Album RC modelu
Seznam oblíbených modelů je prázdný – stiskněte pro přidání do oblíbených

Ročník:1977

Modelář od:2006

Bydliště:Velké Přílepy - Praha Západ

Letiště:Trněný újezd, Klecany

Web:www.rcproject.cz

ICQ:50385511

Ukázat přátelům na Facebooku
Vložit model do oblíbených

Lynx-E

Parametry

Výrobce: DS model
Kategorie: Větroň
Materiál: Celokompozit
Rozpětí: 2040 mm
Délka: 1140 mm
Váha: 1650 g
Plocha křídla: 32.5 dm2
Vrtule: Aero-Naut CAM carbon 13 x 8
Motor: MVVS electric 4.6 / 1120 Sport
Elektronika: Reg: SPIN 55, RX: Graupner SMC 16Scan
Serva: 4x HS-125MG, HS-82MG (V), HS-81 (S)
Baterie: 4s A123 2300 mAh

Hodnocení

6.29
z 10 | 7 hlasů – kdo hodnotil
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce

Popis

Tak toto je mé první seznámení s kategorií větroňú / hotlinerů. Koupil jsem ho na inzerát v již dost "olétaném" stavu. Nicméně cena tomu odpovídala a jelikož jsem se bál, že mě to buď nebude bavit a nebo to hned rozbiju (nebo obojí), tak jsem na nějaký ten šrám nehleděl.

Každopádně stalo se nečekané a tato kategorie mě naopak velmi nadchla!

[20.07.2008 - Zálet]
Zálet proběhl úspěšně. Při stoupání na motor sice Lynx dost táhne nahoru a je třeba to korigovat výškovkou, ale vzhledem k tomu, že motor mi slouží jen jako výtah do nebe, tak to nevadí. Motor jsem pak dodatčně trochu vyosil dolů a dotrimoval výškovku a teď už se to celkem dá.

Přistání s klapkama je perfektní - Lynx s mírným protivětrem přistane na pár metrech.

Větší vítr (6 - 8 m/sec) téměř nevadí. Jen při přistání to občas hází a na přistání pak ani nejsou třeba klapky.

Rychlé průlety jsou příjemné zpestření při pokusech o lovení termiky. Lynx při rychlém letu krásně "zpívá". Konstrukce se zdá být pevná a i když tento Lynx již lecos zažil, tak se umí pěkně rozparádit.

Zvolený pohon je zcela dostačující. Model je schopen kolmého stoupání a během 15ti vteřin je ve výšce, že už je ho špatně vidět. Odběr je cca 50 A a baterky spolehlivě dají 2,5 minuty motoru. Obvykle vylétám tak polovinu a když moc neblbnu, tak to znamená tak 15 - 20 minut létání. Zatím mám rekord pouze 6,5 minut ve vzduchu na jedno vyvezení motorem, ale určiě by šlo vykroužit mnohem více. Na tom musím ještě pracovat.

Pro baterky A123 je v trupu trochu těsno - je nutno je mít našikmo a spolu s tlustým SPINem 55 je už trochu problém dovřit kabinku. Nicméně těžiště vychází dobře a není nutné dostat baterky až pod spojku křídla, čehož jsem se zprvu bál.

[17.8.2008]
Přidal jsem foto č.7 - potisk motýlkovým vzorem. Abu se tvářil, že něco tak hnusného v životě neviděl a i já sám jsem nebyl zprvu moc nadšený, ale s postupem času se mi to začalo celkem líbit. :o)

[10.2008]
Po náhlém hnutí mysli jsem se rozhodl Lynxe prodat Vasinovi. Doufám, že mu bude dělat stejnou radost jako mě a hlavně, že vy zkouší i na svahu.

Komentáře

Je to tak, leti to pekne i kolmo nahoru. Nekdy by to chtelo svezt nejaky vyskomer, jen tak prozajimavost. A taky si pohrat s nastavenim mechanizace kridla, urcite by se zlepsila jak obratnost tak i schopnost litani v termice. Ale musim priznat ze me tenhle otluceny starik velice prijemne prekvapil, necekal jsem ze to bude litat tak pekne a bezproblemove.
18.8.2008 02:40 m2
No veď preto ... keď s kV=960 to na 3s LiPo to stúpa kolmo hore od momentu odhodenia už pri vrtuli 13x6.5, tak som sa divil, že čo to tam stvárate.

Na okraj: ak sa namixujú klapky ako krídelká, tak to v pohode aj uvisí (no, celkom v pohode nie, nakoľko sekudové oneskorenie SPINu robí statočnú neplechu, treba preto nalietavať na mierne otáčky motora), len na smerovke sa to dlho nedá ubalansovať, predsalen to nie je 3D akrobat. Ale zavisí!!!
17.8.2008 21:36 Vzduchoplavec
m2: Abu při dalších létáních musel uznat, že to JE schopno letět kolmo vzhůru. Při prvních letech jsem Lynxe ještě šetřil. :o)
17.8.2008 08:38 m2
Vzduchoplavec: "Model je schopen kolmého stoupání..."
Abu: "stoupani dostatecne, ne sice kolmo nahoru..."

tak ako to je? ;-)
8.8.2008 00:05 Jan_Prochazka
Supr ero, pravda, vypada trochu oletane, ale leti paradne. Kdyztak dopln novy fotky, ty motylci na kridle jsou super! :))
30.7.2008 10:03 Abu
Tak vcera jsem mel tu cest videt Lynxe v akci. Na zemi vypada dost oletane, nebal bych se rict az zubozene, ale ve vzduchu je vsechno jinak. Start z ruky bezproblemovy, stoupani dostatecne, ne sice kolmo nahoru ale velmi strmy let a hlavne pomerne svizny, 15m/s minimalne ale mozna i 20 (odhad). Plachteni, prulety, akrobacie, vsechno vpohode. A krasne pomalicke pristani na plnych klapkach.

Vzduchoplavec vstoupil do sveta elektrovetronu, odvazne, razne a uspesne :-))
Gratuluju !!
24.7.2008 15:03 Vzduchoplavec
Ahoj! Tak to neznám. A jak se to pak rozpojí? Prostě jen víc zaberu? Mně ten lepenkový způsob taky moc nevyhovuje. Ne že by mi zrovna u tohoto éra vadilo až tak opatlání, ale je to dost zdlouhavé a takové nepěkné.

ION asi taky nebude špatný, ale chtěl jsem vyzkoušet něco kompozitového. A toto byla příležitost za zajímavé peníze.
24.7.2008 14:21 Lindbergh
Čau chlape, Linx-E je jedním z ér, o kterém jsem také uvažoval. Nakonec jej předběhl v žebříčku Ion pro+, který je zatím na 1 místě. Kvůli pořízení tvého Eleganta se mně však už do sklepa nic nevejde, páč ten žlutej tlustokožec je děsně neskladnej :-))) Jinak mně zaujalo to uchycení křídel na lepenku...Vím, že je to běžná praxe třeba i při závodech, ale časem je éro opatlané. U nás používají kluci tzv."cvaky" Jsou to 2 plastové protikusy, dvě samice se vlepí do křídla, samci se pak našroubují na kousek tyčoviny. Křídla se pak zacvaknou do trupu. Sílu držení lze upravit drobným zbroušením třecí plochy. Zpočátku jsem si myslel, že se to běžně používá, ale už se mě minimálně 5 mimoplzeňských modelážů ptalo co to je za "vychytávku". Stojí to asi 10Kč, ale možná že to znáš...Čau.Jirka-Plzeň
Alba pro vaše modely
Navštivte také největší modelářské fórum RCMANIA.cz
© 2024 RCAlbum.cz - všechna práva vyhrazena
Jak přidat můj model | O serveru | Podmínky | Kontakt | Ikonka | Nápověda
Zpět na začátek