Vektor XXL
Parametry
Výrobce: LS Model
Rozpětí: 2990 mm
Délka: 1500 mm
Váha: 1438 g
Plocha křídla: 50 dm2
Vrtule: 11x7 Aeronaut CAM
Motor: Turnigy D35-48 1100kv
Elektronika: SUNRISE 60A SBEC- 6A, FrSky X8R, FrSky VARIO, FrSky FAS-100
Serva: 2x JX PS-1109MG, 4x Corona CS-239MG Slim-Wing
Baterie: 3S 2200mAh
Hodnocení
Ohodnotit →
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Hodnocení 1 - hrůza — 10 skvělá práce
Popis
Můj vstup do velkých letadel. Hodně dlouho jsem vybíral a přebíral až jsem vybral Etalona XXL od LSModel. Byl mě ale nabídnut tento nový model a po malé váhání jsme to risknul a je to BOMBA! Musím pochválit řemeslný zpracování! Zatím dva dny lítání a to paráda, fascinuje mě ten zvuk co je slyšet i ve 100m. Je to nádherně čitelný a opravdu si to bere termiku "samo". Díky klapkám to v butterfly brzdí málem na místě.
Nechal jsem si ho komplet sestavit, protože na lakování a stříkání nemám prostory ani zkušenosti. Elektroniku jsem si osazoval sám. VOP je oddělávací pro snadný transport.
Váha 1438g + 188g baterka
Volba motoru byla trochu oříšek, ale měl jsem podmínku lítat na 2200 baterky, kterých mám hodně a tak jsem to přizpůsobil. Na 90% plynu si vezme 46A a na 50% 38A a stoupavost 9-12m, ale zatím mám strach za to vzít.
Komentáře
Díky :) já do pák dal malinko hustého vteřiňáku, jak radil RiMr, ale ty převody nic moc... KST určitě budou super, z těch plochých taky často chválí digitální TGY-777 z hobbykingu.
Koupil jsem tehdy nakonec ještě jedno servo a bylo lepší. Mezi páku a tisícíhran jsem namáčkl látku, která snížila vůli. Paradoxně s tím létám do teď, ale mám plán tam letos dát KST....
Ahoj, můžu se zeptat jak jsi řešil to vypodložení serv? Jakože podložky pod převody? Taky jsem si ty Corony koupil na klapky a po pár pohybech na servotesteru mají vůle.
Nakonec jsem nechal to s čím jsem začal protože jsem zjistil, že to vlastně stačí :) Abych šetřil tak lítám většinu času na 75% plynu. Používám tři polohy 30-75-100. Klasický lítání si dávám cca 3:30min motorovýho času a celkově je to většinou kolem 50min. Orientuji se podle telemetrie a proudového čidla a při odebraných 1900mAh jdu dolů. Ale už mám vyzkoušeno, že většinou dobíjím jen 1200-1400mAh a tak vím, že tam je dobrá rezerva.
Ahoj,díky za info tak už jsem si ho taky objednal. Jak jsi psal původně tak taky docela řeším co za motor.Zajímalo by mě u jaké vrtule jsi nakonec skončil a kolik ti vychází motorování na plnej plyn s 2200 časově a kolik ti to stoupá určitě po sezoně už to máš vykoumaný díky za odpověď Radek
Po celo-sezóním létání stále plná spokojenost. Čitelnost modelu je parádní. Největší vítr co jsem lítal byl 4,5m/s dle anemometru. Naprosto vyhovuje skladnost i rychlost sestavení. Právě díky větší robustnosti nelituji, že jsem nevzal toho Etalona. Letadlo má za sebou i velkou opravu křídel po té co jsem přistál ve 20m na stromě a Leoš opravoval oba kořeny křídel a dva záseky na náběžce. Naprosto profi práce a prakticky nic není poznat. Co mám v plánu na jaře měnit je servo směrovky, které se nevrací vždy úplně přesně na střed.
Ahoj,chtěl bych se zeptat jak jsi s modelem spokojen já si objednal ETALONA XXL ale všude čtu že je to hrozně pomalí a že to nesnese moc vítr tak max 5ms tak zvažuji že změním objednávku stejně je předemnou asi 32 lidí a model bude až v dubnu nebo březnu Leoš je v pohodě a vzal bych VEKTORA