Bellanca Super Decathlon
Parametry
Výrobce: Hacker Model
Rozpětí: 1000 mm
Délka: 700 mm
Váha: 350 g
Vrtule: GWS 9 x 5 HD
Motor: Emax CF-2812
Elektronika: HFS-05MS, Regl. Dualsky 18A
Serva: 3x Tower Pro SG50, 1x HS-55
Baterie: 2s LiPol RAY 1100 mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Tento model jsem pořídil jako druhou jakost za zvýhodněnou cenu a jeho hlavním účelem byla zkouška, zda je možné moji ženu naučit létat s RC modely.
Stavbu částečně žena zvládla jen s malou pomocí (sestavení a slepení). Osazení elektronikou už jsem musel provést sám. Rovnou jsem model vybavil 2mi servy na křidélka (manuál uvádí jedno), protože podle mne je řízení pouze směrovkou velmi krkolomné a pro začátečníka obtížné.
[17.5.2008]
Model jsem nejprve zalétal sám a byl jsem nadšen, jak pomalu dovede Bellanca letět. Ale když se jí přiloží pod kotel, pak umí i poměrně solidně vyrazit vzhůru. Přemet a výkrut zvládá celkem s přehledem. Dřevěná výztuha křídel není úplně dostatečná a při prudších přemetech se křídlo nepěkně ohýbá. Uhlík by byl asi lepší. Měl jsem také málo vyosený motor dolů, takže jsem musel namixovat plyn a výškovku, aby se po přidání plynu model nevzpínal.
[24.5.2008]
Po dvou nepříliš přesvědčivých tréninzích na simulátoru dnes manželka absolvovala 3 úspěšné lety - bez nehody! Sem tam jsme jí sice musel do řízení zasáhnout a odvrátit hrozící pád nebo jí model vrátit z příliš velké dálky, ale jinak sama zvládla kroužení nad letištěm. Uvidíme, jak jí to půjde dál. Zatím je nadšena.
[01.06.2008]
Končně jsem si s Bellancou zalétal i já za dobrého počasí - téměř bezvětří. Byl jsem nadšen! Původní obavy o výkon motoru se nepotvrdily - na plný plyn Bellanca stoupá kolmo vzhůru. A když říkám kolmo, tak opravdu kolmo (naměřený odběr 13-14 A). Maketové to moc není, ale je fajn mít rezervu. Většinu času ověem létám tak na 10% plynu a jen tak si kroužím ladně kolem sebe. Skvělá relaxace! Průměrně 10 minut motorového času a v baterce je ještě bohatá zásoba. Do výkrutu se Bellance moc nechce. Což je však u cvičného stroje spíše výhoda. Přemet bez problému, let na zádech se musí hodně tlačit, ale jde to.
[12.7.2008]
POZOR! Smrková výztuha v křídle není dostatečná! Při jednom letu se mi při nijak divokém manévru náhle sklapla křídla - smrková lišta se zlomila. Naštestí se povedlo Bellancu dopravit v pořádku na zem. Do křídla jsem dal uhlíkovou tyčku 3mm po celé délce + 2 další krátké - jednu dopředu, abych zmírnil vymačkávání úchytných gum do křídla. Nyní je to už snad dostatečné. Model celkem uspokojivě létá i za silnějšího větru (5 - 8 m/sec). Za těchto podmínek jsem za pomoci termiky byl 21 minut ve vzduchu na 9 minut motorového času.
Komentáře
Prulety brankou, cim dal mensi a nizsi. Na zadech samozrejme, jak jinak.... :-)
Nojo, chytání Bellancy do ruky v letu na zádech, to je celkem psina. Ale už mi dochází fantazie, co s ní ještě vymyslet. Každopádně se stala jedním z mých nejoblíbenějších strojů.
nase mala, cervena krasavice! s tou uz jsem letel dokonce i ja a to je co rict! jinak nad nasima potrhlyma kouskama obcas zustava rozum stat, ale je to celkem sranda :D
Fakt praskla ?? :-(
No tak asi zkus nejakou 8", zmer jestli to nebere pres 11A na zemi a uvidis. Ja chtel na Cmelaka neco 9", on ma velikej kulatej cumak, tak aby co nejvic vrtule "presahovalo".
Mozna by na to sla modra Ikarus 8x4, je docela houzevnata, rekl bych ze vydrzi stejne jako Aeronautka (urcite vic nez APC). Mam ji doma momentalne nepouzitou, tak ji muzu nekdy prinest a zmerime to.
Abu: Já tu vrtuli podezřívám, že má špatnou účinnost, takže když dám nějakou jinou (menší), tak potáhne stejně, ale bude mít menší spotřebu. Samozřejmě to změřím. A druhým důvodem je, že nic nevydrží. Relativně něžné přstání s poklonou ve vysoké trávě a vrtule je naprasklá. To by se Aeronautce rozhodně nestalo. Zkusím Aeronaut 8 x 4 a uvidíme, co to udělá.
Pokud budes menit vrtuli, tak urcite zmer odbery, uz s touhle je to na maximu pro trvaly proud (11-12A), aby pak nebyly cmoudiky, ten motor je china low-end, zadna Mega nebo S.Neu !!
A proc ti vadi blativa vrtule? Vykonove u tohodle modelu je to uplne jedno a mechanicky pri "pristani" je to vyhoda. Ja ji na Cmelakovi (a taky na Utce a Messengerovi v jinych rozmerech) mam uz 1-2 roky a budu pouzivat i nadale.
Abu: Jo, za pohon ti díky. Pro tohle érko je akorát. Ještě popřemýšlím o jiné vrtuli. Ta GWS je děsné bláto. Jediná výhoda je nízká cena. Jinak myslím, že žena ještě dlouho přes Bellancu neprojde. Dost často jsem musel urychleně zasahovat do řízení.
Gratuluji hlavne ze si vybral spravně :-)
To já jsem dopadl blbě se Sonicem. Koukněte na mé foto.
Mel bych ti asi taky pogratulovat (obzvlaste ten pohon je dobrej, zejo :-)) ale obavm se ze tve vitezstvi jest pyrhovo !! Az ti prijde Optima, tak se s ni rychle v predsini pomazli, protoze pak ti ji zabavi manzelka a budes mit utrum.
Gratuluju!!! Máš za sebou asi ten nejtěžší úkol v životě modeláře... Schválně to také zkusím, třeba to klapne a manželka podlehne!!!