Mistral
Parametry
Výrobce: Reichard
Rozpětí: 2600 mm
Délka: 1150 mm
Váha: 1900 g
Plocha křídla: 48 dm2
Vrtule: Aeronaut 13x6,5
Motor: červený Turnigy 3639 1100 kV
Elektronika: regulátor Himodel Fly Series Pro 40A pro SB s SBEC 5A
Serva: HS 81 křidélka a směrovka; klapky GWS; přijímač Hitec Optima 7
Baterie: 3s lipoly 3700 - 4400 mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Oblíbený elektrovětroň, který létám už od. r. 2006. Začínal jsem se starým typem trupu (výškovka ovládaná servem zpředu), kde hlavně zlobila nepřesnost jejího ovládání; to vyřešilo pořízení nového trupu před několika lety, kde je výškovka ovládána servem umístěným ve směrovce. Začínal jsem s motorizací Axi 2820/10 + 7x NiCd SANYO + Aeronaut 13x8 a oddělenými NiMh bateriemi pro přijímač a serva, poté následoval Axi 2820/14 se stejnou vrtulí a 3s lipoly (model značně ožil). Po pořízení nového trupu létám dle mě optimální motorizaci s červeným Turnigy 3639 1100 kV a pouze s pohonnou baterií, u přijímače Hitec Optima 7 je napájení příjimače zapojeno odděleně (jako u všech mých elektrovětroňů), což mi umožňuje kontrolu stavu baterie v reálném čase na displeji vysílače. Směrovka je konstrukční vlastní. Kvalita stavebnice: jaky vždy u modelů firmy Reichard se časem kroutí křidélka a klapky a tu a tam odlepují, na let to však nemá vliv. Model je rychlý, hodí se do silného větru a je s ním velmi hezké polétání... typicky hodinu a déle. S uvedenou motorizací stoupá kolmo vzhůru, i když nikoli hotlinerovsky rychle. Více info o postupných změnách a setupech na http://akn.ic.cz/Mistral/Mistral.htm
Komentáře
To video znám... Mistralovi jde vítr k duhu... i když člověk nelítá přímo na svahu, ale třeba ve větší dálce a výšce, je dobré vylétnout nad nějakou terénní hranu... to je pak jako ryba ve vodě...:)
K tomu létání Mistrala ve větru jsem si vzpomněl na jedno video na YouTube, které pořídil s Mistralem můj kamarád (v RC albumu s přezdívkou Mek). Zdá se, že to na videu docela "fičí".
https://www.youtube.com/watch?v=ij9rmFCY9C8
Máte pravdu s Mistralem... já ho během doby, co ho mám, už asi dvakrát zavrhl, ale s tím novějším trupem je to vynikající model... už dost velký, aby s ním šlo lítat daleko... a celkem odvážně, když trochu víc fouká... a navíc ho skutečně můžete točit v termice téměř kolem vnitřního konce křídla v zatáčce... to lze jen s málokterým modelem
Po dlouhé době čtvrtý Mistral na tomto webu. Pátý u mne v krabici čeká na jaro. Můj problém ale znáte. S vrtulí místo křídla by to byl asi problém, křídla mám teď nová, vše je připraveno. :-) Mistral, ač letitý model, se mi tak nějak líbí. Váš web mi hodně pomohl k "návratu" do mého mládí.
Vítr nikdo kolem mě neměřil, ale v podstatě se s ním dá létat i ve větru, který teď foukal v poslední době o víkendech (kromě minulé neděle), tj. kdy většina modelářů nelétá... havaroval jsem s ním jednou kdysi ještě na 35 MHz na rušení (novoroční létání 1. 1. 2008 - tady http://akn.ic.cz/Aktuality.html), trup byl zabořený po náběžku křídel v poli, tenkrát jsem jej opravil, Axi motor to v podstatě přežil... křídla mi poskytl kamarád z klubu ze svého jiným způsobem havarovaného Mistrala... po čase jsem pak koupil nový trup.
Hodnotím,že vše popisujete reálně a zajímalo by mne do jak silného větru se dá s modelem létat.Blahopřeji k tomu že jste i po tolika létech provozu model nehavaroval.Křidélka a klapkyse kroutí asi u všech stavebnic a kompozitové modely jsou pro normální lidi drahé..
Zdravím Radek