Má první stavba klasickou konstrukcí, která trvala rok a čtvrt (srpen 2012 -- říjen 2013) ;) Chtěl jsem prostě něco velkého, akrobatického a chtěl jsem si to udělat celé sám. Plány jsou z akrofóra od Paula Glemby:
http://akroforum.cz/download.php, zmenšil jsem je na 90%. Přepočítávání měr z palcových + zmenšení bylo maso. Postupem stavby jsem dokupoval různé drobnosti do dílny, jako třeba elektrickou pilku ATAS, stojan na vrtačku, Dremel sadu, modelářskou žehličku, atd atd atd.
Velké díky patří kolegům z klubu N.H.L. - Pavlovi, Bauimu, Petovi, které jsem otravoval dnem i nocí telefonem, maily, SZ a osobně během našich halových seancí.
Hlavní dodavatelé materiálu (asi na nějaké zapomenu):
- větina balzy a překližky, serva: Reichard Brno, v této firmě mi také velmi pěkně "vyfoukli" na mé kopyto kabinku.
- překližka - JAF Holz Vyškov (byly potřeba "trochu větší kousky" než co měli u Reicharda)
- další elektronika, kolečka: HK
- spojka křídel: Krill
- podvozek: Jaroslav Mach
- vrtule: Mejzlík
Zálet proběhl v říjnu 2013 celkem úspěšně, při cca 3. letu byla menší krizovka -- upadla kabina (neudržely ji 4 páry neodymových magnetů) a po cestě urazila jedno výškové kormidlo. Naštěstí má každá polovina výškovky své servo, takže se dalo přistát. Znalci doporučili: (1) udělat díry v trupu, aby nedocházelo k přetlaku, (2) dát mechanický zámek na kabinu. Toto proběhlo, teď se zdá vše ok. Pořádné nastavení a další lety ovšem "Macka" čekají až na jaře 2014.
Pokud bude zájem o další info (detailní fotodokumentace, rozpočet, plány, výstupy ecalcu, soubor s poznámkami, atd), rád pošlu.
Konečně jsem dokončil i obal - materiál je izolační hmota za radiátory z Hornbachu, lepeno duct-tape Tesa a občas Uhuporem. Obal na trup je zespoda posílen dvěma nosníky 5x5mm a vrstvou 3mm Vikupropu (komůrkový polypropylen, dělal jsem z něj krabici na haláče). Fixace je suchými zipy.