
Výrobce: Multiplex
Rozpětí: 2160 mm
Délka: 1100 mm
Váha: 1380 g
Plocha křídla: 40.7 dm2
Vrtule: 12x6" původní
Motor: Turnigy D3536/9 910KV
Elektronika: HK-40A BlueSeries, Cadet4-6ch, poziční LED
Serva: 2xHK939MG + 2xHK15148B
Baterie: Turnigy 3S 2,2Ah
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Solius je mým v pořadí druhým modelem. Byl pořízen jako verze KIT a ostatní výbavu jsem nakoupil na HK. Moje předchozí pilotní zkušenosti pocházely z Bety 1400. Při zalétávání jsem byl značně nervózní. Volbou motoru jsem se snažil model příliš nepřemotorovat a přesto při čerstvé baterii stoupá kolmo vzhůru. Na diskuzích jsem četl, že při ztrátě rychlosti má Solius tendenci propadnout se po křídle o cca 5m. Dost jsem se toho bál zejména při poslední zatáčce před přistáním. Naštěstí se mě nic takového nedělo. Jsem překvapený jeho dobrou klouzavostí. Zatím jsem letěl 2x a mám problém za bezvětří přistát v okruhu cca 50m ode mne. Stále letěl a stále letěl… Nakonec vše vyřešilo použití spoileronů. Snad se brzy naučím přistávat lépe. Zatím jsem vyzkoušel opatrně looping a let na zádech. Solius vypadá ze země impozantně a při průletu krásně sviští. Ten zvuk je slyšet i když letí ve větší výšce. Je to slyšet i na tomhle videu, které jsem stihl natočit "z paluby" :
http://youtu.be/9eC04fMFX04 . Celkově jsem příjemně překvapený letovými vlastnostmi a těším se na další lety. Na dovažování dodává výrobce 3ks kuliček do ocasu. Já jsem naopak musel přidat závaží cca 30g do předku. Celková váha i s baterií je 1380g. Originální výztužnou šestihranou tyč jsem nahradil karbonovou trubkou a i ostatní laminátové výztuže nahradil karbon. Poziční světla jsem vyrobil z 1W LED, stejně tak zábleskové světlo na hřbetě. Použil jsem LED z GME obj.č. 518-121, 518-122 a 518-125. Pro spínání pozičních světel volným kanálem vysílačky a řízení zábleskového světla jsem si postavil malý modulek, který zároveň hlídá minimální napětí akumulátoru a maximální teplotu ESC. Toto indikuje typickým blikáním pozičních světel a také akusticky. Protože přistávám zatím do pole, nechtěl jsem zbytečně ničit kolový podvozek a tak jsem si udělal takovou přistávací lyžinu, která by měla roznést síly a nárazy při přistání na větší plochu trupu. Letové vlastnosti se tím nijak výrazně nezměnily. Na horní stranu jsem použil originální polepky od výrobce. Náběžné hrany křídel a spodek trupu jsem ošetřil páskou se skelným vláknem. Na spodek a na boky jsem si vyrobil polepky vlastní. Pro upevnění kamerky na letadlo jsem si vyrobil magnetický držák na křídlo. Je vidět na tomto videu:
http://youtu.be/_fBj68XA320 .